eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa''Fotografia stała się współczesnym środkiem komunikacji'' › Re: ''Fotografia stała się współczesnym środkiem komunikacji''
    From: "Mr. Misio" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: ''Fotografia stała się współczesnym środkiem komunikacji''
    Date: Sun, 26 May 2013 14:01:00 +0200

    Użytkownik Mariusz [mr.] napisał:

    > Nie zgodziłbym się jedynie, że zainteresowanie fotografią jest
    > obecnie na szczytowym poziomie i wciąż rośnie - przesyt cyfrowych zdjęć,
    > brak mocnego postępu technicznego oraz Internet, który zweryfikował
    > wartość mniemania o sobie jako "mistrzu obiektywu" sprawiły, że publika
    > szuka już nowej mody.

    Brak pokory przede wszystkim. Zajmuje się amatorską fotografią od
    hohohoh czasu, jeszcze jak sam wywolywalem czarno biale filmy i robilem
    odbitki ze zdjec robionych Smieną ;)

    I mimo dlugiej praktyki nie uwazam sie za mistrza obiektywu. Dlatego tez
    nigdy nie kupilem lustrzanki, zaawansowany kompakt jest dla mnie lepszy,
    zwlaszcza, ze moge nim krecic filmy HD o zaskakujacej jakosci ;)

    JAk juz robie zdjecia to z setki zotaje potem 10. Tych, na ktorych cos
    uchwycilem, maja jakas tresc i kompozycje. Jakosc to rzecz wtórna w moim
    przypadku. Nie cierpie słitaśnych zdjęć pokazujących mozliwości
    technologii.

    Postęp techniczny jest, ale co to za postep - raczej wyscig megapikseli.
    To nic nie zmienia. 99% uzytkownikow aparatow robi zdjecia w takiej
    rozdzielczosci,jaka ustawiono im w sklepie. Trzaskają gigabajty na karty
    SD i kazde jest fajne. Dla nich ;) Trzaskajacych. Potem to laduje na FB...

    Nowa moda to filmiki ;) komorka lub aparatem. KAzdy jest twórcą swojego
    Avatara na miare swoich mozliwosci ;)

    Ach, nie zapomne tych chwil jak pokazywalem moje zdjecia zrobione
    telefonem z 1,2Mpix - o dziwo dobrych i... ciekawych ;)

    Podsumowujac moja pisanine - nie sprzet czyni mistrza, tylko reka i oko.
    ;) Jak tego nie ma to najdrozszy aparat nie pomoze...

    ...co mi przypomina, jak widzialem u znajomego zdjecia robione jakims
    wypasionym nikonem, i wlasciwie zadne nie bylo jakies zachwycajace,
    zwlaszcza technicznie. Poprosilem o aparat, porobilem pare zdjec - i
    byly i ciekawsze i lepsze. Coz... Jak ktos nie wie co to przeslona, czas
    naswietlania, ISO oraz jak uzyskac glebie manewrujac tymi podstawowymi
    parametrami, to jak mozna zrobic dobre zdjecie?