  • 41. Data: 2018-07-23 18:13:30
    Temat: Re: Google Maps i Yanosik dały dupy.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemiek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--Powtórzę, bo może nie zrozumiałeś. GDDKiA publikuje takie
    >informacje.
    >dodajmy uczciwie ze w postaci ktora jest dla zwyklego uzytkownika
    >calkowicie bezuzyteczna (*.xml)

    Dlaczego ? XML jest w miare czytalny. A juz na pewno czytalny dla
    programistow googla i innych.

    A dla zwyklego uzytkownika sa tez i inne formaty:

    https://www.gddkia.gov.pl/pl/19/lista-utrudnien
    https://www.gddkia.gov.pl/pl/21/mapa-warunkow-drogow
    ych

    >--Pytanie do Google dlaczego z nich nie korzysta.
    >google to global player wiec mu taka GDDKiA w jakims kraju wschodniej
    >Europy po prostu zwisa :-)

    I tak, i nie. Jednak nas obsluguje, a nie biala plama.

    >jak ich najdzie ochota to zrobia interfejs a jak nie to pozostaje
    >zrzuta aby extra zaplacic urzednikom GDDKiA zeby wklepali to do
    >google ... zeby nie bylo pierwszy deklaruje 10 zeta miesiecznie :-)

    Ale czemu do googla ? Zaplacmy do OSM :-)
    A do googla to wysylajmy oburzone listy :-)

    Ale jak widac - to juz jest oplacone i robione, tylko ... konczy sie
    na drodze 94g
    Wieksze numery GD nie interesuja

    >ps ide o zaklad ze na pms jest ktos kto potrafi ten xml od GDDKiA
    >zaimportowac no i peklbym ze smiechu gdyby sie okazalo ze zrobi z
    >tego platna apke pod google maps :-)

    Moze byc nieco trudne ... chyba ze uzytkownik najpierw pociagnie dane
    offline, potem apka je poprawi, a potem GM niech sobie wyznacza trasy
    ... ale to ciagle offline.

    Tylko czy jest po co to importowac ... objazd drogowcy powinni
    wyznaczyc i oznakowac, reszta to kwestia korkow, Google powinien je
    znac ...

    J.

  • 42. Data: 2018-07-23 18:17:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--Troche dziwne by to bylo, gdyby mieli zglaszac do GM ... i
    >janosika, i
    >do automapy, TomToma, naviexperta i trudno zliczyc komu jeszcze.

    >navteq, tele atlas, google maps i jeszcze max. 2 firmy zeby pokryc
    >80%-90% rynku

    Tylko one raczej dzialaja powoli i wypuszczaja aktualizacje co 3
    miesiace ...

    >--Nie, to sie robi inaczej.
    >a raczej nie robi

    Jak widac sie robi. Dobrze sie robi (ten plik xml).
    Tylko ze jeszcze by mogli inne drogi dolaczyc ..

    >--A co najlepsze - chyba jest zrobione, bo TMC jakos tam wdrozyli.
    >Tylko przy TMC jest kwestia kasy, nierozwiazywalna :-)

    >nic nie wdrozyli droga ktora jest zamknieta ale nie widac tego w
    >google maps nie jest pokazywana jako zamknieta w darmowym TMC

    Ponoc wdrozyli, rozsylaja, w dwoch wersjach, ale nie mam odbiornika,
    to nie potwierdze.

    J.

  • 43. Data: 2018-07-23 18:21:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    Sun, 22 Jul 2018 21:13:39 +0200, w
    <s...@4...net>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Chyba słabo orientujesz się.
    >Jechałem po polu, GM kierowało po "zielonej" zamkniętej drodze.

    Nie rozumiesz - jak ktos nie mial interesu wtedy do/z Warszawy, i nie
    planowal ta droga jechac, to sie nie dowiedzial.

    A tak, zeby droga byla calkiem nieprzejezdna, to IMO dosc rzadko u nas
    robia

    >Rok temu -- pisałem.

    Ale wrazenie moglo na dluzej zostac :-)

    Trzeba przyznac, ze teraz jakos szybciej aktualizuja - chyba im na nas
    zalezy :-)

    J.

