eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaElektrownie szczytowo-pompowe do likwidacji, bo sprawnośc to zaledwie 20% 341 views Subscribe › Re: Elektrownie szczytowo-pompowe do likwidacji, bo sprawnośc to zaledwie 20% 341 views Subscribe
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Elektrownie szczytowo-pompowe do likwidacji, bo sprawnośc to zaledwie
    20% 341 views Subscribe
    Date: Tue, 2 May 2023 20:03:08 +0200

    Pan J.F napisał:

> [...]
    e-24/108554-elektrownie-szczytowo-pompowe-w-starych-
    kopalniach

    > IMO - w takich typowych kopalniach to kiepski pomysł.
    >
    > Ale w odkrywkowych? Sam podpowiadam ...

    Nie trzeba podpowiadać, są takie plany względem Bełchatowa. A co do kopalni
    głębinowych, pomysł wygląda na dobry. Jest dziura w ziemi, nikomu już nie
    potrzebna, trochę wody się tam zmieści. Różnica wysokości duża, więc każdy
    litr wody zmagazynuje więcej energii, niż w typowej elektrowni. W teorii tak
    to wygląda, a że praktyka często się z nia rozmija, to zapowiedzi są od lat,
    jednak realizacji nie widać.

    --
    Jarek