  • 31. Data: 2011-06-24 10:22:22
    Temat: Re: Epoka autofocusa i manual-focusa zbliża sie ku końcowi
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 24/06/2011 11:21, JA wrote:

    > Co wcale nie jest takie złe. Przynajmniej wiadomo komu mordę obić jak
    > beczka cieknie.

    Pod warunkiem, że uda ci się do niego dotrzeć przed zmrokiem, chyba że
    masz jakąś broń na wilki i złodziei. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 32. Data: 2011-06-24 10:29:30
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-06-24 07:41:08 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

    > wybacz , ale ktos , kto w ten sposob probuje dyskutowac nie jest dla
    > mnie partnerem do dyskusji.

    Jak ktoś zaprzecza w kolejnym mailu temu co powiedział w poprzednim.
    Nie musi być dla mnie partnerem do dyskusji.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2011-06-24 11:20:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.06.2011 17:13, Waldek Godel pisze:

    > przynajmniej jeżeli wierzyć zapowiedziom tej firmy:
    > http://www.engadget.com/2011/06/22/light-field-camer
    a-captures-unprecedented-images-lets-you-cho/
    > czyli RAW przesunął ustawienie ekspozycji z momentu robienia zdjęcia do
    > studia, teraz to zrobi to samo z ostrością.

    ROTFL

    Primo: RAW w cale nie przesunął ustawiania ekspozycji do studia... To są
    totalne brednie. Format RAW pozwala na skorygowanie nieuniknionej utraty
    jakości przy konwersji na format "strawny" dla monitorów i ludzkiego oka
    w kierunku uzyskania rezultatów możliwie zbliżonych do pożądanych dzięki
    znajomości charakterystyki matrycy oraz tego, co chcesz uzyskać
    (automatyka jest coraz lepsza, ale telepatycznie zamiarów
    fotografującego jeszcze nie odczytuje).

    Secundo: jakbyś sobie poczytał conieco po za dziennikarską papką, to byś
    wiedział, że to nic rewolucyjnego, a za dokładniejsze zobrazowanie głębi
    płaci się (drogo) mniejszą rozdzielczością rzutu: z użyciem
    kilkunastoMEGApikselowego sensora uzyskujesz obrazy z "regulowaną
    ostrością" o rozdzielczości ledwie kilkudziesięciuKILOpikseli.

  • 34. Data: 2011-06-24 16:39:11
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2011-06-24 03:14, Kosu pisze:

    > Oczywiście że tak.

    Widzisz Ty patrzysz na świat zero jedynkowo, ja jestem człowiekiem
    dialogu i kompromisu. Ktoś mądry kiedyś powiedział "chcesz odnieść
    sukces, podwój liczbę swoich porażek". Na tym właśnie polega rozwój że
    ktoś podejmuje się stawienia czoła wyzwaniom, które większość określa
    nie osiągalnymi.
    Zareagowałem na Twojego posta z racji tego że stanowczość jaką przyjąłeś
    w temacie optyki śmiesznie współgrała z tą folderową prawdą o świecie
    producentów sprzętu fotograficznego. Co do samej optyki, to nie roszczę
    sobie żadnych praw do dyskusji, to nie moja dziedzina.
    Po prostu fascynuje mnie radykalizm ludzi, stąd moja reakcja. Chciałem
    Ci coś zasygnalizować, a Ty to odbierasz jako sprowadzanie Twojej osoby
    do parteru.

    > Skoro próbujesz mnie sprowadzić do parteru, to spróbuj danymi
    > liczbowymi. Jaki odsetek profesjonalistów używa średniego+ formatu
    > powiedzmy od lat 70-tych? To bardzo miło, że on istnieje, ale co jakiś
    > czas w tym wątku pojawia się słowo "popularność". I chodzi o rynek - o
    > liczbę użytkowników, a nie o to, że "wiele osób chciałoby mieć (...)".

    Liczby, hmmmm.... Zależy jaka dziedzina, wiadomo że fotografia
    dynamicznych tematów była zdominowana przez mały obrazek. Choć z
    pewnością nie był to wyłącznie Nikon czy Canon. Sporo ludzi do
    fotografii reporterskiej i podróżniczej wybierało lekki system Olympus'a
    OM, czy np. taka legenda jak Magnum została między innymi zbudowana przy
    pomocy dyskretnej dalmierzowej Leici.
    Teraz poruszę temat bardziej z dziedziny fotografii komercyjnej.
    Biorę do ręki książkę "Fotografia w modzie" Magdalene Keaney gdzie jest
    opisana co najmniej jedna sesja z portfolio profesjonalnego fotografa. I
    tak:
    John Akehurst wykonał zdjęcia za pomocą Mamiya RZ67
    Richard Bush - Sinar 10x8 z obiektywami Zeiss
    Elaine Constantine - Mamiya RZ67, Fuji 6x7
    Warren Du Preez i Nick Thornton Jones - Mamiya 645AFD II
    Jason Evans i Adam Howe - Mamiya RZ67
    Dan Holdsworth - Wista 4x5in, Mamiya 7
    Alexi Lubomirski - Pentax 67II
    Toby McFarlan Pond - Fuji GX-680
    Solve Sundsbo - Mamiya RZ67 Pro IID
    Paul Wetherell - Mamiya RZ67
    Jak widzisz nie są to nazwiska od wielkich tomisk Taschen, tylko
    wyrobnicy pracujący dla mniej lub bardziej znanych magazynów oraz
    klientów świadomych swych potrzeb. Ani jednego małoobrazkowego aparatu.

    > Czyli przynajmniej 4. Czyli więcej niż 2 - Canon i Nikon. Ale nie o
    > takie liczby chodzi. Poza tym nie należę do osób, którym miękną nogi gdy
    > słyszą "Hasselblad". Należę za to do osób, które wiedzą, jak się to
    > długie i nadużywane słowo poprawnie pisze. Zresztą niemiecką konkurencję
    > też przekręciłeś.

    Naprawdę aż takich argumentów potrzebujesz ;). Akurat co do magii
    Hasselblad to Cię zdziwię ale kiedyś był wywiad z kimś ich z zarządu w
    którym padło między innymi pytanie o klientelę. Pan z zarządu powiedział
    że wbrew potocznej opinii większość ich klientów nie stanowią
    profesjonalni fotografowie od mody i reklamy, tylko zwyczajni wyrobnicy
    ślubni z zachodu Europy.

    > Twoja argumentacja wygląda jak obrona ulubionego systemu P przed złym
    > człowiekiem, który wymienił tylko C i N.
    > Generalnie nie jest dla mnie zaskoczeniem, że bronisz systemu, który
    > posiadasz. To popularna praktyka. Jest dla mnie zaskoczeniem płytki
    > tekst poniżej:

    Ależ jesteś w głębokim błędzie bo wcale nie jestem fanatykiem Pentaxa,
    jeśli dziś bym miał kupować sprzęt to wybrałbym Nikona bo są tam szkła o
    najlepszym stosunku jakości do ceny. Kolejny system który biorę pod
    rozważania to m4/3 Olympusa, a tak naprawdę cicho liczę że Samsung
    pokaże coś z serii NX z bardzo słabym filtrem AA i te ich plastikowe
    szkiełka pokażą pazur. Moje potrzeby fotograficzne wyglądają tak że
    potrzebuję dwóch szkieł, więc mogę sobie latać po systemach do woli.
    Musi być spełniony ku temu jeden warunek, muszę w tym widzieć sens ;).
    Co do związku emocjonalnego ze sprzętem to tylko jeden aparat we mnie
    wywołuje żywe emocje. Jest to Praktina FX którą dostałem od ojca i mam
    ją do dziś, reszta to tylko narzędzia.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 35. Data: 2011-06-24 17:09:21
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-06-24 03:14:07 +0200, Kosu <6...@e...pl> said:

> [...]
    > czas w tym wątku pojawia się słowo "popularność". I chodzi o rynek - o
    > liczbę użytkowników, a nie o to, że "wiele osób chciałoby mieć (...)".

    Proszę uprzejmie.
    Moje dane z usługowego wołania.
    56% to materiały 135, 36% - srajtaśma i 8% LF.

  • 36. Data: 2011-06-24 17:51:41
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 24 Jun 2011 00:30:45 +0200, cichybartko napisał(a):

    > Parę lat temu kupiłem lustro
    > Pentaxa, potem myślałem że ten system umiera. Na dzień dzisiejszy Pentax
    > oferuje chyba lustro aps-c o najlepszym stosunku jakość do ceny,

    I co z tego, skoro szkieł od niego jest jak na lekarstwo i kosztują krocie?

