  • 11. Data: 2010-02-01 04:46:05
    Temat: Re: FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika
    Od: AlF <s...@g...com>

    Seba wrote:

    > Bodajże w ostatnim numerze Świata motocykli było zakończenie testu
    > Fazera po 25 kkm. Pamiętam właśnie,m że po rozłożeniu krzywki na wałkach
    > były już mocno wytarte - poza wartościami granicznymi.

    moj '04 FZ-1 ma 60kkm i jest dosc mocno katoway. Luzy na rozrzadzie sa w
    normie - nie trzeba bylo poprawiac. Jedyny problem to ze bierze troche
    oleju jesli jezdze na bardzo wysokich obrotach.

    A.

  • 12. Data: 2010-02-01 18:48:05
    Od: "[]v[]artec" <m...@o...pl>

    AlF pisze:
    > moj '04 FZ-1 ma 60kkm i jest dosc mocno katoway. Luzy na rozrzadzie sa w
    > normie - nie trzeba bylo poprawiac. Jedyny problem to ze bierze troche
    > oleju jesli jezdze na bardzo wysokich obrotach.

    A tutaj coś dla tych, którzy myślą o niezawodności i trwałości. Wątek z
    międzynarodowego forum XX - kto ile zrobił km i jakie miał w tym czasie
    awarie:

    http://www.cbrxx.com/general-cbr-xx-discussion/3039-
    how-many-miles-currently-your-xx.html

    Streszczając - są problemy z napinaczem łańcucha rozrządu (zmieniają na
    napinacz z regulacją manualną - fabryczny automat trzeba zmieniać co
    20-50kkm), stojan alternatora, poza tym nic się nie dzieje. Jeśli
    kupować napinacz łańcucha rozrządu z ASO to tylko ten z dwoma zielonymi
    kropkami (nowsze wersje) albo od X-11. Są ludzie, którzy zrobili ponad
    100 tyś. mil.

    A teraz najlepsze o samym łańcuchu rozrządu:

    "Jaws* suggests to me that the Bird's cam chain should go 200,000 + kms."

    * Jaws - klubowy dostawca części (http://www.jaws-motorcycles.co.uk)

    --
    Martec - Jelenia Góra
    .:: CBR 1100XX

  • 13. Data: 2010-02-01 20:19:48
    Od: "Tomek K." <t...@p...fm>

    Użytkownik "AlF" <s...@g...com> napisał >>

    Zawsze sie zastanawialem nad sensownoscia testow motocykli
    po 25 tkm w SM i Motocykl.
    Co sie moze popsuc na tak krotkim dystansie?
    Gdyby motocykle mialy sie psuc praktycznie tuz po wyjechaniu
    z salonu, to nikt by ich nie kupowal.
    Co daje nam wiec taki "test" po 25 tkm????
    NIC hahaha.

    > moj '04 FZ-1 ma 60kkm i jest dosc mocno katoway. Luzy na rozrzadzie sa w
    > normie - nie trzeba bylo poprawiac.

    Ja mam swoja teorie - ze kazdy motocykl regularnie i dobrze serwisowany
    te 70-100 tkm bez problemu przejedzie.
    Moja byla F4i z 2001 przejechalem 100 tkm (bardziej sportowo niz
    turystycznie),
    teraz jezdzona przez kumpla bardzo spokojnie (jako pierwsze moto)
    przejechala nastepne 40 tkm i dalej jezdzi bez problemu (a to tylko 600cm,
    a co dopiero taki 1100XX, czy CB1300).
    Suzuki tak wysmiewane na prm kiedys - przejechalem 42 tkm i tez
    jezdzi jak nowa :). Dla zainteresowanych wiecej info na mojej stronie.

    Pozdrawiam,
    Tomek K.(3city)
    www.tk3city.net

  • 14. Data: 2010-02-03 04:03:32
    Od: AlF <s...@g...com>

    Tomek K. wrote:
    > Ja mam swoja teorie - ze kazdy motocykl regularnie i dobrze serwisowany
    > te 70-100 tkm bez problemu przejedzie.

    ja procz zmiany zebatek, lancucha, filtra powietrza praktycznie nic
    wiecej nie zrobilem. Olej (syntetyk) +filtr (OEM) zmieniam co 5-7kkm.

    mam tez kompletnie przeronbiona zawieche - ale to inna historia.

> [...]
    > teraz jezdzona przez kumpla bardzo spokojnie (jako pierwsze moto)
    > przejechala nastepne 40 tkm i dalej jezdzi bez problemu (a to tylko 600cm,

    ja tez frezarki nie zamierzam sie pozbyc.

    A.