  • 1. Data: 2011-09-26 07:45:45
    Temat: [ Garaż ] Grzejnik olejowy czy dmuchawa?
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Witam

    Szukam rozwiązania do doraźnego ogrzewania garażu podczas jesiennych,
    wieczornych wymian klocków itp w samochodzie.
    Przychodzą mi do głowy 2 rodzaje grzejników:
    - olejowy
    - dmochawa gorącego powietrza

    Słyszałem ze to drugie jest tańsze. Czy macie doświadczenie?

  • 2. Data: 2011-09-26 08:15:19
    Temat: Re: [ Gara? ] Grzejnik olejowy czy dmuchawa?
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Piszesz niejasno.
    Jaka dmuchawa gorącego powietrza? Elektryczna, czy na olej albo gaz?
    Taka dmuchawa, jak niżej?
    http://allegro.pl/nagrzewnica-gazowa-master-vg-10-m-
    10-kw-dostawa-i1821545966.html

    Co to znaczy tańsza? Tańsza w zakupie, w eksploatacji, czy w sumie?

    Gazowa, czy na olej na pewno znacznie tańsza w eksploatacji, choć nie
    wiem, czy się to zwróci przy okazjonalnym majsterkowaniu.

    Do doraźnego dłubania przy aucie weź "farelkę". Grzeje bez żadnego
    opóźnienia. Możesz sobie strumień ciepłego powietrza skierować tam,
    gdzie trzeba, możesz podgrzać czy rozmrozić jakieś elementy.

    Grzejnik olejowy (w sensie, że elektryczny, ale napełniony olejem)
    będzie grzał głównie powietrze pod sufitem, chociaż jest przyjemniejszy
    do grzania od "farelki".

    Jacek

  • 3. Data: 2011-09-26 21:06:54
    Temat: Re: Grzejnik olejowy czy dmuchawa?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 26 Wrz, 07:45, "P" <d...@g...pl> wrote:
    > Przychodzą mi do głowy 2 rodzaje grzejników:
    > - olejowy
    > - dmochawa gorącego powietrza

    Lepiej jakiś mocny elektryczny z przełączaniem stopni mocy, olejaki i
    inne takie syfią i są kłopotliwe w obsłudze, a do doraźnego palenia
    prąd nie będzie jakiś kosmicznie kosztowny. Tylko weź odpowiednią moc,
    kiedyś przy -20 chciałem podgrzać coś metalowego i niemrawo szło
    (dorwałem wielką mocną suszarę do włosów). Podstawiłem łapę a tam
    zimne powietrze z wylotu leci :>

    Pzdr.
    L.

  • 4. Data: 2011-09-26 21:39:24
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-09-26 07:45, P pisze:
    > Witam
    >
    > Szukam rozwi?zania do dora?nego ogrzewania gara?u podczas jesiennych,
    > wieczornych wymian klock?w itp w samochodzie.
    > Przychodz? mi do g?owy 2 rodzaje grzejnik?w:
    > - olejowy
    > - dmochawa gor?cego powietrza
    >
    > S?ysza?em ze to drugie jest ta?sze. Czy macie do?wiadczenie?

    Całkiem na poważnie - zwykła koza na jakieś drwa :)

    Pozdrawiam !

  • 5. Data: 2011-09-27 00:20:07
    Temat: Re: [ Garaż ] Grzejnik olejowy czy dmuchawa?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-09-26 07:45, P pisze:
> [...]
    > - olejowy
    > - dmochawa gorącego powietrza
    >
    > Słyszałem ze to drugie jest tańsze. Czy macie doświadczenie?

    Nie wiem co masz na myśli pisząc "to drugie", bo zasadniczo każdy tego
    rodzaju system jest dmuchawą gorącego powietrza, pytanie tylko czym to
    powietrze grzejesz, a można grzać np. prądem, gazem, olejem, węglem,
    drewnem itp. itd.

    Ja używam nagrzewnicy gazowej, podobnej do tej;
    http://www.klimatop.pl/849,pl-nagrzewnica-gazowa-rem
    ington-rem-10-m-font-color-orange-b-i-odbior-od-reki
    -lub-wysylka-24h!-i-b-font-.html

    Moja ma 12kW i daje radę nawet w blaszaku zimą.
    Tyle że mając w miarę szczelny garaż trzeba zapewnić jakąś wentylację
    żeby się nie zaczadzić.
    Ceny LPG w butlach nie są jakieś wysokie, a sam gaz też się przyda
    czasami w warsztacie - np. palnik.

    Elektryczną się nie zaczadzisz, ale musisz mieć solidną siłę żeby
    uzyskać taką samą moc, a w dodatku zbankrutujesz płacąc za ten prąd - no
    chyba że używana będzie okazjonalnie.

  • 6. Data: 2011-09-27 00:38:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    Tuesday, September 27, 2011, 12:20:07 AM, you wrote:

> [...]

    [...]

> [...]

    > żeby się nie zaczadzić.
    > Ceny LPG w butlach nie są jakieś wysokie, a sam gaz też się przyda

    Ceny nie są wysokie? 11kG butla kosztuje 50+PLN. Przy zużyciu 0.76kG/h
    starczy na 14 godzin. To daje 3.50PLN/h i bardzo częstą wymianę butli.

    To ja już wolę nagrzewnicę elektryczną - koszt używania niewiele
    większy (5PLN/h) a bezpieczństwo ceny nie ma.

    > Elektryczną się nie zaczadzisz, ale musisz mieć solidną siłę żeby
    > uzyskać taką samą moc, a w dodatku zbankrutujesz płacąc za ten prąd - no
    > chyba że używana będzie okazjonalnie.

    Zbankrutujesz również na LPG - to było dobre rozwiązanie w czasach,
    gdy 11kG butla kosztowała 15PLN.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl