  • 1. Data: 2010-01-29 17:07:31
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    JAM wrote:
> [...]
    -a,wid,11876011,w...

    > Ale moment juz nie taki wspanialy. Normalne w wysokoobrotowych
    > silnikach. Trzeba bedzie stosowac duze przelozenia. Ciekawe jak duzo
    > bedzie wazyl ten silnik, jakie bedzie mial rozmiary i ile bedzie
    > palil ?

    Skąd się wzięła ta zjebka na moment?
    A co - samochód ten skrzyni biegów nie ma?
    Wał zespawano z napędem?

    liczy się przebieg tego momentu + moc - reszta idzie poprzez skrzynie
    biegów...

    a co do silnika - będzie rozwijać 10-12k rpm - i będzie perełką inżynieryjną
    bo tego ani klekoty z M3 ani Corvetty nie potrafią - bo zapewne rozpadłyby
    się
    i być może jednak należy mieć podziw do takich konstrukcji - wiedząc zarazem
    jakie są ograniczenia i do czego ten silnik został stworzony - no bo nie do
    wożenia piachu w ciężarówce...

    Palić będzie tyle ile operator mu zapoda prawą czy bardziej prawdopodobne
    lewą nogą.

> [...]

    > technologia skoro w efekcie otrzymujemy produkt, ktory wedlug pomiarow
    > parametrow uzytkowych pod praktycznie kazdym wzgledem wypdaj gorzej ?
    > Parametr "koni z litra" ma moze znaczeni w wyscigach samochodow, gdzie
    > pojemnosc silnika jest ograniczona przepisami i moze tam, gdzie
    > podatek od samochodu placi sie od pojemnosci silnika. Ale w kraju,
    > gdzie takiego nonsensu nie ma uzytkownika w zasadzie nie obchodzi to
    > ile ma koni z litra, tylko ile ma koni wogole, jaka samochod ma
    > dynamike, ile wazy, jakie ma rozmiary, ile pali paliwa i ile kosztuje.

    Im mniejsza pojemność tym mniejsza waga
    Im mniejsza pojemność tym szybciej się silnik rozgrzewa
    Im mniejsza pojemność tym tym lepsze proporcje średnicy do wysokości
    cylindra
    (a że powszechnie wiadomo, że optimum znajduje się w okolicy 0.3-0.6 l na
    cylinder - a corvetta ma 0.75 - to niestety pewnych rzeczy się nie
    przeskoczy - bo za chwile wzrośnie waga układu pracującego)

    aaa... jeśli Amerykanie są tak dobry w produkcji silników
    to dlaczego amerykański przemysł jest na wymarciu?
    dlaczego japończyki sprzedają tam najwięcej aut (toyota, subaru, honda,
    nissan - a teraz dodatkowo inne H)

    poza tym - porównanie M3 wraz z corvettą to głupi pomysł

    --
    limken polimken

  • 2. Data: 2010-01-29 17:16:55
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "limken" <l...@x...xx> wrote in message

> [...]
    > Wał zespawano z napędem?
    >
    > liczy się przebieg tego momentu + moc - reszta idzie poprzez skrzynie

    Jak to skad? Nie czytales dyskusji sprzed kilku tygodni o ecodrivingu? Teraz
    sie biegi przy 2500rpm zmienia, bo to "zupelnie wystarczy do sprawnego
    poruszania sie".

    Niestety pomimo, ze to jest grupa motoryzacyjna, wiecej tu ksiegowych
    oszczedzajacych pol litra na setke w dieslu, niz osob cieszacych sie jak
    dzieci z wycia silnika w integrze type-r...

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2010-01-29 18:42:53
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jan 29, 11:07 am, "limken" <l...@x...xx> wrote:

    > Skąd się wzięła ta zjebka na moment?
    > A co - samochód ten skrzyni biegów nie ma?
    > Wał zespawano z napędem?

