  • 161. Data: 2024-05-06 13:30:58
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 May 2024 11:41:59 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Zastanawiające skąd się bierze nadreprezentacja denialistów
    > klimatycznych na newsach.

    Z rozsądku? :-P
    Wiesz - 15 tys lat temu był tu lodowiec.
    I znikł, mimo, że człowiek grama węgla jeszcze nie wydobył.

    I to nie był pierwszy lodowiec, ale chyba co najmniej 4-ty.

    Może własnie ratujemy Europę przed kolejnym?

    Nadreprezentacja?
    To jak wygląda sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce
    i w innych krajach? :-)

    Ale denialistą jestem umiarkowanym - na klimat wpływ może mały,
    ale paliwa kopalne się skończą i to raczej szybciej niż wolniej ...

    Dla mnie jeszcze ropy starczy ... chyba ...

    J.

  • 162. Data: 2024-05-06 14:17:06
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-05-06 o 13:30, J.F pisze:

> [...]
    > ale paliwa kopalne się skończą i to raczej szybciej niż wolniej ...
    >
    > Dla mnie jeszcze ropy starczy ... chyba ...

    4000 ppm CO2 kiedyś vs 400 ppm dziś:)
    Dawny węgiel "z powietrza" został związany i dziś leży pod ziemią.

    Cała ostatnia era przemysłowa dała skok z 200 ppm do 400pm.
    Czyli jedna taka era jaką mieliśmy daje +200 ppm.

    To ile takich er trzeba do napompowania atmosfery do 4000 ppm?

    Lewaki z libkami ciągle o coś walczą, sypniesz grantami jednemu na
    badania, reszta zleci się jak muchy do gówna i też zechce
    badać/szacować/przewidywać/wróżyć etc. Toć widać że mechanizm jest
    samonapędzający się.

    ctrl+v

    TIME
    https://content.time.com/time/magazine/0,9263,760173
    1203,00.html
    https://content.time.com/time/magazine/0,9263,760177
    0131,00.html
    etc.

    Tu okładki 8 tytułów:
    https://pbs.twimg.com/media/F_TwVf3WYAAxlzX?format=j
    pg&name=900x900

    A tu v. textowe, gdyż p.Piotr za obrazkami nie przepada:
    https://www.zerohedge.com/weather/2022-same-shit-dif
    ferent-year-55-years-failed-eco-pocalyptic-predictio
    ns

    Kolekcja nagłówków:

    1966: Ropa zniknie za dziesięć lat
    1967: Groźny głód przewidziany do 1975 roku
    1968: Przeludnienie rozprzestrzeni się na całym świecie
    1969: Wszyscy znikną w obłoku niebieskiej pary do 1989 roku
    1970: Świat wyczerpie wszystkie swoje zasoby naturalne do 2000 roku
    1970: Mieszkańcy miast będą potrzebować masek przeciwgazowych do 1985 roku
    1970: Nagromadzenie azotu uczyni całą ziemię niezdolną do użytku
    1970: Rozkładające się zanieczyszczenia zabiją wszystkie ryby
    1970: Pszczoły-łowcy!
    1970: Epoka lodowcowa do 2000 roku
    1970: Ameryka podlega restrykcjom wodnym do 1974 roku i restrykcjom
    żywnościowym do 1980 roku
    1971: Nowa epoka lodowcowa nadchodzi w 2020 lub 2030 roku
    1972: Nowa epoka lodowcowa do 2070 roku
    1972: Ropa wyczerpie się w ciągu 20 lat
    1974: Satelity kosmiczne pokazują, że nowa epoka lodowcowa nadchodzi szybko
    1974: Kolejna epoka lodowcowa?
    1974: Uszczuplanie ozonu to 'Wielkie niebezpieczeństwo dla życia
    1976: Zgodność naukowa: planeta chłodzi się, głód jest nieuchronny
    1977: Departament Energii mówi, że ropa osiągnie szczyt w latach 90.
    1978: Nie ma końca dla 30-letniego trendu chłodzenia
    1980: Kwaśny deszcz zabija życie w jeziorach 1980: Szczyt ropy w 2000 roku
    1988: Regionalne susze (które nigdy nie nastąpiły) w latach 90.
    1988: Temperatury w Waszyngtonie osiągną rekordowe wysokości
    1988: Wyspy Malediwy będą pod wodą do 2018 roku (nie są)
    1989: Podnoszące się poziomy mórz zniszczą narody, jeśli do 2000 roku
    nie zostaną podjęte żadne działania
    1989: Zachodnia autostrada w Nowym Jorku będzie pod wodą do 2019 roku
    (nie jest)
    1996: Szczyt ropy w 2020 roku
    2000: Dzieci nie będą wiedziały, co to śnieg
    2002: Głód za 10 lat, jeśli nie zrezygnujemy z jedzenia ryb, mięsa i nabiału
    2002: Szczyt ropy w 2010 roku
    2004: Wielka Brytania stanie się Syberią do 2024 roku
    2005: Manhattan będzie pod wodą do 2015 roku
    2006: Super huragany!
    2008: Arktyka będzie wolna od lodu do 2018 roku
    2008: Geniusz klimatyczny Al Gore przewiduje wolną od lodu Arktykę do
    2013 roku
    2009: Geniusz klimatyczny Książę Karol mówi, że mamy 96 miesięcy, aby
    uratować świat
    2009: Premier Wielkiej Brytanii mówi, że mamy 50 dni, aby 'uratować
    planetę przed katastrofą'
    2009: Geniusz klimatyczny Al Gore przesuwa przewidywanie wolnej od lodu
    Arktyki z 2013 roku na 2014 rok
    2013: Arktyka bez lodu do 2015 roku
    2014: Tylko 500 dni do 'chaosu klimatycznego'

  • 163. Data: 2024-05-06 14:25:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 May 2024 13:30:58 +0200, J.F napisał(a):

    > Z rozsądku? :-P

    Nie dość że pierdzielisz od rzeczy jak stary dziad, to na dobitkę
    objawiłeś się jako kolejny denialista. I to facet który ma jakieś tam
    pojęcie o fizyce. Umie zrozumieć wykres stężenia CO2 w czasie i porównać
    z wykresem globalnej temperatury. A przynajmniej powinien. Skoro tego
    nie umiesz, to twoja wiedza jest g... warta a ty jesteś bałwan.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 164. Data: 2024-05-06 14:29:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 May 2024 14:17:06 +0200, alojzy nieborak napisał(a):

> [...]
    > Arktyki z 2013 roku na 2014 rok
    > 2013: Arktyka bez lodu do 2015 roku
    > 2014: Tylko 500 dni do 'chaosu klimatycznego'

    Głupek kolekcjonuje nagłówki gazet i z nich wnioskuje. I jeszcze się
    tym chwali. Cóż za bałwaństwo.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 165. Data: 2024-05-06 14:41:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 May 2024 14:17:06 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > 4000 ppm CO2 kiedyś vs 400 ppm dziś:)

    Ale to jakoś bardzo dawno temu.
    Grube miliony lat ... i klimat był inny, i potop chyba jakiś,
    skoro pokłady węgla powstały.

    > Dawny węgiel "z powietrza" został związany i dziś leży pod ziemią.

    I wydobywamy go w tempie ekspresowym :-(

    > Cała ostatnia era przemysłowa dała skok z 200 ppm do 400pm.
    > Czyli jedna taka era jaką mieliśmy daje +200 ppm.

    Ale rozwój jest jakis eksponencjalny.

    > To ile takich er trzeba do napompowania atmosfery do 4000 ppm?

    https://www.co2.earth/daily-co2

    4ppm w rok :-(

    Jeśli to nie jakies chwilowe wahnięcie, lub pobliski wulkan,
    to 4000 będziesz miał za 900 lat.
    Ale IMO - węgla i ropy na tak tak długo nie starczy.

    Tym niemniej ... klimat we Wrocławiu już staje się nieznośny ...
    szczęsliwie z gorącem fotowoltaika sobie dobrze radzi :-)

> [...]
    > 1969: Wszyscy znikną w obłoku niebieskiej pary do 1989 roku
    > 1970: Świat wyczerpie wszystkie swoje zasoby naturalne do 2000 roku

    Mamy juz 2024 ... ale jak myslisz - na ile lat jeszcze starczy,
    w obecnym tempie?