    > ma
    > profesjonalny korpus APS-C będący w czołówce osiągów dla swojej klasy.

    K-5 ma zdaje się tą samą matrycę Sony, która jest w duuużo tańszym
    amatorskim Nikonie D5100. I dalej szkieł do Pentaxa nie ma, a te co są
    kosztują majątek. Ja coraz bardziej skłaniam się ku porzuceniu systemu
    Pentaxa. Różnicę w cenie body Pentaxa K-r i Nikona D5100 odzyskam przy
    zakupie pierwszego stałoogniskowego Nikkora. Pentax był i jest niszowym
    producentem z ograniczoną ofertą. Używam ich sprzętu od 10 lat i zawsze
    jest problem z dokupieniem czegokolwiek.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 37. Data: 2011-06-25 13:13:32
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > producentem z ograniczoną ofertą. Używam ich sprzętu od 10 lat i zawsze
    > jest problem z dokupieniem czegokolwiek.

    Jak będziesz się pozbywał, to daj znać.
    Ja lubię ten niszowy system i zrezygnuję z niego.
    ;-)

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 38. Data: 2011-06-29 09:33:06
    Od: StaM <k...@y...com>

    On 23 Cze, 23:17, XX YY <f...@g...com> wrote:
    , ze ze nie mylil  - przyjal sie naped w
    > obiektywach.
    Nie u mnie, ja mam pentax'a :)
    StaM

  • 39. Data: 2011-06-29 11:59:08
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-06-29 11:33, StaM pisze:
    > On 23 Cze, 23:17, XX YY<f...@g...com> wrote:
    > , ze ze nie mylil - przyjal sie naped w
    > Nie u mnie, ja mam pentax'a :)
    > StaM

    Ja też i mam napęd w obiektywie :)

    JD

  • 40. Data: 2011-06-29 12:48:56
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    W dniu 2011-06-23 14:03, Kosu pisze:
> [...]
    ct05/lightfields-UVa-18oct05-san.ppt

> [...]
    > jest uboższa niż w omawianym wynalazku.
    >
    > Ale też ogólnie NIE - ta idea nigdy nie sprawi, że będzie można "ostrzyć w domu"
    > (tak jak nie można "naświetlać w domu", jak sugerują mentalni 12-latkowie na
    > grupie). Poza tym nie jestem pewien, czy ten patent nie sprawia, że aparatem nie
    > będzie można wykonywać normalnych zdjęć (czyli uzyskiwać efektu, na jakim zależy
    > nam dziś - nawet jeśli wyostrzymy i ustawimy ekspozycję przed pstryknięciem).
    > Oczywiście poza faktem, że całość opiera się o mikrosoczewki, które same z

    A ja ps tych mikrosoczewek i pogorszenia jakości zdjęcia.

    Na wstępie:
    Chyba wszyscy się zgodzą, że w tym patencie chodzi o to, by w tym, co
    zarejestruje matryca było więcej informacji niż jest teraz. Aby zatem uzyskać
    finalne zdjęcie o takiej samej rozdzielczości jak z normalnego aparatu
    rozdzielczość matrycy tego z mikrosoczewkami musiałaby być wielokrotnie wyższa
    (nie wiem ilokrotnie ale to nie istotne). Można tutaj brak ostrości poza punktem
    ostrości potraktować jako swoisty rodzaj zniekształcenia rzeczywistości, które
    polega na tym, że krawędzi są "szerokie i blade". Aparat wielosoczewkowy,
    próbuje tego zniekształcenia się pozbyć poprzez powielenie ilości rejestrowanej
    informacji.

    No to pójdźmy dalej tym tropem:
    Zbudowanie modelu nadmiarowego, gdzie tych soczewek jest jeszcze więcej i
    matryca jeszcze gęstsza powinno teoretycznie po indywidualnym "sprofilowaniu"
    egzemplarza takiego aparatu umożliwić algorytmiczne usunięcie wspomnianych
    przez Ciebie wad optyki tych mikrosoczewek.

    Teraz wniosek ogólniejszy: wydaje mi się, że póki nie schodzimy do poziomu,
    gdzie rolę odgrywają jakieś efekty kwantowe, to efektem odpowiedniej skali
    powielającej ilość rejestrowanej informacji możemy wyeliminować dowolne
    zniekształcenie.

    Czy mylę się a jeżeli tak, to dlaczego?