    Prawda, tyle, ze przlozenia wieksze, wiec rozmiary i ciezar skrzynki
    wzrosna. Po za tym glosnosc silnika, stopien wibracji jest w
    kwardracie do obrotow. Co jest takiego fascynujacego w parametrze
    "koni / litra" albo tez z faktu ze osiaga 9000 obr / min ?
    Zadaniem silnika jest przetwarzac energie paliwa na mechaniczna i
    fascynujace jest to gdy czyni on to przy malej masie wlasnej, malych
    rozmiarach i malych kosztach produkcji oraz przy duzej sprawnosci. To
    ile ma koni z litra jest tu pomiarem drugorzednym. Silnik Wankla bez
    problemu bije silnik tlokowy zarowno pod wzgledem koni z litra jak i
    maksymalnych obrotow pracy no i co z tego kiedy w podstawowych
    parametrach jest to konstrukcja duzo slabsza od klasycznego silnika.

> [...]
    > bo tego ani klekoty z M3 ani Corvetty nie potrafią - bo zapewne rozpadłyby
    > się i być może jednak należy mieć podziw do takich konstrukcji

    Zgoda. Podziwiam tez piramidy egipskie. Ogromne osiagniecie
    inzynierskie choc uzytkowo kompletnie bez sensu :-)

    > - wiedząc zarazem
    > jakie są ograniczenia i do czego ten silnik został stworzony - no bo nie do
    > wożenia piachu w ciężarówce...

    A do czego zostal stworzony jak nie do napedu samochodu ? On ma byc
    dobry w parametrach liczacych sie a nie w parametrach drugorzednych.

    > Palić będzie tyle ile operator mu zapoda prawą czy bardziej prawdopodobne
    > lewą nogą.

    Nie chodzi o spalanie na torze wyscigowym, tylko w normalnym tescie
    szosowym jednakowym dla wszystkich aut. Pisze o tym, bo gdy na
    przyklad BMW M3 w takim tescie wypada tylko ciut slabiej niz Corvette,
    to taki na przyklad Ferrari o tej samej mocy co Corvette wypada juz
    bardzo slabo. Mowimy tu o roznicach prawie 50%.

    > Im mniejsza pojemność tym mniejsza waga

    No wiec wlasnie nieprawda. Silnik BMW jest konstrukcja ciezsza od
    Corvette pomimo 50% mniejszej pojemnosci.

    > Im mniejsza pojemność tym szybciej się silnik rozgrzewa

    To akurat zalezy bardziej od masy silnika. Im wiecej metalu do
    rozgrzania tym dluzej to trwa. Corvette to konstrukcja lzejsza.

    > Im mniejsza pojemność tym tym lepsze proporcje średnicy do wysokości
    > cylindra

    A jaka jest ta najlepsza proporcja ? Co dokladnie jest lepszego w
    takiej proporcji ? Przytaczasz ponownie jakis parametr pomiarowy
    drugorzedny. Napisz konkretnie, co powoduje "niekorzystna" proporcja
    Corvette ? Czy silnik Corvette jest przez to ciezszy, mniej elastyczny
    badz bardziej paliwozerny, niz ten o korzystnych proporcjach z BMW ?

    > (a że powszechnie wiadomo, że optimum znajduje się w okolicy 0.3-0.6 l na
    > cylinder - a corvetta ma 0.75 - to niestety pewnych rzeczy się nie
    > przeskoczy - bo za chwile wzrośnie waga układu pracującego)

    Co to znaczy "powszechnie wiadomo". Ja akurat nie wiem dlaczego
    "optimum" jest w okolicach 0.3 - 0.6 l. Napisz z czego wynika to
    optimum, i jak to zmierzyc ? Ponownie zadam pytanie, jaka konstrukcja
    o mocy powiedzmy 400 - 500 KM uzywajaca "optymalnego" 0.3 - 0.6 ma
    lepsze parametry trakcyjne (zuzycie paliwa, masa silnika) od powiedzmy
    Corvette ?