  • 44. Data: 2018-07-23 18:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Powtórzę, bo może nie zrozumiałeś.
    > GDDKiA publikuje takie informacje.
    > Pytanie do Google dlaczego z nich nie korzysta.

    Typowe urzednicze podejscie.
    Publikujemy i nie interesujemy się, dlaczego nikt z tego nie korzysta.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 45. Data: 2018-07-23 19:07:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    23 Jul 2018 16:59:58 GMT, w <X...@1...0.0.1>,
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

    > Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Typowe urzednicze podejscie.
    > Publikujemy i nie interesujemy się, dlaczego nikt z tego nie korzysta.

    Mają błagać?
    Chyba klienci powinni monitować.
    Jakieś socjalistyczne podejście -- urzędnicy mają dbać, by mój operator
    łaskawie raczył skorzystać z udogodnień dla klientów.

  • 46. Data: 2018-07-23 19:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Mają błagać?

    Wedlug mnie pomiedzy: "publikuje i mamy gdzies czy najwiekszy operator
    navi korzysta" a "błagamy zeby korzystał" jest jeszcze mnostwo stanów
    posrednich.

    > Chyba klienci powinni monitować.
    > Jakieś socjalistyczne podejście -- urzędnicy mają dbać, by mój
    > operator łaskawie raczył skorzystać z udogodnień dla klientów.

    IMO ZDM powinien zadbac zeby w takim narzedziu jak GM z ktorego korzdya
    zapewne najwiecej kierowców po prostu te zmiany były.
    A jezeli GM nie chce bo nie to powinien pojawić się stosowny komunikat na
    stronie ze negocjowalismy ale GM mowi nie bo nie.
    Ale przyznaje - mam idealistyczne podejscie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 47. Data: 2018-07-23 21:54:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Radekp,

    Sunday, July 22, 2018, 11:58:32 PM, you wrote:

    [...]

    > Chyba słabo orientujesz się.
    > Jechałem po polu, GM kierowało po "zielonej" zamkniętej drodze.

    To się nazywa ,,przeciąganie do drogi" i ma to każda nawigacja.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 48. Data: 2018-07-23 21:56:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Radekp,

    Monday, July 23, 2018, 2:03:05 PM, you wrote:

    > Powtórzę, bo może nie zrozumiałeś.
    > GDDKiA publikuje takie informacje.
    > Pytanie do Google dlaczego z nich nie korzysta.

    Bo ma od tego userów. To DARMOWA aplikacja.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 49. Data: 2018-07-23 22:09:35
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-20 o 13:28, a...@g...com pisze:
    > Dziś jadąc do Szczawnicy dk968 skręcając w Lubienie GoogleMaps i
    > Yanosik nie poinformowały o zamkniętej drodze za Lubomierzen (w
    > okolicach Przełęcz Przysłop Gorce) aż do Kamienicy.

    Temat wałkowany parę razy tu na forum. Miałem podobny problem z
    poruszaniem się w korkach po 3-mieście. Google i Yanosik nie działają w
    zasadzie. Gdy trasa pusta, to każda z nich działa. Nabyłem wiec Navi
    Expert i jest o klasę lepiej, nawet pomimo, że z płatnych rozwiązań
    korzysta mniej kierowców, jak domniemam. Oczywiście nie jest idealna,
    zdarzają się czasem wtopy. Lecz w porównaniu do powyższych to niewielki
    procent przypadków.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 50. Data: 2018-07-23 22:40:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 21.07.2018 o 19:00, Budzik pisze:
    > Czy ty jestes urzednikiem ze masz takie "szerokie" pole widzenia?
    > Naprawde sadzisz, ze ZDM naraziłby się na krytykę która po takiej
    > odpowiedzi przewinełaby sie przez media? Czy sadzisz, ze gdyby googlowi
    > zalezało na uzyskiwaniu takiej odpowiedzi, to nie wymysliliby strategii
    > medialnej powodujacej ze dyrektor ZDM wyleciałby w podskokach z roboty?

    A skąd automat miałby wiedzieć kto jest zarządzą drogi i jaki ma adres
    email? Dogadać też by się mieli z każdą gminą osobno?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz