  • 91. Data: 2020-01-23 18:07:24
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-23 17:01, Myjk wrote:
    > Thu, 23 Jan 2020 15:36:05 +0100, T.

    > Ale punkt wyjściowy był od tego co potrafi EV a czego nie potrafi ICE. I
    > tak jak kiedyś nie umiałem już używać samochodu bez nagrzewania kabiny, tak
    > teraz nie wyobrażam sobie żeby samochodu w lato nie chłodzić przed jazdą.
    > Choćby z tego powodu w życiu więcej czystego spaliniaka nie kupię.

    Do schłodzenia samochodu wystarczy dach otworzyć.

  • 92. Data: 2020-01-23 18:15:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2020 o 08:54, Myjk pisze:

    > Chciałem nieśmiało zauważyć, że każda "klima" jest pompą ciepła. :P

    Nie każda - trzeba odwrócić obieg, żeby grzała.

    --
    Shrek

  • 93. Data: 2020-01-23 20:04:10
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-01-23 o 18:04, RadoslawF pisze:

    > A EcoBoost Hybrid to nazwa silnika a nie oznaczenie pojazdu hybrydowego.
    > W konfiguratorze jak klikniesz na hybrydowe i elektryczne nie ma Pumy,
    > jest Nowa Kuga, Mustang Mach-e i Mondeo.
    >

    > Pozdrawiam

    "Co to jest technologia hybrydowa firmy Ford?Technologia hybrydowa to
    rozwiązanie polegające na zastosowaniu małego silnika elektrycznego
    pomagającego poprawić wydajność silnika benzynowego. Silnik elektryczny
    nie może napędzać samodzielnie pojazdu typu mHEV. Zamiast tego, stanowi
    dodatkowe wsparcie dla silnika benzynowego,odciążając go podczas
    przyspieszania za pomocą dodatkowego momentu obrotowego pochodzacego z
    silnika elektrycznego."

    To nie tylko nazwa silnika. Część momentu obrotowego wytwarzana jest
    przez silnik elektryczny, ale że akumulatory małe, to nie wystarcza to
    do jazdy.
    T.

  • 94. Data: 2020-01-23 20:29:20
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-23 o 20:04, T. pisze:

> [...]
    >
    > To nie tylko nazwa silnika. Część momentu obrotowego wytwarzana jest
    > przez silnik elektryczny, ale że akumulatory małe, to nie wystarcza to

    To pisz otwartym tekstem że hybrydowy jest silnik (wedle Forda) a nie
    samochód.
    Bo tutaj: "nowy Ford Puma w wersji Hybrid ma manualną skrzynię biegów"
    napisałeś że pojazd w wersji hybrydowej co jest nieprawdą.

    Pozdrawiam

  • 95. Data: 2020-01-23 21:38:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-01-2020 o 20:04, T. pisze:

> [...]
    >
    > To nie tylko nazwa silnika. Część momentu obrotowego wytwarzana jest
    > przez silnik elektryczny, ale że akumulatory małe, to nie wystarcza to

    Ale to jest mild Hybrid, niewiele to ma wspólnego z prawdziwym
    samochodem hybrydowym.
    Taki pic na wodę bardziej, żeby lepiej brzmiało.

  • 96. Data: 2020-01-26 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

> [...]
    > Oceniam, że dojechałbym w 30-40 minut.
    > Czasem muszę do centrum pojechać i tylko wyjątkowo wybieram zbiorkom
    > (zwykle pociąg, gdy interes mam w samym centrum) - to kwestia
    > koszmarnie drogich biletów ZTM. Całodobowy to koszt 26 zł, więc mam
    > ponad 5 l paliwa - mogę przejechać na tym znacznie więcej, niż mam
    > dojazd do Warszawy i z powrotem. A zwróćcie uwagę, że sporo ludzi
    > mieszka pod miastami i muszą jakoś dojechać.
    > Co ciekawe - za komuny pociągi miały 3 jednostki, teraz jeździ jedna
    > lub dwie w składzie pociągu. Rano tłok jest dość spory.

    Jak to daleko jest?
    Jezdzac 2h w jedna strone do praxcy pomyslałbym o zmianie miejsca
    zamieszkania albo o zmianie pracy. Zwłaszcza w Wawie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 97. Data: 2020-01-27 08:34:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/pla
    tne-ladowanie-aut-elektrycznych-na-stacjach-lotos/m4
    ltp05

  • 98. Data: 2020-01-27 11:54:08
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-01-26 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Jak to daleko jest?
    > Jezdzac 2h w jedna strone do praxcy pomyslałbym o zmianie miejsca
    > zamieszkania albo o zmianie pracy. Zwłaszcza w Wawie.

    Autem - ok. 25 km.
    Teraz już nie mam problemu, bo już nie pracuję w Warszawie.
    T.

  • 99. Data: 2020-01-27 16:17:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/pl
    atne-ladowanie-aut-elektrycznych-na-stacjach-lotos/m
    4ltp05

    Drogie albo tanie, bo skoro usluga jednorazowa ..
    Ile Tesla ma przejechac 300-500km za 24 zl ... taniocha :-)

    A jak jeszcze kierowcy polacza to sobie z miejscem parkingowym ...
    tylko trzeba miec drogie auto, z duza bateria :-)

    J.

  • 100. Data: 2020-01-27 18:59:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.01.2020 o 16:17, J.F. pisze:
> [...]
    ltp05

    > Drogie albo tanie, bo skoro usluga jednorazowa ..
    > Ile Tesla ma przejechac 300-500km za 24 zl ... taniocha :-)

    Tesla 3 to ma 50 kWh albo 75kWH. To daje 250-370km przy 20kWh na 100. No
    i trzeba policzyć ile kosztuje tesla a ile spalinka.

    --
    Shrek