  • Data: 2019-09-14 18:51:55
    Temat: Re: Dyskietki 5.25 - jak odczytać
    Od: Silver Dream ! <e...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-09-14 12:19:20 +0000, Mateusz Viste said:

    > Z tym, że ten Kryoflux to nie jest jakiś zwyczajny kontroler - to zabawka
    > do specjalnych zastosowań... Ktoś kiedyś podesłał mi obrazy dyskietek z
    > Amigowej gry "Atomix" - 3x dyskietki 360K. Obrazy są zrobione KryoFluxem
    > właśnie (przynajmniej tak mi powiedziała ta osoba). Łącznie 128 MiB!
    > Każdy obraz dyskietki to 43 MiB danych...

    Poneważ ten ktoś nie wiedział albo nie chciał albo jeszcze coś. Obrazów
    najniższego poziomu używa się do specjalnych zastosowań a do
    ,,normalnych" zastosowań można zrobić ,,normalne" obrazy. OP pisał o
    trzydziestoletnich dyskietkach. Jest spora szansa, że odczytają się bez
    problemu (moje dyskietki z C64 zapisywane w 1986 działają poprawnie do
    dzisiaj) ale gdyby były jakieś problemy to właśnie używając obrazów
    najniższego poziomu można często uratować zawartość. Taki dokładniejszy
    odpowiednik liczenia bitów na rozsypanych opiłkach ;-)

    > Oczywiście rozumiem dlaczego i po co tak, ale dla większości sytuacji
    > "chcę zgrać dane ze starej dyskietki" to jest zupełny overkill. Wystarczy
    > zwyczajny napęd 5.25" podłączony do zwyczajnej płyty głównej sprzed 10
    > lat.

    Oczywiście. Pod warunkiem, że czyta się bez żadnych błędów/problemów.