eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › Jak dlugo docierac silnik po remoncie (LC4)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 35

  • 1. Data: 2009-12-03 20:02:33
    Temat: Jak dlugo docierac silnik po remoncie (LC4)
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>

    Zrobilem remont silnika mojego LC4, remont polegal na wymianie tloka wraz z
    pierscianiami na tuningowy tlok wossnera (jest jakies +/- 20% lzejszy od
    oryginalu) i wymiarowaniu krobowodu (zeby bylo taniej). Do tego wymiana
    podejrzanych lozysk i regeneracja ubytkow aluminowych czesci kosza
    sprzelowego (lubi sie kruszyc). Po remoncie zrobilem 300km nie przekraczajac
    90km/h i min/srednie predkosci na reszcie biegow.
    Ile jeszcze powinienem go piescic zanim bede mogol spradzic jak to idzie na
    full?

    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E
    http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
    http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
    http://club.roadlook.pl/Karambol/mitsubishi-galant.h
    tml



  • 2. Data: 2009-12-05 15:10:25
    Temat: Re: Jak dlugo docierac silnik po remoncie (LC4)
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>

    Dobra to inaczej zadam to pytanie.
    Wydaje mi sie, ze docieranie nowego silnika to cos innego niz docieranie
    samego nowego tloka. Jesli nowy fabrycznie silnik dociera sie przez 1000 km
    to docieranie samego tloka skraca ten dystans?



    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E
    http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
    http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
    http://club.roadlook.pl/Karambol/mitsubishi-galant.h
    tml



  • 3. Data: 2009-12-05 16:56:34
    Temat: Re: Jak dlugo docierac silnik po remoncie (LC4)
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Karambol pisze:
    > Dobra to inaczej zadam to pytanie.
    > Wydaje mi sie, ze docieranie nowego silnika to cos innego niz docieranie
    > samego nowego tloka. Jesli nowy fabrycznie silnik dociera sie przez 1000 km
    > to docieranie samego tloka skraca ten dystans?

    łozyska, panewki, nie wymagają docierania, dociera sie tłok do
    honowanego cylindra (a dokladniej pierscienie). Sam sobie odpowiedz

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
    '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
    '91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
    '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat


  • 4. Data: 2009-12-05 17:09:46
    Temat: Re: Jak dlugo docierac silnik po remoncie (LC4)
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-05 17:56:34 +0100, Arni <a...@N...spam> said:

    >> Wydaje mi sie, ze docieranie nowego silnika to cos innego niz
    >> docieranie samego nowego tloka. Jesli nowy fabrycznie silnik dociera
    >> sie przez 1000 km to docieranie samego tloka skraca ten dystans?
    >
    > łozyska, panewki, nie wymagają docierania, dociera sie tłok do
    > honowanego cylindra (a dokladniej pierscienie). Sam sobie odpowiedz

    Tyle że tam jest Nikasil.

    --
    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 5. Data: 2009-12-05 17:58:21
    Temat: Re: Jak dlugo docierac silnik po remoncie (LC4)
    Od: Arni <a...@N...spam>

    de Fresz pisze:
    > On 2009-12-05 17:56:34 +0100, Arni <a...@N...spam> said:
    >
    >>> Wydaje mi sie, ze docieranie nowego silnika to cos innego niz
    >>> docieranie samego nowego tloka. Jesli nowy fabrycznie silnik dociera
    >>> sie przez 1000 km to docieranie samego tloka skraca ten dystans?
    >>
    >> łozyska, panewki, nie wymagają docierania, dociera sie tłok do
    >> honowanego cylindra (a dokladniej pierscienie). Sam sobie odpowiedz
    >
    > Tyle że tam jest Nikasil.
    >
    aaa to trzeba bylo tak od razu mówic
    w tym wypadko to ten...no... jasie nie znam :)

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
    '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
    '91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
    '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat


  • 6. Data: 2009-12-05 18:41:10
    Temat: Re: Jak dlugo docierac silnik po remoncie (LC4)
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>

    > aaa to trzeba bylo tak od razu mówic
    > w tym wypadko to ten...no... jasie nie znam :)

    To chyba przemecze sie do tych 800/900 km, zmienie olej i dopiero zaczne
    normalnie jezdzic..mam narazie 400 zrobione.


    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E
    http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
    http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
    http://club.roadlook.pl/Karambol/mitsubishi-galant.h
    tml



  • 7. Data: 2009-12-05 23:33:11
    Temat: Re: Jak dlugo docierac silnik po remoncie (LC4)
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>


    Użytkownik "Karambol" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hf95g7$ojl$1@inews.gazeta.pl...
    > Zrobilem remont silnika mojego LC4, remont polegal na wymianie tloka wraz
    > z pierscianiami na tuningowy tlok wossnera (jest jakies +/- 20% lzejszy od

    ja mialem zmianiany tłok tez na wosnera, nicasil został stary, do tego nowa
    korba i cały wał, łożyska na wałku rozrzadu. Poprosiłem gosci w serwisie aby
    mi po naprawie dotarli. Przejechał chyba ze 300 km, wymienili olej i potem
    już jeździłem norlmalnie. Mysle ze jak przejechales 300km to wszystko sie
    powinno było ulozyc



  • 8. Data: 2009-12-06 09:59:03
    Temat: Re: Jak dlugo docierac silnik po remoncie (LC4)
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>


