-
X-Received: by 2002:a81:3807:: with SMTP id f7-v6mr3650ywa.4.1535092710822; Thu, 23
Aug 2018 23:38:30 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a81:3807:: with SMTP id f7-v6mr3650ywa.4.1535092710822; Thu, 23
Aug 2018 23:38:30 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.iad!feed-me.h
ighwinds-media.com!news.highwinds-media.com!z10-v6no1282965qtb.0!news-out.googl
e.com!k67-v6ni534qte.1!nntp.google.com!z10-v6no1282954qtb.0!postnews.google.com
!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Thu, 23 Aug 2018 23:38:30 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <5b7f1dc6$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.164.210.81;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 89.164.210.81
References: <3...@g...com>
<e...@g...com>
<k...@4...net>
<5...@g...com>
<bipk9k77vzlq$.1rwaq7hptai9g.dlg@40tude.net>
<7...@g...com>
<1hz4q1fwj8kz6$.1ohmn72z72e7b.dlg@40tude.net>
<6...@g...com>
<7...@g...com>
<0...@g...com>
<yq8j5lgtzl6r.ua2lqab2jds7$.dlg@40tude.net>
<5b7da78c$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5b7e716b$0$600$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<5b7f0745$0$683$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<5b7f0dac$0$676$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5b7f1dc6$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <c...@g...com>
Subject: Re: Dlaczego w polskich fabrykach jest brudno?
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Fri, 24 Aug 2018 06:38:30 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 6451
X-Received-Body-CRC: 244678881
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:41298
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek, 24 sierpnia 2018 05:49:12 UTC+9 użytkownik WM napisał:
> W dniu 2018-08-23 o 22:18, Konrad Anikiel pisze:
> > W dniu czwartek, 23 sierpnia 2018 21:40:36 UTC+2 użytkownik WM napisał:
> >> W dniu 2018-08-23 o 21:22, Konrad Anikiel pisze:
> >>>
> >>> Doceniam, choć to jest wykres dla Koszałków-Opałków. Ja jestem inżynierem, więc
po prostu piszę jaki jest dopuszczalny FN i koleś to mierzy. Guzik mnie obchodzi jak
powstał, czy przez zbyt ciasne promienie walców w maszynie rozwiającej taśmę, czy od
złego wyżarzania (znaczy bez żadnego zgniotu) w hucie.
> >>>
> >>
> >> Niestety brak informacji, niepełne informacje, lub co gorsza sprzeczne
> >> informacje to codzienność z jaka zmaga się inżynier.
> >> Gdy z desperacji sam chce zrobić pomiary i badania, to nie spotyka się
> >> ze zrozumieniem kierownictwa.
> >> Panie my tu mamy produkcję, musimy projektować, zarabiać a nie zbierać
> >> materiały do doktoratu. Tu nie politechnika.
> >>
> >
> > Nie wiem, może ja jakiś dziwny jestem, bo jak się najmuję do roboty to spisuję
aneks do kontraktu który szczegółowo wyjaśnia odpowiedzialność moją i innych za
projekty w których mam uczestniczyć. Znaczy jakie decyzje podejmuję ja, a jakie ktoś
inny. Wtedy wisi mi kalafiorem zrozumienie kierownictwa, po prostu patrzę z
zaciekawieniem na skutki złych decyzji innych kolegów. Osobiście nieraz ich nawet
lubię...
> >
>
> Kierownictwo nie wymagało rzeczy niemożliwych, spoko.
Dla ułatwienia oderwijmy się na chwilę od Twojej konkretnej sytuacji, załóżmy że to
jest kompletnie hipotetyczna historyjka która w jakiejś formie zdarza się każdemu
inżynierowi. Z jednej strony na ograniczenia w "decisive power", czyli zakresie
decyzji które sam może podjąć lub może od kierownictwa wyprosić. W tym przykładzie to
będzie zakup ferrytoskopu i przeszkolenie kontrolera jakości jak się tego używa. A
najpierw zrobienie kilku "failure analyses", znaczy dochodzeń w sprawie produktu
który się u kilku klientów połamał wcześniej ni powinien. Trzeba by powycinać próbki,
przebadać w laboratorium, potem usiąść i pomyśleć (albo nająć jakiegoś profesora żeby
pomyślał za nas) co spowodowało awarię, a na podstawie tego wymyślić kryteria dla
tego ferrytoskopowca.
Teraz, taki inżynier, jeśli nie jest w stanie podjąć decyzji o tym wszystkim (bo to
kosztuje, a on nie dysponuje budżetem), musi jakoś uniknąć ryzyka awarii. Na przykład
zwiększyć grubość ścianek tych rurek, tak żeby dłużej rdzewiały zanim przerdzewieją i
spowodują awarię. No ale to też kosztuje- trzeba zwiększyć koszt i albo zmniejszyć
marżę firmy, albo odnieść cenę produktu. Znowu decyzja. W obecnej nowomowieierwsza
nazywa się prentative action, druga- risk mitigation. Jeśli obie te decyzje nie mogą
być podjęte przez inżyniera, to jego praca staje się niemożliwa. Możesz liczyć tylko
na szczęście.
> Tylko ja czasem dostrzegałem możliwość zrobienia czegoś wyjątkowego ekstra.
> Dla własnej satysfakcji jedynie.
Jeśli skutki awarii nie obciążają Cię osobiście, to czasem fajnie jest popatrzeć
jakie będą skutki złych decyzji. Obyś tylko nie musiał się tłumaczyć dodając "your
honor" na końcu każdego zdania :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 24.08.18 08:54 Marek Panek
- 24.08.18 09:27 Konrad Anikiel
- 24.08.18 10:30 J.F.
- 24.08.18 10:34 J.F.
- 24.08.18 11:06 WM
- 24.08.18 11:18 J.F.
- 24.08.18 11:25 J.F.
- 24.08.18 11:55 Marek Panek
- 24.08.18 12:01 Marcin Debowski
- 24.08.18 12:24 cef
- 24.08.18 12:32 WM
- 24.08.18 12:37 J.F.
- 24.08.18 12:37 WM
- 24.08.18 12:39 Marcin Debowski
- 24.08.18 12:55 Marcin Debowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Ząbki się spaliły jak wiejskie, drewniane stodoły sprzed 50 lat
- Kup szybko nową ładowarkę do smartfona
- Trybik
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Nowa tarcza do telefonu
- Spotkania z Ariane De Rotschild, szefową Iluminatów, Księżniczką Hiszpanii Leonor
- Upadłość i zwolnienia [w Diorze, która była pol prod. głośników - przyp. JMJ]
- Re: Recykling akumulatorów
- Martwy satelita nadał sygnał po dziesięcioleciach
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Re: Płonie 3000 elektryków u wybrzeży Alaski
Najnowsze wątki
- 2025-07-18 celnicy pobili policjanta
- 2025-07-18 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-18 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=
- 2025-07-18 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-07-18 Warszawa => Sales Director (Cloud solutions) <=
- 2025-07-18 Spalinowa trauma
- 2025-07-18 Polska => Senior Key Account Manager <=
- 2025-07-18 Białystok => Programista Kotlin <=
- 2025-07-18 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-18 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-18 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-18 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-07-18 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-07-17 Grok zaczął nadużywać wulgaryzmów i wprost obrażać niektóre znane osoby
- 2025-07-17 Andrzej Duda ułaskawił Roberta Bąkiewicza od zarzutu zapchnięcia ze schodów aktywistki Babci Kasi