  • 21. Data: 2018-11-21 21:19:39
    Temat: Re: Dlaczego w muscle cars nie stosuje się 4WD?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-21 o 01:33, Tomasz Pyra pisze:

    > Ale co ma do tego moc?
    > Ktoś każe wciskać gaz do dechy w warunkach słabej przyczepności?

    Jeździłeś autem cywilnym, powiedzmy rzędu 500KM z napędem na 1 oś? Ja
    miałem okazję jakąś nie najnowszą Corvettą. Przy idealnych warunkach
    (lato i suchy asfalt), przy prędkości rzędu 50km/h i gazie do połowy,
    auto tańczy we wszystkie strony. Z wyłączoną elektroniką nie da się
    jeździć bez nieustannego skupiania się nad gazem. Wyprzedzanie z duszą
    na ramieniu...

    > No bo na starcie, na pierwszym biegu w samochodach z napędem na jedną oś
    > brakuje trakcji.
    > Do 50km/h rozpędzisz się szybciej, może i prawie 2x szybciej.
    > Na śliskim ta przewaga będzie do jeszcze wyższych prędkości, ale w
    praktyce

    Właśnie! A tak jeździ się w cywilnych warunkach: większość drogi albo
    przyspieszasz, albo hamujesz. Światła, ruch uliczny, wjazdy/zjazdy z
    dróg itp.

    > tylko tam.

    Aż tam... bym powiedział. To praktycznie 100% sytuacji. Frog ma inne
    standardy jeżdżenia cywilnym autem, ale jego nie biorę pod uwagę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 22. Data: 2018-11-22 01:15:00
    Od: tom <t...@l...localdomain>

    Dnia 21.11.2018 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Jezdzi. Raz w sezonie, ale jezdzi.

    Monaco, Sigapur, Baku, (już nie) Valencia.

    Druga kategoria "miejskości": Kanada, Australia.

    --
    Tomek

  • 23. Data: 2018-11-22 18:45:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 21 Nov 2018 21:19:39 +0100, Marek S napisał(a):

> [...]
    > auto tańczy we wszystkie strony. Z wyłączoną elektroniką nie da się
    > jeździć bez nieustannego skupiania się nad gazem. Wyprzedzanie z duszą

    Ale to jest jakiś problem żeby wcisnąć gaz mniej? W sposób odpowiedni do
    przyczepności?
    Wyprzedzać trzeba z gazem w podłodze?

    Wybacz, ale nie potrafię zrozumieć jak można mieć problem z tym że
    "samochód jest za mocny".

    Jeśli taką Corvettą, czy obojętnie czym, ruszasz spod świateł i przed tobą
    rusza niespiesznie 126p, to da się jechać za nim, czy jest to niemożliwe i
    musi dojść do zderzenia?

    Bo różnymi samochodami jeździłem (akurat tą Corvettą pewnie nie) i w każdym
    z nich była możliwość przyspieszania dowolnie powoli, a nawet jazdy ze
    stałą prędkością.
    Czyli była możliwość korzystania z dowolnie małej części mocy.

    > Aż tam... bym powiedział. To praktycznie 100% sytuacji. Frog ma inne
    > standardy jeżdżenia cywilnym autem, ale jego nie biorę pod uwagę.

    W 100% sytuacji w "cywilnych warunkach" doświadczasz zjawiska w którym
    przyczepność samochodu napędzanego na jedną oś byłaby niewystarczająca?
    Mamy chyba jakieś bardzo inne pojęcie o "cywilnych warunkach".

  • 24. Data: 2018-11-22 21:13:14
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-22 o 18:45, Tomasz Pyra pisze:
    > Z wyłączoną elektroniką nie da się
    >
    > Ale to jest jakiś problem żeby wcisnąć gaz mniej? W sposób odpowiedni do
    > przyczepności?
    > Wyprzedzać trzeba z gazem w podłodze?

    Komentuję jedynie Twoją tezę:
    "Ktoś każe wciskać gaz do dechy w warunkach słabej przyczepności?"

    Nawet bardzo dobra przyczepność z takim napędem daje efekt taki jakby
    jeździło się autem do trenowania poślizgów (z małymi kółkami z tyłu).

    > Wybacz, ale nie potrafię zrozumieć jak można mieć problem z tym że
    > "samochód jest za mocny".

    Syty głodnego nie zrozumie :-) Nie mam umiejętności rajdowcy by czuć się
    swobodnie w cywilnym aucie o potężnej mocy i napędzie na tylną oś.
    Zauważ, że np. Merc w swojej standardowej ofercie daje chyba wyłącznie
    4matc'a do najmocniejszych modeli z jakiegoś powodu. Zapewne nie tylko
    ja miałem taką potrzebę.

    Wiem, że elektronika cuda potrafi zdziałać. Osobiście nie mam zdania,
    ale gdy jeździłem po torze lodowym z instruktorem (kiedyś pisaliśmy o
    tym), to zwrócił on moją uwagę na to, że zupełnie inaczej elektronika
    zachowuje się przy 4matic'ach. Łatwiej daje się opanować poślizgi.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 25. Data: 2018-11-26 21:18:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    >Mam na myśli cywilne auta, takie jak tu:
    >https://www.youtube.com/watch?v=a7Qn7HLfWvs

    >Jeśli ktoś nie jest rajdowcem, to przy próbie dociśnięcia gazu nie
    >sposób zapanować nad trajektorią ruchu samochodu. A mimo to na
    >filmach widać, że przednia oś nie jest aktywna więc wnioskuję, że
    >unika się takich rozwiązań.

    P.S.
    https://www.youtube.com/watch?v=abAogAUyoTE

    Corveta jakos nie wymieka i mozna ja opanowac :-)

    J.

  • 26. Data: 2018-11-27 00:58:08
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-26 o 21:18, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup

    > P.S.
    > https://www.youtube.com/watch?v=abAogAUyoTE
    >
    > Corveta jakos nie wymieka i mozna ja opanowac :-)

    Wiewiórka :-)

    https://youtu.be/zO5kObRN6f8?t=203