  • 51. Data: 2012-06-07 18:37:59
    Temat: Re: GUID + USB + HID + MOUSE
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Której funkcji? Co mówi o niej MSDN? Kurde, ogarnij się.

    MSDN wydali po polsku? niby pojawia się jakiś link PL:
    http://msdn.microsoft.com/pl-pl/ms348103.aspx
    ale nie widzę tam żadnego MSDNa...

  • 52. Data: 2012-06-07 18:59:10
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > Call Dll Usage
    > SetupDiGetClassDevs setupapi Gets all connected devices by class
    > SetupDiDestroyDeviceInfoList setupapi Frees memory allocated in above
    > SetupDiEnumDeviceInterfaces setupapi Gets details of a connected
    > device
    > SetupDiGetDeviceInterfaceDetail setupapi Gets further details of
    > above HidD_GetPreparsedData hid Gets details of open HID device
    > HidD_FreePreparsedData hid Frees memory allocated in above
    > HidP_GetCaps hid Gets capabilities of open HID device
    > HidD_GetHidGuid hid Gets GUID for HID device class

    I teraz wklejasz SetupDiGetClassDevs do Google i co wyskakuje na pierwszym
    miejscu? Właśnie msdn.microsoft.com. Masz cały opis razem z przykładem. Na
    dole masz:
    Header Setupapi.h (include Setupapi.h)
    Library Contained in Setupapi.lib. Link to Setupapi.lib.
    I wyobraź sobie, że pozostałe funkcje też są opisane w msdn.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 53. Data: 2012-06-07 19:00:41
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > chodzi o jedno proste pytanie dotyczące "nowoczesnych rozwiązań"...

    OK, pisz.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 54. Data: 2012-06-07 19:03:32
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > MSDN wydali po polsku?

    Nie, po co?

    > niby pojawia się jakiś link PL:
    > http://msdn.microsoft.com/pl-pl/ms348103.aspx
    > ale nie widzę tam żadnego MSDNa...

    Każda funkcja API jest opisana na msdn.microsoft.com

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 55. Data: 2012-06-07 19:06:44
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    wielkie dzięki! to spróbuję coś napisać.

  • 56. Data: 2012-06-07 19:54:55
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a może Ktoś z Was widział gdzieś jakieś wartościowe strony na temat samego
    procesu enumeracji w Windows i Linux po dołączeniu urządzenia USB? przydało
    by mi się parę szczegółów, wszędzie same okólniki...

  • 57. Data: 2012-06-07 19:58:09
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 07.06.2012 18:35, identyfikator: 20040501 wrote:
    > dodam, że ja jestem elektronik (...)
    Nie, nie jesteś - powie to każdy czytelnik p.m.e.

    Michoo

  • 58. Data: 2012-06-07 20:11:45
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Michoo <m...@v...pl> wrote:

    > Nie, nie jesteś - powie to każdy czytelnik p.m.e.

    Chciałem odpisać coś podobnego, ale szkoda mi było klawiatury...

    Ktoś z takim podejściem do zdobywania nowych informacji (szlachta nie szuka,
    dajcie mi na tacy, albo jesteście wyborcami wybierz-partię) nigdy nie będzie
    ani elektronikiem, ani programistą.

    --
    Gof

  • 59. Data: 2012-06-07 20:27:42
    Od: "alter amonu" <f...@g...pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):

    > dodam, że ja jestem elektronik (...) nie programista...

    sorrki za poziom twoich rozmowcw (wypowiadalem sie juz nie
    raz co nt poziomu wiekszej czesci tutejszych grupowiczow,
    jest tragiczny, it is quite destructive to readers minds,

    - trafiles chyba też na kiepski moment z tym pytaniem -

    ale nie zrazaj sie bo mowisz imo generelnie z sensem

    (jak sie okazuje jest cala masa tak glupich ludzi ze ci
    naprawde nie potrafia zroumiec pewnych zupelnie prostych
    faktow (i zatwardziale strzelają z dresa all the time),
    - jak to ze DOBRA ODPOWIEDZ na pytanie a 'odeslanie'
    kogos do google z komentarzem na poziomie mentalnego
    przedszkolaka to dwie rozne rzeczy (ja nazywam ich
    "ludzmi glupszymi od googla"), w wiekszosci wypadkow
    takie odsylanie do google to odpowiedz wrecz obrazliwa
    (na poziomie matoła), podobnie jak i inne odpowiedzi
    z tak zwanego gatunku głupich/debilnych

    niestety moze byc trudno z odpowiedza na tej grupie
    bo grupa nie jest duza a pytanie jest troche specjalistyczne,
    ja np nigdy nie oprogramowywalem surowego sprzetu,
    jest to juz robota z dzialki na poziomie programisty
    troche lepszego niz przecietny (przynajmniej co
    do tej szczegolnej specjalizacji) nie bardzo tez rozumiem
    w sumie, na jak niskim poziomie chcesz czytac z tego usb
    (zgaduje ze na jakims b niskim) i wogole nie wiem jak
    na takim poziomie takie przylaczone urzadzenie wyglada,
    czy to jakies podmapowane surowe bufory or what,

    musialbys znalezc kogos kto dobrze zna sie na rzeczy

  • 60. Data: 2012-06-09 18:32:09
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    może mi Ktoś wyjaśnić do czego służy HID Description Tool?
    nie czaję jeszcze jednej kwestii, na początku książki Daniluk przedstawia
    screen z tego HID DT, który ma chyba z milion opcji w raporcie, a później
    tworzy procedurę obsługi joya w którym odczytuje po 7 bajtów, a nie
    milion... jak to jest? zależnie od urządzenia i akurat joye mają 7 bajtowe
    raporty?