  • 41. Data: 2018-01-01 19:35:55
    Temat: Re: Głośniki do laptopa - jakie?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-01-01 o 18:27, RadoslawF pisze:
    > Ja myślę że przerost formy nad treścią to dyskusja o VHS hifi
    > w tym wątku.

    Też tak uważam bo vhs służył tylko do zobrazowania że jakość może mieć
    różne oblicza :-)
    I myślę że tak samo jak DAC jest niestosowny w tym wątku.

  • 42. Data: 2018-01-02 04:34:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Te wspomniany: DAC-X6
    http://allegro.pl/fx-audio-dac-x6-24bit-192khz-wzmac
    niacz-sluchawko-i7108875485.html#thumb/2

    Ktoś wie, czy Linuks to osłuży? Nie mogę znaleźć, żadnych danych dla tego
    konkretnego modelu, jedyne co, że usb jest na vt1630a co zdaje się
    zawiera obsługę Universal Audio Class v.1.0 i jest przez Linuksy obsługiwane.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2018-01-02 08:17:14
    Od: Chris <x...@x...com>

    > Ironię sobie wsadź w d.... Porównując jakość zestawów audio najmniejszą
    > wagę bym przykładał do odsłuchu. Praktycznie wszystkie współczesne
    > zestawy omawianej klasy mają zniekształcenia sumaryczne nie do
    > uchwycenia przez ludzkie ucho. Parametry fizyczne zestawu mówią
    > wszystko.

    Jakoś duża cześć ludzi słyszy różnicę, nawet Ci co mówią że nie :)

    > Jak dostajesz to za darmo to już plus :) A broadcasting FM będzie w
    > kraiku jeszcze dłuuugo.

    To plus na pewno ...

    > Nie bardzo wiem skąd ci się wzięły szumy i trzaski. Mi tam nic nie szumi
    > ani trzeszczy.

    U mnie w firmie jakoś trzeszczą, często wystarczy jak jakiś dostwaczak
    podjedzie i już d..
    z sygnału, powiem że na około pola i zabudowa jednorodzinna 100m od
    tabliczki Warszawa więc nie jest to zadupie.

    > Pełna zgoda. Coś za coś, fizyki nie oszukasz.

    Tylko po co duże kolumny mają zajmować miejsce skoro małe nowoczesne
    głośniki mogą je zastąpić w 100%. Miałem kiedyś ALTUS-y które zajmowały
    pół pokoju i grały zdecydowanie gorzej niż potem głośniki Logitecha
    które nabyłem.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 44. Data: 2018-01-02 11:02:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 08:17:14 +0100, Chris napisał(a):

    > Tylko po co duże kolumny mają zajmować miejsce skoro małe nowoczesne
    > głośniki mogą je zastąpić w 100%

    Słuchaj, to zaczyna być nudne. Naprawdę nie wiesz że dolna częstotliwość
    graniczna głośnika jest liniowo zależna od jego średnicy? Chcesz mieć
    basy, używaj dużego głośnika. Nie bardzo wiem jak chcesz zmieścić duży
    głośnik do małej kolumny :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 45. Data: 2018-01-02 11:52:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Podałem linka do urządzeń nowych. Ceny w okolicy 300zł.
    > Nikt nie proponował tych za tysiące.

    > Ja myślę że przerost formy nad treścią to dyskusja o VHS hifi
    > w tym wątku.

    Dobry DAC da się wyprodukować za grosze. Naprawdę nie jest niczym
    skomplikowanym zrobić przetwornik, który będzie miał liniową
    charakterystykę poziomu.

    Źródłem zakłóceń są zasilacze. Te tanie, impulsowe bardzo sieją i dają
    nieprzyjemne słyszalne szumy.

    --
    MN

  • 46. Data: 2018-01-02 12:21:08
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Tue, 02 Jan 2018 04:34:37, Group: pl.comp.os.linux
    Msg-ID: <p2eukd$1unq$3@gioia.aioe.org>
    From: Marcin Debowski:
    > Te wspomniany: DAC-X6
    > http://allegro.pl/fx-audio-dac-x6-24bit-192khz-wzmac
    niacz-sluchawko-i7108875485.html#thumb/2

    A po co marnować kasę na coś, czego i tak nie usłyszysz? Polecam lekturę
    "24/192 Music Downloads ...and why they make no sense"
    https://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.ht
    ml

    > Ktoś wie, czy Linuks to osłuży? Nie mogę znaleźć, żadnych danych dla tego
    > konkretnego modelu, jedyne co, że usb jest na vt1630a co zdaje się
    > zawiera obsługę Universal Audio Class v.1.0 i jest przez Linuksy obsługiwane.

    W opisie aukcji [1] twierdzą, że obsłuży.

    [1] http://allegro.pl/fx-audio-dac-x6-24bit-192khz-usb-o
    tg-stereo-hifi-i7099919207.html

    Pozdrawiam noworocznie,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPMFusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 47. Data: 2018-01-02 12:43:19
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > graniczna głośnika jest liniowo zależna od jego średnicy? Chcesz mieć
    > basy, używaj dużego głośnika. Nie bardzo wiem jak chcesz zmieścić duży

    Bas basowi nie równy :-)
    Miałem sobie kiedyś zamknięte Space86. Żaden hiend jak wiadomo ;-)
    Kupiłem za młodu dla basu bo duży głośnik...

    Teraz słucham na małych otwartych kolumienkach od mini wieży sony (coś w
    stylu linku który podawałem).
    Jest i fajniejszy bas i wreszcie szczegółowe wysokie. Wolę te mniejsze
    kolumny :-)
    Albo a niech tam... napiszę że to wyższa jakość dźwięku ;-)

  • 48. Data: 2018-01-02 12:45:34
    Od: Chris <x...@x...com>

> [...]
    > graniczna głośnika jest liniowo zależna od jego średnicy? Chcesz mieć
    > basy, używaj dużego głośnika. Nie bardzo wiem jak chcesz zmieścić duży

    Małe satelity plus subb, powiedz to np. firmie BOSE znanej z jakości
    sprzętu audio, i nie mają wielkich głośników tylko malutkie.
    Ale co ja tam wiem ... no bass no fun :)

  • 49. Data: 2018-01-02 13:43:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-02 o 08:17, Chris pisze:

    > U mnie w firmie jakoś trzeszczą, często wystarczy jak jakiś dostwaczak
    > podjedzie i już d..

    Najczęściej brak prawidłowej masy.

> [...]
    > głośniki mogą je zastąpić w 100%. Miałem kiedyś ALTUS-y które zajmowały
    > pół pokoju i grały zdecydowanie gorzej niż potem głośniki Logitecha

    Altusy nie nadają się do małych pomieszczeń - dławią się.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 50. Data: 2018-01-02 13:49:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 12:45:34 +0100, Chris napisał(a):

    > powiedz to np. firmie BOSE

    A czy firma BOSE opublikowała charakterystyki częstotliwościowe czy
    tylko powiedziała że to jest fajne?
    --
    Jacek
    I hate haters.