    > 1970: Mieszkańcy miast będą potrzebować masek przeciwgazowych do 1985 roku

    No, gdyby nie te normy i katalizatory, i filtry ...

    > 1988: Wyspy Malediwy będą pod wodą do 2018 roku (nie są)

    A duzo wystaje ? :-)

> [...]
    > nie zostaną podjęte żadne działania
    > 1989: Zachodnia autostrada w Nowym Jorku będzie pod wodą do 2019 roku

    Gdyby nie pandemia ...

    > 2004: Wielka Brytania stanie się Syberią do 2024 roku

    A to dlaczego?

    > 2008: Arktyka będzie wolna od lodu do 2018 roku

    Podobnoż Grenlandia mocno topnieje.

    Tymczasem ... dwie ostatnie zimy wyjątkowo ciepłe.
    A sezon narciarski na dolnym Slasku skrócił sie bardzo ...
    jak tak dalej pójdzie, to skończy się w ogóle,
    bo na nowe osrodki nikt grosza nie da, a stare się powoli pozamykają.

    I będę się domagał elektryka o zasięgu 1000km, aby w Alpy starczył :-)

    J.

  • 166. Data: 2024-05-06 18:13:03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Mechanicznych, z benzyny i ropy.
    >
    > Albo będą hybrydy, czyli jedyny rodzaj EV, który ma sens dla mas (na pewno
    > miałby sens dla mnie).

    Dla mas to transport publiczny. Tak już było. I nadal zresztą jest.
    Jeśli transport indywidualny to na małe dystanse, elektrykami oczywiście.

  • 167. Data: 2024-05-06 18:19:13
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 06.05.2024 o 13:30, J.F pisze:
    > On Mon, 6 May 2024 11:41:59 +0200, Jacek Maciejewski wrote:
    >
    > Nadreprezentacja?
    > To jak wygląda sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce
    > i w innych krajach? :-)

    A jak wygląda korytarz oddziału onkologicznego?

    Świadomość ciągle rośnie, ludzie nie chcą smrodu.

  • 168. Data: 2024-05-06 18:24:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 May 2024 14:25:05 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > z wykresem globalnej temperatury. A przynajmniej powinien. Skoro tego
    > nie umiesz, to twoja wiedza jest g... warta a ty jesteś bałwan.

    A ty jestes denialistą do kwadratu, bo negujesz negowanie? :-)

    Te wykresy globalnej temperatury ponoc jakies takie mało wyraźne.

    A jak Ci daje przykład bardzo wyraźny, uśredniony na tysiącach
    lat ... i co - zanegujesz, ze klimat potrafi się ocieplić sam,
    bez naszego udziału?

    Ba, potrafi się też oziębić ... a tego absolutnie nie chcemy :-)

    J.

  • 169. Data: 2024-05-06 22:01:06
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    In pl.misc.elektronika Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Zastanawiające skąd się bierze nadreprezentacja denialistów
    > klimatycznych na newsach.

    Sugerujesz, że jestem denialistą klimatycznym? Ciekawy wniosek, niestety
    całkowicie błędny.

    > Ty też, jak Wojtiuk, przerzucasz się na uprawę pomarańczy?

    Nie czytałem całego wątku, daj kontekst.

    --
    Leci mucha, aż tu nagle wpada na drzewo i spada na ziemię. Po chwili
    wstaje, otrzepuje się i mówi:

  • 170. Data: 2024-05-06 22:34:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 May 2024 18:24:05 +0200, J.F napisał(a):

    > A jak Ci daje przykład bardzo wyraźny, uśredniony na tysiącach
    > lat ... i co - zanegujesz, ze klimat potrafi się ocieplić sam,
    > bez naszego udziału?

    Chłopie, skala czasu ci umyka. Glacjały i interglacjały mają stałą
    czasową rzędu dziesiątek tysięcy lat. Zmiana o 2-3 st. C w ciągu 100
    tys. lat kiedy naszego gatunku jeszcze nie było a zmiana o tą samą
    wielkość która się dokonuje w ciągu kilkudziesięciu lat podczas gdy na
    globie żyje w kruchej równowadze 8 miliardów ludzi to chyba robi jakąś
    róznicę?
    --
    Jacek
    I hate haters.