-
Data: 2018-04-06 17:25:23
Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Od: kk <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-04-05 o 21:02, Poldek pisze:
> W dniu 2018-04-02 o 10:54, kk pisze:
>> W dniu 2018-04-02 o 03:14, Poldek pisze:
>>> W dniu 2018-04-01 o 22:35, Cavallino pisze:
>>>> W dniu 01-04-2018 o 22:19, Marek pisze:
>>>>> On Sun, 1 Apr 2018 18:47:40 +0200, RadoslawF
>>>>> <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
>>>>>> Ta twoja większość w momencie kiedy okazuje się że posiadanie
>>>>>> jest tańsze niż używanie dokonuje świadomego wyboru i posiada.
>>>>>
>>>>> Czego nie zrozumiałes z potrzeby używania a nie posiadania?
>>>>> Samo posiadanie nie implikuje kosztów używania, ergo koszt
>>>>> posiadania i użytkowania zawsze będzie z definicji droższy od
>>>>> samego użytkowania.
>>>>
>>>> Ano nie zawsze.
>>>> Bo żebyś Ty mógł użytkować, to ktoś musi posiadać, ponieść tego
>>>> koszty, doliczyć Ci swój zarobek i VAT, żeby móc Tobie wynająć.
>>>
>>> Już było pisane, ale napiszę jeszcze raz - najdrożej kosztuje
>>> przejechanie kilometra samochodem, który głównie stoi, a jeździ tylko
>>> kilkadziesiąt minut na dobę. Np. u mnie typowo 2 × 20 minut na dobę =
>>> 40 minut na dobę jazdy, 1400 minut stania. Rocznie wychodzi 14 600
>>> minut jazdy, 511 000 minut stania bezużytecznie, rdzewienia i
>>> zajmowania miejsca. Samochód autonomiczny będzie stał o wiele mniej
>>> niż 511 000 minut rocznie. Dlatego koszt przejechania kilometra
>>> będzie o wiele niższy, niż własnym.
>>
>>
>> Będzie ?
>
> Do tego zmierza impreza z samochodami autonomicznymi.
Impreza z samochodami autonomicznymi zmierza do tego by bogata firma
zarabiała na indywidualnym transporcie. Normalnie nikomu to nie jest
potrzebne na tyle by wydał sensowne pieniądze na rozwój komunikacji
indywidualnej w tym kierunku.
>
>> Czemu taksówki nie są o wiele tańsze ?
>
> Bo w taksówce oprócz kosztu samochodu, jego amortyzacji, paliwa,
> serwisu, parkowania, opon, ubezpieczenia płaci się przede wszystkim za
> czas człowieka. Taksówkarz musi się utrzymać przy życiu za to, co
> wyjeździ. Nikt nie będzie pracował na taksówce, jeżeli siedząc w niej
> nie zarobi na dach nad głową, żarcie i wszystko inne, co potrzebne do
> życia.
Ale w odróżnieniu od samochodu indywidualnego jeździ ciągle, więc
powinien być tańszy od twojego indywidualnego samochodu, który z reguły
stoi. Więc czemu tak nie jest ?
>
>> Czemu wolimy własny
>
> Wolimy? Może pisz za siebie. > Niektórzy wolą, inni nie wolą.
No i Ty wolisz, napisałeś poniżej.
> Metro, tramwaje i autobusy, pociągi są pełne ludzi. Szczególnie w
> godzinach szczytu nie sposób się wcisnąć.
Też się nie wciskasz
>
>> samochód od komunikacji miejskiej ?
>
> Mieszkania przy linii metra i/lub z dostępem do komunikacji miejskiej są
> dużo droższe, niż mieszkania bez dojazdu komunikacją. A mimo wyższych
> cen ludzie je chętnie kupują.
>
> Nie wiem, dlaczego inni ludzie wolą własny samochód. Mogę powiedzieć,
> dlaczego ja wolę. Bo nie muszę stać na przystanku, czekać, czy
> przyjedzie, czy nie przyjedzie. Bo mogę dojechać tam, gdzie komunikacja
> nie dojeżdża, albo zbyt długo by trwał dojazd komunikacją. Bo mogę coś
> przewieźć oprócz własnej dupy. Bo jak byłem mały, to na amerykańskich
> filmach się napatrzyłem, jakie to jest fajowe i w ogóle sexy jechać
> samochodem i tak mi ta bajeczka zapadła w pamięć, że wbrew
> racjonalności, a nawet wiedząc, że to obrazek malowany dzięki
> sponsoringowi i na zamówienie przemysłu motoryzacyjnego skłonny byłem
> niezłe pieniądze, zamiast ciekawiej wydać, to utopić w kupie złomu i
> plastiku, która za parę lat będzie dużym śmieciem.
Ale to nie jest temat tego wątku. No chyba, że obstajesz, że będziemy
mieli indywidualne pojazdy autonomiczne, gdy ja mówię że będziemy mieli
tylko taksówki autonomiczne.
>
>> Czemu ... w ogóle piszesz jak będzie jak wystarczy rozglądnąć się.
>
> Spójrz, jaki jest tytuł niniejszego wątku.
Jaki jest twój wkład w dyskusję na temat poruszony w pierwszym artykule
"dlaczego autonomiczne nie najpierw na kolei i w samolotach tylko w
samochodach" ?
Następne wpisy z tego wątku
- 06.04.18 17:26 kk
- 06.04.18 17:42 kk
- 06.04.18 17:43 kk
- 06.04.18 17:59 kk
- 06.04.18 18:32 RadoslawF
- 06.04.18 19:05 Budzik
- 06.04.18 19:05 Budzik
- 06.04.18 19:05 Budzik
- 06.04.18 19:05 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-24 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-24 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-24 Fundacja Wolność od Religii domaga się wyjaśnień ws zawierzenia Powiatu Wschowskiego Maryi Królowej Polski
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=