eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingJaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018 › Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
    From: AK <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w
    Programista 9/2018
    Date: Thu, 3 Jan 2019 17:24:04 +0100
    <6...@g...com>
    <1...@g...com>
    <2...@g...com>
    <5...@g...com>
    <9...@g...com>

    On 2019-01-03 14:34, g...@g...com wrote:

    > Jedyną osobą, która w tym wątku użyła określeń "C++ jest zły"
    > czy "C++ kreuje złe nawyki" jesteś Ty.

    No to bede drugi.
    C++ jest zly.
    Tak: jest zwyczajnie zly, bo nie tylko kreuje zle nawyki
    (a kreuje i to bardzo), ale tez dlatego, ze nawet w "doswiadczonych
    rekach" jest zwyczajnie nieprzewidywalny.
    Nie pomoga tu zadne MISRY, ani chor Ayatolahow.
    Po prostu taka jest rzeczywistosc, bo... (jak wszystko) istnieja
    jezyki prog. _obiektywnie_ lepsze i gorsze.
    Do tych zlych naleza na pewno: C++, Perl, Tcl, stary Fortran (IV
    a nawet 77), takze stary Cobol itd itd.

    PS: Na poczatku dyskusji wymieniles IMHO najwazniejsze kryterium
    "zlosci" C++. Po tym dalsza dyskusje mozna by spokojnie zamknac :)
    Aatollahow i tak NIC nie przekona.
    Ani Twoja nieszablonowosc/otwartosc (szacunek:), ani moje doswiadczenie
    (w C++ rowno 32 lata). Ciebie zhetuja, ze nie masz doswiadczenia, a
    mnie ze... mam za duze :) i skostnialem/nie umiem calosci C++...
    i nie przekona ich to ze wlasnie pisze/rozwijam parser C++14, aby moc...
    automatem przekonwertowywac programy z chorego dzis C++ na cos
    innego/lepszego (glownie C#).
    Zeby nie bylo: doceniam zmiany wprowadzone przez C++11/14/17
    tyl ze ja myslalem ze nastapia po ~5 latach, a nastapily po ponad
    30stu.W dodatku wymuszone przez dawno istniejace/okrzeple "ficzery"
    w innych jezykach (dalej jednak nie wprowadzono do standardu properties,
    ani finally - i nie pomoze tu zadne RAI bo.. nawet standardowe std
    tegoz RA nie wspiera/wymusza.

    PS0: Nie twierdze ze Lisp-owatosc jest super. O nie! Wada tego jezyka
    jest po pierwsze nieczytelna/trudna do ogarniecia skladnia.
    Druga wada (ktora Ty uwazasz za zalete) jest dogmat funcyjnosci i
    "bezstanowosci". Swiat jednak jest obiektowy a obiety stany posiadaja
    (nie zawsze sa wyliczane/wyliczalne). Oczywiscie rozumiem znaczenie
    czystej funcyjnosci Lispa - przeciez to jego glowna/immanentna cecha -,
    ale w obszarze/niszy jaka jest inzynieria programowania.
    W normalnym swiecie rzemieslniczego programowania jest to jednak
    za malo. Czlek mysli/swiat jest zbudowany bardziej obiektowo/stanowo,
    a nie funcyjnie zawsze bedzie "ciagnal" do czegos co to myslenie dobrze
    odzwiercedla, niz "przestawi sie" na myslenie o wszytskim jako wyniku
    chain-a funkcji. CZyli: doceniam elegancje Lispa, ale niestety nie
    nie moge docenic praktycznosci Lispa w zwyklym zyciu programistycznym.
    Czlek nie mysli odwrotną notacją polską

    AK