    > aaa... jeśli Amerykanie są tak dobry w produkcji silników
    > to dlaczego amerykański przemysł jest na wymarciu?
    > dlaczego japończyki sprzedają tam najwięcej aut (toyota, subaru, honda,
    > nissan - a teraz dodatkowo inne H)

    A tu juz argument kompletnie pozbawiony sensu. Powinienes jeszcze
    dodac, ze w Ameryce bija murzynow co musi sie niekorzystnie odbijac na
    silniku Corvette. Czy sprzedaz Toyoty Corolli to dowod na to, ze
    silnik Corvette musi miec ukryta wade powdujaca ze wypada dobrze
    jedynie wtedy, gdy jedzie nim dziennikarz z czasopisma
    motoryzacyjnego ?

    > poza tym - porównanie M3 wraz z corvettą to głupi pomysł

    Slusznie. Ale silnik tej samej mocy wiec ciekawie wypadlo. Zreszta
    gdybys porownal Corvette Z06 z takim na przyklad Ferrari 430 to
    zobaczysz, ze Ferrari ma jeszcze gorsze wyniki niz BMW. Oba silnik
    maja po 500 KM, oba produkuja podobne osiagi sportowe pojazdu, oba
    pojazdy sa w tej samej klasie pojazdow, ale w Ferrari spalanie paliwa
    jest tragiczne w porownaniu do Corvette w tym samym tescie szosowym.
    Nie wiem niestety ile wazy silnik Ferrari, wiec trudno cos mowic na
    temat masy. Faktem jest ze caly osprzet wielozaworowych glowic, cztery
    walki rozrzadu, naped tych walkow, stosowanie wielu przepustnic itp
    technologiczne bajery dodaja silnikowi kosztow, rozmiarow i masy. W
    przypadku BMW ta dodatkowa masa spowodowala, ze silnik okazal sie
    gabarytowo wiekszy i ciezszy od Corvette. Ale to byloby do przyjecie,
    gdyby w zamian za to klient dostawal powiedzmy jednostke sprawniejsza
    (mniejsze zuzycie paliwa) lub chociaz elastyczniejsza albo mniej
    kosztowna. Tymaczasem wcale tak nie jest. Co wiec konkretnie dostaje
    klient w takim silniku poza samym zachwytem nad jakims bardzo
    wyrasowanym ale nieistotnym parametrem jak na przyklad ilosc koni z
    litra ?

    > --
    > limken polimken- Hide quoted text -

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 4. Data: 2010-01-30 00:38:48
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    JAM wrote:

> [...]
    > kwardracie do obrotow. Co jest takiego fascynujacego w parametrze
    > "koni / litra" albo tez z faktu ze osiaga 9000 obr / min ?

    ekm... aż się zakrztusiłem..

> [...]
    > rozmiarach i malych kosztach produkcji oraz przy duzej sprawnosci. To
    > ile ma koni z litra jest tu pomiarem drugorzednym. Silnik Wankla bez

    to weź sobie odrazu silnik na sprężone powietrze zainstaluj...

    piszesz o corvettcie i piszesz zarazem, że samochody to pojazdy uzytkowe -
    weź przestań... ok?
    albo piszemy o fabii, sprinterze czy autobusie - albo piszemy o
    samochodach - zabawkach...

    > problemu bije silnik tlokowy zarowno pod wzgledem koni z litra jak i
    > maksymalnych obrotow pracy no i co z tego kiedy w podstawowych
    > parametrach jest to konstrukcja duzo slabsza od klasycznego silnika.

    ??
    pod jednym względem - cała reszta do przodu....

    > Zgoda. Podziwiam tez piramidy egipskie. Ogromne osiagniecie
    > inzynierskie choc uzytkowo kompletnie bez sensu :-)

    ekhm... coraz bardziej przerażasz...
    typowe podejście - jak czegoś nie rozumiem to jest do dupy...

