  • 321. Data: 2024-05-17 13:26:47
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 16.05.2024 o 13:16, J.F pisze:

    > Jeszcze 2-3 lata nic nie pisałem o smrodzie na ulicach.
    >
    > Ale potem zaczęło mi śmierdziec w kabinie.
    > I nie wiedziałem - moje, czy cudze.
    >
    > Miałem jakąs dziurke w wydechu, dziurkę podobno załatali,
    > a smierdziało dalej :-) Nie zawsze, czasami.
    > Szczegolnie jak stałem za kims blisko w korku.
    >
    > No i nadal nie wiem - moje, czy cudze :-)
    > Smród bywa różny, więc chyba cudze też.

    Co za różnica?! Jakbym ja się tak zastanawiał to by było coś :-)

    > Ale muszę przyznac, ze czasem w korku wystarczy okno otworzyc,
    > i czuc, ze to cała ulica smierdzi ...

    Cała śmierdzi, ale się człowiek przyzwyczaja to niekoniecznie czuje.

    > Tak jest. Ale u mnie LPG najwyraźniej nie szkodził :-)

    Nie chodzi o to, że szkodził, ale że jego używanie nie rozwiązuje
    kwestii. Mój kopcił, twój kopcił. Nowy z fabryki może nie kopci, ale co
    z tego.

    > Ja tam uważałem, że jakby ludzie chcieli, żebym im nie smrodził,
    > to powinni znieść zaporowe cła na nowsze samochody :-P
    >
    > No ale czasy się zmieniły, ceł już prawie nie ma, akcyza nieduża,
    > a na używane bardzo nieduża :-)
    >
    > Zawsze można wprowadzic podatek "drogowy" uzależniony od czystości
    > spalin. Tylko co z VW ? :-)

    Każdy wolałby nie być bity po d..e ale to by musiał się sam zreflektować
    a tak nie dzieje się.

    > No ale u nas kabrioletów prawie nie ma.
    >
    > A elektryczny kabriolet ... no była Tesla, ale też już chyba nie robią
    > :-)

    Dobrze, że zwykłe Tesle jeszcze robią :-)

    > Ten silnik przy spokojnej jezdzie jest zasilany 20kW.
    > W miescie może nawet mniej. I z przerwami na światła.

    No tak, ale tak czy siak 50% wychodzi w postaci ciepła. Jak elektryk nie
    ma tych strat to jednak musi trochę prądu zużyć na ogrzewanie. Na pewno
    nie tyle ile jest strat w spalinówkach.

    > Poza tym możesz sobie nagrzać przed wyjazdem prądem z gniazdka.
    > Na miejską trasę starczy.

    Na miejskie grzania nie potrzeba, mam Twizy to wiem.

  • 322. Data: 2024-05-17 13:38:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 17.05.2024 o 07:20, Cavallino pisze:

    > A on w ogóle ma port szybkiego ładowania?

    Bez znaczenia. Było o koszcie a nie szybkości. Są przejściówki na różne
    okazje.

    > Już nie wspominając o tym, że na DC spokojnie da się znaleźć stację z
    > ceną 1,99, a na AC koło 1,7 a nawet taniej.

    > Spring potrafi zużyć na mieście poniżej 10, więc lżejsze Twizy 12 to
    > pewnie w każdym warunkach.

    Podaję autentyczne zużycie, więc nie. No ale oczywiście mógłbym zrobić
    latem mniej, gdybym jeździł pyr pyr pyr.

    > Dlaczego kilkaset?
    > Można kilkadziesiąt, jak się nie potrzebuje dużego auta.
    > Jak się potrzebuje to 100.
    >
    > HINT: Średnia cena kupowanego auta to w tej chwili ze 160 tys i to wcale
    > nie elektrycznego.
    > I szybko rośnie.
    >
    > Więc może poczytajcie trochę na jakim świecie żyjecie, zanim coś
    > napiszecie.

    Przeczytali, Tesla tyle kosztuje i na tym się kończą rozważania.

  • 323. Data: 2024-05-17 13:46:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-05-2024 o 13:38, io pisze:

    > Bez znaczenia. Było o koszcie a nie szybkości. Są przejściówki na różne
    > okazje.

    Ale nie mając portu szybkiego ładowania, przejściówkami tego nie
    ominiesz i w ogóle nie osiągniesz takiej ceny, nawet jakbyś chciał.
    AC jest tańsze.

    No a Spring wychodzi poniżej 50.....

  • 324. Data: 2024-05-17 13:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Oczywiście.
    > Ten przykład to doskonale oddaje.

    Niczego nie oddaje.
    Tobie sie tak wydaje.

    > Nie - domyślnie mówimy o nowych autach i ich sprzedaży.
    > Jak Ci się to nie podoba, to załóż sobie grupę "zawsze złomem" i
    > tam dyskutuj.

