  • 1. Data: 2017-06-30 16:25:55
    Temat: Re: Re:IMEI, mozna odnalezc zgubiony telefon?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" napisał w wiadomości grup
    Yerine Ictimai <i...@y...ru> Wrote in message:
> [...]

    Rejestruja, ale u nich mozna zalatwic tylko blokade na _skradziony_
    telefon.

    >Przy okazji jeszcze zagadnienie natury prawnej: posiada znalazca
    >jakies prawa do znalezionego telefonu, np takiego z wyzszej
    >polki, kosztownego?

    Najpierw to posiada obowiazki. Musi oddac telefon wlasciwemu organowi.
    I w zasadzie nalezy mu znalezne.

    A jak nie odda sam, to nalezy mu sie wyrok.

    J.

  • 2. Data: 2017-06-30 20:59:42
    Temat: Re: IMEI, mozna odnalezc zgubiony telefon?
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 30.06.2017 o 20:50, Yerine Ictimai pisze:

    > A ciekawe ile, jakis przepis reguluje wysokosc znaleznego?

    Jest, szczegółów szukać mi się nie chce ale jakiś czas temu było, że
    znalazca nawet ma prawo żądać do 10% wartości zguby.

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2017-07-01 19:35:43
    Od: Krzysztof Staniorowski <n...@k...net>

    Yerine Ictimai <i...@y...ru> wrote:

    > Ale po co ma miec tylko 10% jak moze miec 100% iPhone'a albo
    > Samsung S7/8 Edge?
    >

    > ----Android NewsGroup Reader----
    > http://usenet.sinaapp.com/

    Na całe szczęście zgubiony/skradziony iPhone można bardzo łatwo zablokować
    (tzw. blokada iCloud, przy w miarę aktualnych wersjach systemu iOS jest
    niemożliwa do zdjęcia bez wyraźnej zgody prawowitego właściciela telefonu).
    Blokada oczywiście czyni iPhone całkowicie bezużytecznym dla złodzieja
    (telefon do momentu odblokowania przestaje działać i to na całym świecie).

    --
    Sent from my iPad via NewsTap :-)

  • 4. Data: 2017-07-01 20:51:01
    Od: Krzysztof Staniorowski <n...@k...net>

    Yerine Ictimai <i...@y...ru> wrote:

    > A nie mozna jakos zablokowac zablokowania (wyprzedzic akcje
    > wlasciciela, zaraz po przywlaszczeniu i przed reakcja
    > wlasciciela)?
    > Albo moze specjalista jakis odblokowac?

    Mniej więcej od iPhone 5s w górę (najstarszy wciąż sprzedawany w sklepach
    model, najstarszy z nową platformą zabezpieczeń tj. czytnik odcisków Touch
    ID z towarzyszącym chipsetem) nie da się odblokować w nieautoryzowany
    sposób ani "wyprzedzić" akcji właściciela.

    > I czy tez Samsungi maja podobna mozliwosc?

    Nie wiem, nie używam tego chłamu. Dosłownie cokolwiek byle nie szajsung.

    --
    Sent from my iPad via NewsTap :-)

  • 5. Data: 2017-07-02 03:02:50
    Od: Krzysztof Staniorowski <n...@k...eu>

    On 2017-07-01 22:09:56 +0000, Yerine Ictimai said:

    > Poniewaz takie haslo jakos marketingiem zalatuje: "nie da sie".
    > Prosze precyzyjniej technicznie.

    Jasne, będzie bardziej technicznie. Pytanie tylko czy zadasz sobie trud
    przeczytać materiały, które chociaż częściowo wyjaśniają co mam na
    myśli... Wyjaśnienia pojęć z dziedziny kryptografii zawartych w tym
    dokumencie bez problemu znajdziesz w sieci.

    https://www.apple.com/business/docs/iOS_Security_Gui
    de.pdf

    Na koniec zostawię Ci jeden z najważniejszych cytatów naszych czasów:

    "The only secure computer is one that's unplugged, locked in a safe,
    and buried 20 feet under the ground in a secret location... and I'm
    not even too sure about that one"
    -- Dennis Huges, FBI.

    --
    Visit my website at https://ksx4system.net for more information.

  • 6. Data: 2017-07-02 20:04:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 01 Jul 2017 18:51:01 GMT, Krzysztof Staniorowski
    <n...@k...net> wrote:
> [...]
    > ID z towarzyszącym chipsetem) nie da się odblokować w
    nieautoryzowany
    > sposób ani "wyprzedzić" akcji właściciela.

    Dlaczego? Nie wystarczy utrudnić tel. bez dostępu do sieci. Jak bez
    takiego dostępu tel mas się dowiedzieć, że ma się zablokować?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2017-07-03 14:16:57
    Od: Krzysztof Staniorowski <n...@k...net>

    Marek <f...@f...com> wrote:
> [...]
    >
    > Dlaczego? Nie wystarczy utrudnić tel. bez dostępu do sieci. Jak bez
    > takiego dostępu tel mas się dowiedzieć, że ma się zablokować?

    Czy to nie jest przypadkiem tak, że telefon służy do czegoś co jednak
    wymaga dostępu do sieci? Nawet jeśli złodziej chciałby go używać np. tylko
    jako odtwarzacza mp3 to pozostaje jeszcze zdjęcie blokady (Touch ID i/lub
    kod na ekranie blokady) i wgranie systemu operacyjnego na nowo (obie
    czynności wymagają dostępu do Internetu i zgody właściciela telefonu).

    --
    Sent from my iPad via NewsTap :-)

  • 8. Data: 2017-07-03 14:22:24
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-07-03 o 14:16, Krzysztof Staniorowski pisze:

> [...]
    > kod na ekranie blokady) i wgranie systemu operacyjnego na nowo (obie
    > czynności wymagają dostępu do Internetu i zgody właściciela telefonu).

    Po włączeniu telefonu złodziejowi nie uda się uruchomić telefonu jak
    przedtem właściciel wprowadził swój kod telefonu.
    W moim telefonie jest opcja "Znajdż mój telefon", ale nie
    skonfigurowałam tego-po prostu z lenistwa.

    --
    animka

  • 9. Data: 2017-07-03 16:24:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 03 Jul 2017 12:16:57 GMT, Krzysztof Staniorowski
    <n...@k...net> wrote:
    > jako odtwarzacza mp3 to pozostaje jeszcze zdjęcie blokady (Touch ID
    i/lub
    > kod na ekranie blokady) i wgranie systemu operacyjnego na nowo (obie

    Czy używanie Touch id/kodu/blokady jest obowiązkowe w iphone?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2017-07-08 04:33:17
    Od: Krzysztof Staniorowski <n...@k...net>

    Marek <f...@f...com> wrote:
    > i/lub
    >
    > Czy używanie Touch id/kodu/blokady jest obowiązkowe w iphone?

    Jest nieobowiązkowe choć zalecane.

    --
    Sent from my iPad via NewsTap :-)