    > A do czego zostal stworzony jak nie do napedu samochodu ? On ma byc
    > dobry w parametrach liczacych sie a nie w parametrach drugorzednych.

    nie potrafisz rozróżnić różnych konstrukcji silnika ze względu na
    przeznaczenie ??
    serio??
    to o czym my gadamy?
    bo ja piszę o sportowej Hondzie
    a Ty o jakimś maksymalnym momencie obrotowym... co i tak mnie g. obchodzi -
    bo to slogan sprzedawcy z salonu samochodowego, który wmówi Kowalskiemu, że
    to istotne...

> [...]
    > to taki na przyklad Ferrari o tej samej mocy co Corvette wypada juz
    > bardzo slabo. Mowimy tu o roznicach prawie 50%.

    ale o czym Ty piszesz?
    o ecodrivingu w m3/corvettcie i ferrari czy o przyjemności z jazdy
    bo poraz kolejny sie pogubiłem...

    > No wiec wlasnie nieprawda. Silnik BMW jest konstrukcja ciezsza od
    > Corvette pomimo 50% mniejszej pojemnosci.

    to raczej dobrze nie wróży
    stawiam na to, że nie mają patentu Hondy na odlewy z aluminium
    więc raczej cienkie ścianki
    przy mocniejszym detpatniu silnik pewnie mocno pracuje
    czyli konstrukcja mocno podatna na uszkodzenia
    ale czy to ważne - zabawkami nie robi się 200kkm...

    > To akurat zalezy bardziej od masy silnika. Im wiecej metalu do
    > rozgrzania tym dluzej to trwa. Corvette to konstrukcja lzejsza.

    mówisz o bloku czy osprzęcie?
    masa silnika to kwestia dyskusyjna
    kwestia wagi silnika 4l vs 6l - raczej abstrakcyjna jak dla mnie, by silnik
    BMW ważył więcej...
    a osprzęt - no cóż -

> [...]
    > o mocy powiedzmy 400 - 500 KM uzywajaca "optymalnego" 0.3 - 0.6 ma
    > lepsze parametry trakcyjne (zuzycie paliwa, masa silnika) od powiedzmy

    nie mam chyba wystarczająco wiedzy - ale zastanówmy się...
    dlaczego nie ma silników 3l-3.5l 4 cylindrowych?

    problemem jest średnica cylindra i wielkość silnika
    a jak wydłuzymy cylinder zbyt mocno - to powstaje nam problem długości
    korbowodów - im większe tym większa masa
    poza tym - pewnie dochodzi jeszcze problem napełniania cylindra - bo
    wielkosć zaworów ogranicza ilość powietrza

    jak średnica będzie większa - zawory się zmieszczą - ale mamy mały moment...
    i kiepski przebieg tego momentu
    czyli to na co cierpi corvetta
    która zapewne jeszcze ze względu na oszczędności pozbawiona jest sterowania
    zaworami
    czyli

> [...]
    > klient w takim silniku poza samym zachwytem nad jakims bardzo
    > wyrasowanym ale nieistotnym parametrem jak na przyklad ilosc koni z

    jak kiedyś przejedziesz się samochodem który płynnie rozwija moc do 10k rpm
    to może zrozumiesz...
    zamiast dusić pedał przy 5.5k rpm i słyszeć jak silnik zaczyna zdychać
    i co z tego, że ma zajebisty moment - jasne - do jazdy po autostradzie ze
    stałą prędkością będzie lepszy
    ale mówimy o autach zabawkach...

    --
    limken polimken

  • 5. Data: 2010-01-31 22:36:21
    Od: DoQ <p...@g...com>

    limken pisze:

> [...]
    > zamiast dusić pedał przy 5.5k rpm i słyszeć jak silnik zaczyna zdychać
    > i co z tego, że ma zajebisty moment - jasne - do jazdy po autostradzie

    Kup sobie szlifierkę kątową. Bo wg. tego co piszesz Aston DB9 osiagajacy
    475KM przy 6000RPM nie jest zabawka, podobnie jak Veyron 1001KM/6000RPM.

    Pozdrawiam
    Pawel