    From: "Marek" <m...@s...interia.pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: JS - jak zrobić poprawnie submit formularza pod FF?
    Date: Sun, 4 Jan 2009 18:29:17 +0100

    > Najprostszy sposób to wstaw_inputa('imie');
    > wstaw_checkbox_zależny_od('imie'); wstaw_submita('akcja_x');, etc.
    >
    > Można się rozpędzić i całe formularze budować deklaratywnie:
    > http://framework.zend.com/manual/en/zend.form.quicks
    tart.html

    Niedawno pewnej znanej firmie pracującej nad dużym projektem dla banku
    opłaciło się mnie zatrudnić na 2 tygodnie czasu w charakterze ratownika
    grafiki ponieważ przestali panować nad layoutem oprogramowania pisanego w
    środowisku .NET zgodnie z tą koncepcją. Okazało się, że kontrolki wstawione
    w postaci symbolicznej w formatkę zachowywały się w sposób nieprzewidywalny.
    Nie było widać, że np. suma ich szerokości (zależnej od opisu np.. buttona)
    przekraczała wyznaczony obszar i zawijały się gdy ktoś literkę dostawił.
    Innym razem nie sposób było zauważyć, że jakiś styl psuł w konkretnym
    formularzu kontrolkę, która w innym wygladała OK. 14 dni z weekendami po
    12h-16h w pracy spędzałem...

    Tego typu doświadczenia (również wcześniejsze) zaważyły na sposobie
    realizacji wszelkich projektów jakie sam realizuję. Zawsze w postaci
    wizualnej to się odbywa nawet jeśli wynika z tego więcej pracy czasem. Np. w
    publicznej części CMS'a formularze faktycznie generowane są automatycznie
    lecz na podstawie formatek HTML'owych z całym układem formularza, wszystkimi
    stylami itp, z których moduł programowy wycina sobie z tego kawałek i
    umieszcza w treści. Buttony itp. widoczne są zawsze w komplecie i w
    docelowej postaci. Wtedy nie ma takich dramatów. A do tego narzędzia
    znacznie poprawiły swoją jakość co wiele czynności automatyzuje w nowych
    (niestety) projektach.