  • 21. Data: 2009-12-01 22:25:46
    Temat: Re: EMI domowym sposobem - do testowania stabilnosci systemow z uC
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Waldemar Krzok wrote:

    > OK, mozna, ale przez diode lepiej.

    Akurat w przypadku szkolnym dioda się nie sprawdzała, lepiej raził goły
    ... :/

  • 22. Data: 2009-12-01 23:15:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ali" <a...@w...pl> wrote in message

    > Zbliż telefon komórkowy w trakcie nawiązywania połączenia.

    A swoją drogą, ktoś wie czemu telefony strasznie sieją w czasie
    nawiązywania połączenia a potem, mimo transmisji, już nie tak bardzo?

  • 23. Data: 2009-12-02 06:49:38
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > A swoją drogą, ktoś wie czemu telefony strasznie sieją w czasie
    > nawiązywania połączenia a potem, mimo transmisji, już nie tak bardzo?

    Wynika to z algorytmu dopasowywania mocy nadajnika do aktualnych warunków.
    Potem transmisja w stronę nadajnika już jest z mocą która zapewnia wymaganą
    jakość.
    --
    Pozdr
    EM

  • 24. Data: 2009-12-02 21:45:46
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    EM pisze:

    > Wynika to z algorytmu dopasowywania mocy nadajnika do aktualnych warunków.
    > Potem transmisja w stronę nadajnika już jest z mocą która zapewnia wymaganą
    > jakość.

    A dokładniej mówiąc to BTS nakazuje telefonowi nadawać z określoną mocą.
    W transmisji GSM zakłada się, że stopa błędów (BER) nie powinna
    przekraczać AFAIR 1,44% - no to najlepiej "skręcić" moc telefonu do
    najmniejszej zapewniającej nieprzekraczanie tego limitu (BTS mierzy
    m.in. ten parametr cały czas w trakcie połączenia).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 25. Data: 2009-12-03 09:46:24
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Akurat w przypadku szkolnym dioda się nie sprawdzała, lepiej raził
    > goły ... :/

    haha o tym zapomnialem ale przynosilem tez do szkoly male trafko i podlaczalem
    bateryjke 9v do wtornego by na pierwotnym odebrac cos milego :) Robilismy kolo
    z kilku osob (jakies 8) i szeregowo :) laczylismy sie dloniamy, w srodku
    "obwodu" bylo uzwojenie pierwotne. Fajny efekt jak wszyscy puszczali sasiada
    obok i odskakiwali w tym samym momemncie porazenia :]

  • 26. Data: 2009-12-04 17:58:28
    Od: "Andrzej" <szuwar_ek_wywal@to_wp.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:7nk91jF3ju9d4U1@mid.uni-berlin.de...

    > Kondensator bezpośrednio do gniazdka? A co zrobisz potem ze zwłokami?

    większy kondensator, naładować w gniazdku i przytknąć do zwłok celem
    spalenia tychże

    --
    Pozdrv!
    Andrzej

  • 27. Data: 2009-12-04 22:27:10
    Od: "K.K." <e...@u...poczta.fm>

    Grzechu wrote:
    > Moze ma ktos gotowy przepis na taki "tester" i moglby sie
    > podzielic?

    poszukaj pod hasłem "telegraf iskrowy".
    --
    pozdr.