    Date: Tue, 27 Sep 2011 00:20:07 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [ Garaż ] Grzejnik olejowy czy dmuchawa?

    W dniu 2011-09-26 07:45, P pisze:
    > Witam
    >
    > Szukam rozwiązania do doraźnego ogrzewania garażu podczas jesiennych,
    > wieczornych wymian klocków itp w samochodzie.
    > Przychodzą mi do głowy 2 rodzaje grzejników:
    > - olejowy
    > - dmochawa gorącego powietrza
    >
    > Słyszałem ze to drugie jest tańsze. Czy macie doświadczenie?

    Nie wiem co masz na myśli pisząc "to drugie", bo zasadniczo każdy tego
    rodzaju system jest dmuchawą gorącego powietrza, pytanie tylko czym to
    powietrze grzejesz, a można grzać np. prądem, gazem, olejem, węglem,
    drewnem itp. itd.

    Ja używam nagrzewnicy gazowej, podobnej do tej;
    http://www.klimatop.pl/849,pl-nagrzewnica-gazowa-rem
    ington-rem-10-m-font-color-orange-b-i-odbior-od-reki
    -lub-wysylka-24h!-i-b-font-.html

    Moja ma 12kW i daje radę nawet w blaszaku zimą.
    Tyle że mając w miarę szczelny garaż trzeba zapewnić jakąś wentylację
    żeby się nie zaczadzić.
    Ceny LPG w butlach nie są jakieś wysokie, a sam gaz też się przyda
    czasami w warsztacie - np. palnik.

    Elektryczną się nie zaczadzisz, ale musisz mieć solidną siłę żeby
    uzyskać taką samą moc, a w dodatku zbankrutujesz płacąc za ten prąd - no
    chyba że używana będzie okazjonalnie.