    W tym przypadku wyciałes zupełnie inna grupe.
    Wyciałes olbrzymia grupe aut firmowych
    Wyciałes olbrzymia grupe ludzi mieszkajacych w blokach
    Wyciałes olbrzymia grupe aut firmowych udostepnionych ludziom
    mieszkajacym w blokach.
    Po prostu załozyłes ze ludzie to debile bo kupuja spaliniaki zamiast
    elektryków które mogliby sobie tak jak ty naładowac przy domu.
    Ech...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 325. Data: 2024-05-17 14:25:41
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 17.05.2024 o 00:23, io pisze:

> [...]
    > uczciwych ludzi szykanować. No ale to się nie bierze znikąd. Ludzie
    > jakieś złudzenia mają i chodzą jednak na te wybory. I potem taki jeden z
    > drugim czuje się uprawniony zamiast wstydzić się.

    > Przecież to Twizy. Małe, lekkie, dynamiczne. Ale do jazd lokalnych. Jak
    > se po mieście jedziesz to nie potrzebujesz dużego samochodu tylko mały.
    > Nie potrzebujesz rozwijać dużej prędkości tylko szybko wystartować. I
    > tak dokładnie jest.

    > Se zobacz ile kosztuje na oto.. czy tam gdzie indziej. 20 tys zł.

    > W kółko to samo. Wsadź sobie rurę wydechową swojego rzęcha do kabiny jak
    Spoko :)
    Ty nie mówisz o "aucie" 4 osobowym tylko o nowszej wersji melexa :)
    Więc już wiem skąd masz 12kW/100km i że to na jazdy do 50km na dzień.

    Już nie dyskutuję z Tobą, zrozumiałem że piszmy o czymś zupełnie innym.
    Porównywanie tego miniautka z pełnoprawnym autem 4 osobowym
    jest bez sensu.
    Zapewne nigdy nie robiłeś tym jeździdełkiem trasy 500 czy 1000km
    bo byś po trasie się wykończył...
    --
    pzdr, j.r.

  • 326. Data: 2024-05-17 14:43:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-05-2024 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Niczego nie oddaje.
    > Tobie sie tak wydaje.

    Komuś z nas na pewno coś się wydaje.
    Tyle że ja miałem auta z wszystkimi rodzajami napędu, więc jestem w
    stanie porównać, a Ty? ;-)

    > W tym przypadku wyciałes zupełnie inna grupe.
    > Wyciałes olbrzymia grupe aut firmowych

    Niby dlaczego auta firmowe nie miałyby podlegać podobnym zasadom?
    Wydaje Ci się, że wszystkie robią po 100 kkm miesięcznie?

    > Wyciałes olbrzymia grupe ludzi mieszkajacych w blokach

    Nieprawda.
    Tylko tych którzy swoje auta mają w d..., więc nie zastanawiali się nad
    garażem dla nich.
    Ale oni i tak bev nie kupią, bo za młode.

    Reszta gniazdka ma albo może mieć.

    > Wyciałes olbrzymia grupe aut firmowych udostepnionych ludziom
    > mieszkajacym w blokach.

    Bo ponieważ?
    Już wiele firm ma swoje ładowarki, jak szef światły i kuma bazę.

  • 327. Data: 2024-05-17 14:57:26
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 17.05.2024 o 14:25, Rutkowski, Jacek pisze:

> [...]
    > jest bez sensu.
    > Zapewne nigdy nie robiłeś tym jeździdełkiem trasy 500 czy 1000km

    Ale co, czytać nie umiesz?

  • 328. Data: 2024-05-17 15:34:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Cavallino napisał:

    > Nieprawda. Tylko tych którzy swoje auta mają w d...,
    > więc nie zastanawiali się nad garażem dla nich.

    Te garaże skąd, skoro ich przy blokach albo kamienicach po prostu
    nie ma, nie wybudowano? Najwybitniejsze sięzastanawiające jednostki
    być może sobie kilka boksów w promieniu kilometra znajdą, a reszta
    to co, frajerzy? Pewnie nawet hejterzy.

    Garaż w Warszawie może kosztować więcej niż taka naprzykład tesla.

    > Ale oni i tak bev nie kupią, bo za młode.

    No tak, nawet wiemy *dlaczego* nie kupią.

    Jarek

    --
    Co to jest: w dupie się nie mieści i bez ładowania nie pojedzie?

  • 329. Data: 2024-05-17 16:24:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Te garaże skąd, skoro ich przy blokach albo kamienicach po prostu
    > nie ma,

    Ja tam zawsze znajdowałem jakoś....

    > Garaż w Warszawie może kosztować więcej niż taka naprzykład tesla.

    Nie każdy mieszka w Warszawie i to jego wybór jak sobie życie poukładał.

  • 330. Data: 2024-05-17 17:21:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Cavallino napisał:

    > Ja tam zawsze znajdowałem jakoś....

    Wiem. Nawet wiem jak i dlaczego:

    Tak napisałem i się nie pomyliłem. Moje gratulacje!

    > Nie każdy mieszka w Warszawie i to jego wybór jak sobie życie poukładał.

    Nie każdy jest na tyle poukładany, że sam potrafi sobie zorganizować
    przeprowadzkę do garażu w Poznaniu.

    --
    Jarek