  • Data: 2018-08-05 16:18:45
    Temat: Re: Jak zniszczyć stare płyty CD/DVD?
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 5 Aug 2018 15:43:47 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5b66ff13$0$670$65785112@news.neostrada.pl>
    od BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> :

    >Ktoś tu zwrócił uwagę (nie wiem ile w tym prawdy, nie znam się), że
    >powierzchnia zapisywana znajduje się bliżej "pleców" krążka, a nie ich
    >przezroczystej "twarzy". Jeśli to prawda, to drapać trzeba właśnie "od
    >dupy strony". Ktoś mógłby uważać, że gdy podrapie się lica, to sprawa
    >będzie załatwiona. Myślę, że można by jednak taką płytę odczytywać, acz
    >oczywiście nie w drajwie. A przy użyciu żmudnego, bit po bicie,
    >odczytywania pod mikroskopem. Tylko przedtem trzeba by zadrapania zalać
    >jakimś olejkiem o współczynniku załamania światła dokładnie takim, jak
> [...]

    Tak jest, warstwy informacjonośne są od dupy strony:
    http://www.foto-kurier.pl/archiwum_artykulow/technol
    ogie/pokaz-22-dane-na-plytach-cd.html
    Niektóre płyty miały ceramiczne zabezpieczenie tych warstw(Ceramguard)
    Kłopot tylko z płytami dwustronnymi.
    Tak czy inaczej niszczarka.
    A może tak:
    https://youtu.be/AfsAni81bf8?t=408