  • 21. Data: 2020-02-23 20:58:20
    Temat: Re: Disel plus LPG
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-23 o 19:46, Shrek pisze:

    > Czemu? Zacznijmy od tego ile pali benzyna. Żeby dojść do 20 litrów gazu,
    > to musiałby palić jakieś 16,5 PB. Może...

    Przecież dizel jest sporo efektywniejszy od benzyny.
    Ponadto instalacji gazowej do dizla nie można porównywać z instalacją
    generacji II do gaźnika.
    Spalanie ON/LPG nie powinno się znacznie różnić.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2020-02-23 21:05:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2020 o 20:58, Adam pisze:

    > Przecież dizel jest sporo efektywniejszy od benzyny.

    Sporo - tak. Niemal dwukrotnie nie.

    > Ponadto instalacji gazowej do dizla nie można porównywać z instalacją
    > generacji II do gaźnika.
    > Spalanie ON/LPG nie powinno się znacznie różnić.

    Pisałem o LPG we benzynie. I tak - będzie większe niż PB, bo w
    przeliczeniu na litry LPG jest mniej więcej 20% (a w zasadzie punktów
    procentowcych) mniej kaloryczne niż PB. I o tyle więcej LPG niż PB ma
    palić dobrze wyregulowana instalacacja, niezależnie od generacji.

    Co do LPG w dizlu od profesora to jest jeszcze inaczej - mianowicie pali
    80%ON i 20%LPG, co czyni ją bez sensu ekonomicznego. Taka ciekawostka,
    jak większość "śmiesznych" projektów profesora;)

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2020-02-23 21:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > https://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-diesel.html
    > Tu jest więcej informacji:
    > https://gazeo.pl/informacje.html

    A cos nie bedacego reklamą?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 23. Data: 2020-02-23 21:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Czemu? Zacznijmy od tego ile pali benzyna. Żeby dojść do 20 litrów
    > gazu, to musiałby palić jakieś 16,5 PB. Może...

    Skoro w osobówce tam gdzie diesel pali 6 to benzyna 8 to dlaczego tam
    gdzie diesel pali 12 benzyna nie miałaby spalac 16?
    Proporcje pasuja.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 25. Data: 2020-02-23 23:10:02
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2020-02-23 o 11:29, Shrek pisze:

    > Za to jednak spory koszt inwestycyjny, większe koszty przeglądów, zakaz
    > wjazdu do podziemnych, upiardliwość przy tankowaniu.

    Mnie wychodziło, że robiąc osobówką już 10k rocznie instalacja zwraca
    się w w ciągu tego roku i to uwzględniając te 140 zł więcej kosztów
    przeglądu. Nie wiem o co Ci chodzi z zakazem wjazdu do garaży ani z
    upierdliwością przy tankowaniu.

  • 26. Data: 2020-02-24 05:12:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2020 o 21:59, Budzik pisze:

    > Skoro w osobówce tam gdzie diesel pali 6 to benzyna 8 to dlaczego tam
    > gdzie diesel pali 12 benzyna nie miałaby spalac 16?
    > Proporcje pasuja.

    Bo ponić dizel pali 9:P

    --
    Shrek

  • 27. Data: 2020-02-24 05:14:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2020 o 23:10, PlaMa pisze:

    > Mnie wychodziło, że robiąc osobówką już 10k rocznie instalacja zwraca
    > się w w ciągu tego roku i to uwzględniając te 140 zł więcej kosztów
    > przeglądu.

    Ale osobówka spala 100% lpg a nie 20%lpg i reszta oleju.

    > Nie wiem o co Ci chodzi z zakazem wjazdu do garaży ani z
    > upierdliwością przy tankowaniu.

    Do wielu jest zakaz. Ni tankowanie dwóch paliw zamiast jednego jest
    troszkę upiardliwe.

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2020-02-24 06:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Do wielu jest zakaz. Ni tankowanie dwóch paliw zamiast jednego jest
    > troszkę upiardliwe.

    Nie jest, bo bene tankujesz sporadycznie.
    Upierdliwe jest natomiast to ze na zbiorniku robisz 300km zamiast 700 czy
    800.
    Pomijam juz moje ducato którym spokojnie robie 1,5kkm...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 29. Data: 2020-02-24 06:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Bo ponić dizel pali 9:P

    W busie? A to juz zalezy komu... ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 30. Data: 2020-02-24 08:05:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-24 o 06:59, Budzik pisze:
> [...]
    > 800.
    > Pomijam juz moje ducato którym spokojnie robie 1,5kkm...

    Hmmm, ja tu czegoś chyba nie rozumiem.
    Tankujesz sporadycznie jeśli na zbiorniku robisz tylko 300km?
    Chyba właśnie wtedy tankuje się częściej.
    Sporadycznie to tankuje ktoś kto bardzo mało jeździ -
    a i tak to będzie względne określenie.