    From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jakie dyski HDD do domowego serwera?
    Date: Thu, 25 Apr 2024 10:06:44 +0200

    W dniu 22.04.2024 o 09:24, Atlantis pisze:

> [...]
    > mniejszych dysków jako rozwiązania tymczasowego. Plan jest taki, żeby
    > kupić najpierw jeden duży dysk, który na razie będzie pracował w
    > pojedynkę, a potem jeszcze dodać drugi i ustawić je w RAID-1, w celu
    > zwiększenia bezpieczeństwa danych. Jeszcze za jakiś czas będę mógł dodać
    > trzeci dysk i wtedy można pomyśleć o RAID-5.
    >
    > Tylko jak w praktyce będą wyglądały "migracje"? Jest jakiś prosty sposób
    > na przejście z dysku bez RAID na RAID-1, a potem na RAID-5? Czy za
    > każdym razem trzeba będzie zgrać gdzieś dane, ustawić RAID i wgrać je

    Z RAID 1 na RAID 5 można bez problemu:
    https://kb.synology.com/en-br/DSM/help/DSM/StorageMa
    nager/storage_pool_change_raid_type?version=7

    > Musze też jeszcze doczytać odnośnie jednej funkcjonalności QNAP, bo z
    > tego co widzę ich serwery NAS oferują opcję połączenia dysku HDD i SSD w
    > taki sposób, że są one traktowane jako całość, a najczęściej pobierane
    > dane trafiają na SSD.

    Mój nie ma miejsca na NVME ale *wydaje* mi się, że ich głównym zadaniem
    jest praca w roli cache - mogę się mylić :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om