  • Data: 2021-08-12 01:14:10
    Temat: Re: Dysk SSD i podział na partycje
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11 sie 2021 o 17:04, Irokez pisze:

    > A od kiedy to usunięcie partycji z tablicy kasuje też dane?

    Pisałem -- od czasu skasowania małej partycji dysk (pojemności
    1/4 terabajta) przyjął na siebie wielokrotność (wiele terabajtów)
    swej pojemności...

    > Usuwany jest wpis i pula jest uwalniana.
    > Jak zaczniesz coś nagrywać to dopiero wtedy nastąpi nadpisywanie.

    > Na HDD - po co tracić czas?
    > Na SSD - po co tracić kolejne cykle TBW?

    By rzekomo równomiernie rozłożyć zapis na wszystkie
    wolne komórki...

    Napiszę (choć już raz w tym wątku napisałem) dosadniej:

    Skasowane partycje pracowały jako Over-Provisioning -- dane
    zapisane na tych partycjach nie zniknęły pomimo *wielokrotnego*
    zapisania dysku... (cały dysk ma ćwierć terabajta -- zapisałem
    na tym dysku (rzecz jasna wraz z kasowaniem -- toż dysku nie
    rozciągnąłem) wielokrotnie więcej... Skasowane partycje pracowały
    jako Over-Provisioning prawie cały czas obok miejsca, które od
    samego początku zostawiłem puste jako Over-Provisioning, ale
    czasami (raczej krótko, ale jednak) bez tego miejsca, którym
    czasowo (by potestować) powiększyłem ostatnią partycję...

    -=-

    Zapisałem to już wielokrotnie na wiele sposobów -- mój SSD
    (zapewne nie tylko mój) swym zachowaniem przypomina HDD.
    Nie ma mowy o równomiernym rozkładzie zapisu pomiędzy
    wszystkie wolne komórki... Komórki są wolne -- lecz nie
    są ponownie zapisywane... Być może będą -- po setnym ;)
    przebiegu/nadpisaniu komórek najmocniej obciążonych...
    (te testy dopiero przede mną -- nikt mi za te testy nie płaci)

    --