-
Data: 2013-11-15 23:37:47
Temat: Re: Firma zagraniczna a zakup auta (i nie tylko) w Polsce
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 13 Nov 2013, Cavallino wrote:
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
[...]
>> Co do kratek, z przepisów dyrektyw wynika, że po skończeniu
>> się zgody powinien być dopuszczalny nie tylko jeden i nie
>> tylko (i niekoniecznie) ostatni, lecz KAŻDY mechanizm, który
>> pozwalał na stosowanie zasad VAT, czyli również "wzór
>> Lisaka" i każde inne rozwiązanie które się przewinęło
>> przy zmianach.
>
> Nie.
> Wchodzi (wraca) stan prawny z maja 2004, późniejsze obostrzenia
Skąd teza, że to były wyłącznie "obostrzenia"?
Mam na myśli choćby drobny ułamek samochodów które DOPUSZCZAŁY
do stosowania zasad ogólnych.
> były nielegalne, bo ograniczały odliczenia.
Tylko w tym zakresie, w którym ograniczały.
Tamte okresowe regulacje nie zawsze stanowiły obostrzenia dla
WSZYSTKICH samochodów. Dajmy na to, część samochodów "extra sport"
(jeden rząd siedzeń) zdaje się spełniała wzór Lisaka :)
Samochód mógłby np. nie być wyłączony z tytułu "kratki" (bo niby
jak w jednorzędowym kratkę założyć) a mógłby być wyłączony ze
"wzoru Lisaka".
Wyłączony z podlegania pod zasady ogólne, rzecz jasna.
Dyrektywa zabrania zmniejszania zakresu stosowania zasad VAT.
Czyli jak kraj raz "popuści", to już nie może się wycofać.
Czyli jeśli zwolnienie dla samochodu NIE spełniającego przepisów
z 2004, ale SPEŁNIAJĄCEGO regulacje dla "wzoru Lisaka" działało
w okresie, kiedy Polska już była w .ue, to dlaczego miałoby
NIE działać po wsze czasy?
Cofnąć dopuszczenia do stosowania zasad VAT wszak nie wolno.
Wcale nie miałem na myśli OGRANICZANIA stosowania regulacji
ogólnych dla samochodów, przeciwnie, ich ROZSZERZENIE!
IMO, jeśli taka regulacja nie zostanie jawnie zapisane w zaktu-
alizowanych przepisach, to tylko czekać na wyroki NSA i ETS.
Tak z 5..6 lat :)
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 16.11.13 10:21 Cavallino
- 28.09.20 21:53 Dariusz Harber
- 28.09.20 22:38 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=