  • 41. Data: 2022-09-04 11:34:49
    Temat: Re: Drukarka 3D
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 30.08.2022 20:57, heby wrote:

    > Niczym. Wydruk PETG na gołym szkle powoduje, że wyrywa kawałki. Wydruk
    > nylonem daje podobne efekty, choć nie tak często. Nylon nie tyle wyrwał

    [..]
    > Oba wymagają zmniejszenia ahezji do szkła, chemią. PETG wyrywa małe
    > kawałki, nylon potrafi złamać szkło.

    A to ciekawe. Mi nylon kompletnie nie łapie się szkła. Jedyne co pomaga
    to klej do papieru w sztyfcie.
    Z resztą internety mówią podobnie.

    --
    Mirek.

  • 42. Data: 2022-09-04 13:45:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/09/2022 11:34, Mirek wrote:
    > A to ciekawe. Mi nylon kompletnie nie łapie się szkła. Jedyne co pomaga
    > to klej do papieru w sztyfcie.

    NO mi też nie łapał. Docisnąłem bardzo mocno głowicę do szkła i
    uzyskałem efekt dokładnie odwrotny - złapał za mocno.

  • 43. Data: 2022-09-04 23:04:25
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    Przeczytałem Wasze posty i zapadła decyzja o reanimacji "trupa", głównie
    za sprawą mojej kobiety i stwierdzenia "napraw to". ;)

    Co do wydruków żywicznych, mam drukarkę, stosuję, ale do zupełnie innych
    rzeczy niż wydruki filamentowe. Żywiczną potrafię wydrukować na gotowo
    ejector (generator podciśnienia) wraz z okrągłą dyszą o średnicy 0.5mm
    długości 3mm i gwintami G1/8. Do prototypowania świetne, ale trwałość
    takich żywicznych jest słaba - wytrzymują powiedzmy tydzień pracy.
    Tak, śmierdzą, nie - wymiary dają się opanować, z utwardzaniem jest
    kłopot jak kostka jest "pełna", a jak pusta to często za słaba. ;)

    Dzięki za info.
    Irek.N.

  • 44. Data: 2022-09-04 23:07:57
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    Acha, zapomniałem dopowiedzieć, stół zaklejam niebieską taśmą papierową
    - taką malarską. Trzyma wystarczająco aby narożniki nie odłaziły przy
    stygnięciu, a jednocześnie daje się oderwać.
    Jak elementy małe, to czasami kaptonem stół podkleje.
    W docelowej blacha na magnesach będzie, może nawet w tej naprawianej
    założę. Bo wtedy nie trzeba czekać aż wystygnie, tylko zdejmuję blachę i
    zakładam nową i drukarka "idzie" od razu.

    Miłego.
    Irek.N.