  • 1. Data: 2014-06-27 10:50:49
    Temat: Gdzie znajdę numery zjazdów na autostradach?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Mam pytanie. Gdzie znajdę mapę naszych autostrad z numerami zjazdów.
    Może to się wyda dziwne, ale nie używam nawigacji a na papierowych
    mapach nowych odcinków jeszcze nie ma.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 2. Data: 2014-06-27 22:19:18
    Temat: Re: Gdzie znajdę numery zjazdów na autostradach?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2014-06-27 10:50, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Mam pytanie. Gdzie znajdę mapę naszych autostrad z numerami zjazdów.

    Polskie autostrady nie mają numerowanych zjazdów.

    MJ

  • 3. Data: 2014-06-27 22:38:16
    Od: ToMasz <t...@p...fm>

    > Mam pytanie. Gdzie znajdę mapę naszych autostrad z numerami zjazdów.
    > Może to się wyda dziwne, ale nie używam nawigacji a na papierowych
    > mapach nowych odcinków jeszcze nie ma.
    podobno Youtube niebawem umożliwi bezpośrednie płacenie twórcom filmów.
    Nakręc film, jak wertujszesz w samochodzie starodawny atlas polski-ja Ci
    złotówkę przekaże. nie wiele takich złotówek potrzebujesz, jeśli tylko
    zapragniesz posiadać starą nawigacje :)

    www.Targeo.pl - po tym nawiguje automapa
    http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/
    http://www.mapgo.pl/

    ToMasz

  • 4. Data: 2014-06-28 16:41:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Jun 2014 22:19:18 +0200, Michał Jankowski napisał(a):

    > Polskie autostrady nie mają numerowanych zjazdów.

    Ale maja nazwane.
    Tylko gdzie znalezc hurtem ?

    J.

  • 5. Data: 2014-06-28 16:55:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 28 Jun 2014 16:41:46 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

    > Ale maja nazwane.
    > Tylko gdzie znalezc hurtem ?

    http://overpass-turbo.eu/s/3XL

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2014-06-29 09:22:56
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-06-27 22:19, Michał Jankowski pisze:

    > Polskie autostrady nie mają numerowanych zjazdów.

    Nieprawda
    Węzły od nr 13 do nr 16 na A1 są numerowane
    A przy wjeżdżaniu na A1 na węźle Stanisławie dowiedziałem się ze ma on
    nr 3 (myślałem, że nr 2, ale się nie będę spierał)
    ;)

    Sławek

  • 7. Data: 2014-06-30 09:54:02
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2014-06-27 22:38, ToMasz pisze:
> [...]
    > Nakręc film, jak wertujszesz w samochodzie starodawny atlas polski-ja Ci
    > złotówkę przekaże. nie wiele takich złotówek potrzebujesz, jeśli tylko

    Aluzję poniał. :-)
    Ja miałem nawigację i dałem znajomemu. Do tej pory radziłem sobie bez
    niej i zawsze wiedziałem w każdej chwili, gdzie jestem. Używając kilka
    razy nawigacji skonstatowałem, że zdarzają się momenty, zwłaszcza na
    lokalnych drogach w nocy, że nie wiem gdzie jestem i jadę wyłącznie wg
    jej wskazówek!
    Dla mnie to nie była komfortowa sytuacja i dlatego wróciłem do starej
    metody.
    To przywilej wieku. :-P
    Na jacht też zabieram papierowe mapy, trójkąty i ołówki.

    Niemniej dzięki i pozdrawiam.
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 8. Data: 2014-06-30 11:49:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WW" napisał w wiadomości
    >Ja miałem nawigację i dałem znajomemu. Do tej pory radziłem sobie bez
    >niej i zawsze wiedziałem w każdej chwili, gdzie jestem. Używając
    >kilka

    Tez mam takiego kolege - uwaza ze mu nawigacja niepotrzebna.
    W sumie ... tyle lat sobie radzilismy bez ....

> [...]
    >wg jej wskazówek!
    >Dla mnie to nie była komfortowa sytuacja i dlatego wróciłem do starej

    Eee tam, to jest nic - ze tak zacytuje "blyslo, trzaslo, zgaslo, a ja
    wiem tylko ze jestem gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem" :-)

    Troche pomaga przelaczenie nawigacji na mniejszy zoom, zeby pokazywala
    wiekszy obszar.
    Ale ze znanych mi tylko Automapa to potrafi (z automatycznym
    powiekszeniem na skrzyzowaniach).

    Niestety:
    a) drogi nam sie zmieniaja i papier nie nadaza,
    b) wezly na autostradach zrobily sie skomplikowane,
    c) oznakowanie na drogowskazach jest karygodne. Musisz miec geografie
    kraju w malym palcu, i to z uwzglednieniem wiosek przy przejsciach, bo
    nigdy nie wiadomo czym Cie drogowcy zaskocza.

    Nawigacja duzo pomaga. Choc warto sprawdzic dokad i jak prowadzi.

    J.

  • 9. Data: 2014-06-30 12:22:39
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2014-06-30 11:49, J.F. pisze:

> [...]
    > kraju w malym palcu, i to z uwzglednieniem wiosek przy przejsciach, bo
    > nigdy nie wiadomo czym Cie drogowcy zaskocza.

    Dokładnie o to mi chodzi. Wyrabiasz sobie hipokamp. Dzisiaj ludzie gubią
    się w Ptaku

    > Nawigacja duzo pomaga. Choc warto sprawdzic dokad i jak prowadzi.

    A coraz częściej słyszę o samochodach w rzece, "bo nawigacja kazała
    skręcić w lewo...".

  • 10. Data: 2014-06-30 15:01:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-30 12:22, WW pisze:

    > Dokładnie o to mi chodzi. Wyrabiasz sobie hipokamp. Dzisiaj ludzie gubią
    > się w Ptaku

    > A coraz częściej słyszę o samochodach w rzece, "bo nawigacja kazała
    > skręcić w lewo...".

    Jeśli za kierownicą siedzi "blądynka" (błąd zamierzony). Zresztą owa
    "blądynka" może być dowolnej płci ;)

    Nawigacja to narzędzie. Takie samo, jak mapa papierowa czy nóż do
    kotletów. Narzędziem nieumiejętnie używanym można sobie albo komuś
    zrobić krzywdę.

    Nawet dobry atlas samochodowy niewiele Ci pomoże na niektórych dziwnych
    zjazdach/wjazdach na autostrady. Czasem zanim się wjedzie na autostradę,
    to trzeba nad nią przejechać raz lub nawet dwa razy, bo tak się
    drogowcom umyśliło - np. jadąc z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy.
    Navi pomaga, pokazując jakiego pasa się trzymać. Czasami niesposób
    odczytać znaczenia tablic, zwłaszcza gdy potencjalnych kierunków jest
    kilka.

    Czasem niespodzianki są inne: aby jadąc od Pruszkowa A2, skręcając na
    Raszyn w S2 i chcąc w Raszynie zjechać na Janki, trzeba na S2 już ze 2
    kilometry wcześniej ustawić się na prawej jezdni. Są dwie jezdnie po 2
    lub więcej pasów ruchu, ale jakiś "geniusz" oddzielił je linami na
    przestrzeni kilku kilometrów (kto za to płaci?) - więc jeśli wybierzesz
    lewą jezdnię, to dojedziesz do Okęcia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam