  • Data: 2012-02-25 23:48:05
    Temat: Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 25 Feb 2012 22:39:06 +0100, Marek Wodzinski napisał(a):
    > http://www.bikerumor.com/2012/02/24/magnic-light-a-d
    ynamo-that-functions-free-of-components/
> [...]
    > jakaś cewka, magnes neodymowy i że działa to na prądach wirowych). Na
    > oficjalnej stronie jest już raczej tylko marketingowa wersja.
    > Nie do końca czaję jak to działa.
    > Na razie wymyśliłem, że może jest tak:
    > 1. Silny magnes wytwarza prądy wirowe w pobliskiej poruszającej się feldze
    > 2. Jest cewka za nim (patrząc się wg. ruchu felgi) i przynajmniej na
    > początku coś się w niej indukuje.
    > No i teraz co dalej? Te krążące prądy wirowe wytwarzają na tyle
    > niejednorodne/zmienne pole magnetyczne, że ta cewka ma co robić i da się

    watpie, chociaz - jesli kolo ma bicie, to odleglosc moze byc istotna.

    > Czy może jest jeszcze jedna cewka wokół magnesu
    > trwałego, zasilana z tej pierwszej cewki, czym moduluje trochę strumień
    > (ale neodyma to chyba niewiele?), co daje zmienne prądy wirowe itd. Ta
    > druga opcja trochę mi pachnie perpetuum-mobile

    Mnie tez.

    > Ktoś ma jakiś pomysł jak to naprawdę działa, bo mi w tym przypadku się
    > trochę skończyła wyobraźnia:-(

    chyba wpadlem na ciekawy pomysl - gdyby tam byl wirnik z magnesami, to
    przesuwajaca obrecz napedzalaby go.
    I moglby krecic pradnica, albo obracac sie swobodnie i indukowac napiecie w
    cewce.

    J.