  • Data: 2019-09-14 11:24:27
    Temat: Re: Dyskietki 5.25 - jak odczytać
    Od: Luke <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-09-13 o 17:28, PeJot pisze:
    > Czołem. Swego czasu znalazłem w starych przydasiach kilkanaście
    > dyskietek 5.25", najprawdopodobniej 360 kB. Dyskietki mają około 30 lat.

    Bez problemu się powinno odczytać, jeśli znajdziesz działający napęd.

    Sprawdzone na moich dyskietkach z lat 90. kilka lat temu.

    Swoją drogą ciekawe, dlaczego żaden Chińczyk nie wyprodukował stacji
    5.25 na USB. Nawet, gdyby to kosztowało ze 200 USD, niewielka ilość
    chętnych na pewno by się znalazła (fani retro, firmy zajmujące się
    odzyskiwaniem danych etc.).

    Gdzieś widziałem jakieś urządzenie "forensic", do odczytywania takich
    dyskietek (z obsługą wielu formatów), ale cena była czterocyfrowa.

    L.