    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości
    news:hff1bp$u5l$1@newsread1.aster.pl...
    >
    > Użytkownik "Karambol" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:hf95g7$ojl$1@inews.gazeta.pl...
    >> Zrobilem remont silnika mojego LC4, remont polegal na wymianie tloka wraz
    >> z pierscianiami na tuningowy tlok wossnera (jest jakies +/- 20% lzejszy
    >> od
    >
    > ja mialem zmianiany tłok tez na wosnera, nicasil został stary, do tego
    > nowa korba i cały wał, łożyska na wałku rozrzadu. Poprosiłem gosci w
    > serwisie aby mi po naprawie dotarli. Przejechał chyba ze 300 km, wymienili
    > olej i potem już jeździłem norlmalnie. Mysle ze jak przejechales 300km to
    > wszystko sie powinno było ulozyc

    No wlasnie tez mysle, ze to wystarczy ale zaglebilem sie w lekturze
    servisowki a tam pisza, ze po remoncie silnika docierac jak nowy, czyli
    1000km. Moze przesadzaja...zeby pozniej nie bylo na nich:).
    Ja tez nicasil mam stary, byl w idealnym stanie. Wszystko robilismy sami w
    garazu zadnemu servisowi juz nie ufam, samemu to zawsze czlowiek pewny na
    100%:) wiec i docieranie zrobie po swojemu..



    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E
    http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
    http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
    http://club.roadlook.pl/Karambol/mitsubishi-galant.h
    tml



  • 9. Data: 2009-12-06 11:38:30
    Temat: Re: Jak dlugo docierac silnik po remoncie (LC4)
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>


    Użytkownik "Karambol" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hffv8a$kss$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja tez nicasil mam stary, byl w idealnym stanie. Wszystko robilismy sami w
    > garazu zadnemu servisowi juz nie ufam, samemu to zawsze czlowiek pewny na
    > 100%:) wiec i docieranie zrobie po swojemu..

    ja tez miałem zanmiar robić sam i zabrałem sie za to
    http://moto.arbiter.pl/galeria/ktm.kaput

    w koncu doszedlem do wniosku ze nawet jak złoże to pewnie znow cos padnie bo
    w koncu nie znam sie na ktm.
    Oddałem do serwisu. W trakcie naprawy okazalo sie ze wymienic trzeba duzo
    wiecej niz na poczatku mi powiedzieli. Ogólnie motocykl naprawili, ale
    gdybym wiedzial ze tyle trzeba wymieniac to bym na naprawe sie nie zgodził.
    Kosztowało mnie to wszystko wiecej niz sie spodziewałem.
    Na poczatku była mowa ze do wymiany lozyska wałka rozrzadu i łańcuszek oraz
    zawory + doszlifowanie. Doszedł tłok za prawie 600zł, korba ktora musiałem
    kupic w zestawie z innymi gratami z silnika. przprasowywanie korby do wału
    etc.

    No ale niech juz jezdzi i sie przaynajmniej nie psuje:) Juz oram:)

    A co u Ciebie padło?



  • 10. Data: 2009-12-06 12:42:07
    Temat: Re: Jak dlugo docierac silnik po remoncie (LC4)
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>


    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości
    news:hfgbrn$fe7$1@newsread1.aster.pl...
    >
    > Użytkownik "Karambol" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:hffv8a$kss$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >> Ja tez nicasil mam stary, byl w idealnym stanie. Wszystko robilismy sami
    >> w garazu zadnemu servisowi juz nie ufam, samemu to zawsze czlowiek pewny
    >> na 100%:) wiec i docieranie zrobie po swojemu..
    >
    > ja tez miałem zanmiar robić sam i zabrałem sie za to
    > http://moto.arbiter.pl/galeria/ktm.kaput

    Poznaje te zdjecia, juz jakis casz temu wrzuciles je w jakims temacie

    > w koncu doszedlem do wniosku ze nawet jak złoże to pewnie znow cos padnie
    > bo w koncu nie znam sie na ktm.
    > Oddałem do serwisu. W trakcie naprawy okazalo sie ze wymienic trzeba duzo
    > wiecej niz na poczatku mi powiedzieli. Ogólnie motocykl naprawili, ale
    > gdybym wiedzial ze tyle trzeba wymieniac to bym na naprawe sie nie
    > zgodził. Kosztowało mnie to wszystko wiecej niz sie spodziewałem.
    > Na poczatku była mowa ze do wymiany lozyska wałka rozrzadu i łańcuszek
    > oraz zawory + doszlifowanie. Doszedł tłok za prawie 600zł, korba ktora
    > musiałem kupic w zestawie z innymi gratami z silnika. przprasowywanie
    > korby do wału etc.

    Wlasnie dlatego nie oddaje do zadnych servisow, musze sam wszystko sprawdzic
    i wtedy wiemco jest naprawde do zrobienia. W dodatku odpadaja cholendarne
    pieniadze za robocizne.

    > No ale niech juz jezdzi i sie przaynajmniej nie psuje:) Juz oram:)
    >
    > A co u Ciebie padło?

    U mnie zaczol sie luz na korbowodzie (charakterystyczne walenie i
    gruchotanie, bardzo glosne dobiegajace z gory silnika), jak rozebralem
    silnik (najlepiej zdjac caly cylinder wtedy odpada koszt uszczeslki pod
    glowice) to okazalo sie, ze tlok jest pekniety, cud ze sie nie rozsypal i
    nie narobil zadnych szkod.
    Wiec kupilem nowy tlok, korbowod oddalem do regeneracji bo jak najbedziej
    sie do niej nadawal a w dodatku koszt jest 2x mniejszy niz nowka, wymienilem
    lozyska na walku, na wszelki wypadek i jeszcze jedno malutkie lozysko w
    skrzyni.
    Zlozylismy go do kupy i chodzi jak cholera:D

    http://karambolktm.wrzuta.pl/obraz/9NR4jVjnIu7/sp_a0
    445



    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E
    http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
    http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
    http://club.roadlook.pl/Karambol/mitsubishi-galant.h
    tml




strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: