  • 21. Data: 2018-08-29 09:35:28
    Temat: Re: Kable HDMI - jak odróznic dobre od zlych?
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 29 Aug 2018 09:23:30 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5b8649f0$0$620$65785112@news.neostrada.pl>
    od Robert Wańkowski <r...@w...pl> :

    dlaczego w czasach Twojej świetności zawodowej jedne faksy przechodziły idealnie, a
    inne nieczytelnie dla człowieka,

    >No to może konkretnie. :-)
    >Takie coś może powodować kiepski/uszkodzony kabel HDMI?
    >https://4.bp.blogspot.com/-UKNhgFfvvQI/WOnX9zbeKlI/
    AAAAAAAAfus/f4_quCvTBukLwhKYCoqlL0rbUyqdoRrpACLcB/s1
    600/naziemna%2BDVB%2BTV.png

    Może, ale to nie musi być wina kabla.
    To mogą być zgubione ramki w strumieniu video jeszcze przed
    dekodowaniem(mam często coś podobnego przy odtwarzaniu video z dysku,
    który zaparkował sobie głowicę, obraz po kilku sekundach wraca do
    normy.

  • 22. Data: 2018-08-29 10:33:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-29 o 09:35, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    > dekodowaniem(mam często coś podobnego przy odtwarzaniu video z dysku,
    > który zaparkował sobie głowicę, obraz po kilku sekundach wraca do

    Czyli uważasz, że za taką pikselozę może być odpowiedzialny kabel HDMI.
    Inne przyczyno pozostawmy na boku.
    Czyli kabel ma wpływ na jakość obrazu.

    Robert

  • 23. Data: 2018-08-29 10:35:14
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A tak swoją drogą jaka jest "normowa" największa długość kabli HDMI?
    Po beznadziei kabli USB, nadejście ery HDMI powitaliśmy z nadzieją ;-)

    -----

  • 24. Data: 2018-08-29 10:42:05
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Wszystko albo nic w odniesieniu do każdego pojedynczego piksela?
    Nawet tu się nie zgodzę, bo są jeszcze poziomy każdego piksela, powiedzmy sześcio-,
    ośmio- czy dziesięciobitowe.
    To ile razem milionów na przeciętnym obrazie?
    Nasz uparty kolega popełnia błąd uważając, że sygnał/strumień wideo (czy audio)
    podlega weryfikacji.
    No generalnie nie podlega, gdyż nadajnik sobie wysyła i wysyła jak w czarną dziurę co
    najwyżej nadmiarowo kilka razy, a odbiornik (np. monitor) nie potwierdza zgodności
    każdego bitu.

    -----

  • 25. Data: 2018-08-29 10:53:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-29 o 10:42, ń pisze:
    > gdyż nadajnik sobie wysyła i wysyła jak w czarną dziurę co najwyżej nadmiarowo
    kilka razy, a odbiornik (np. monitor) nie potwierdza zgodności każdego bitu.

    Ale nie o tym, nie o tym wątek. :-)
    Założenie jest, że na wejściu kabla jest idealnie. I czy kabel może
    spowodować np. to co załączyłem czyli pikselozę?

  • 26. Data: 2018-08-29 11:01:17
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 29 Aug 2018 10:33:48 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5b865a6a$0$595$65785112@news.neostrada.pl>
    od Robert Wańkowski <r...@w...pl> :

> [...]
    00/naziemna%2BDVB%2BTV.png

    >Czyli uważasz, że za taką pikselozę może być odpowiedzialny kabel HDMI.

    Nie jestem pewien, to jest podobne do zerwanego jeszcze przed
    dekodowaniem strumienia danych.
    Osobiście takiego czegoś nawet na bardzo tanim kablu HDMI nie
    widziałem.
    Mój przykład dotyczy laptopa, który miał parkujący co kilka sekund
    dysk, występowało to sporadycznie(jak dyskowi wyłączyłem parkowanie,
    to efekt nie występował).

  • 27. Data: 2018-08-29 11:12:18
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 29 Aug 2018 10:53:09 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5b865ef4$0$599$65785112@news.neostrada.pl>
    od Robert Wańkowski <r...@w...pl> :
> [...]
    >
    >https://4.bp.blogspot.com/-UKNhgFfvvQI/WOnX9zbeKlI/
    AAAAAAAAfus/f4_quCvTBukLwhKYCoqlL0rbUyqdoRrpACLcB/s1

    Mało prawdopodobne, że to wina kabla.
    Na screenie widać, że to raczej zerwany strumień danych przed
    dekoderem(dekoder starał się dekodować mimo braku części danych
    wejściowych, uzupełniając luki jak umiał).

  • 28. Data: 2018-08-29 11:28:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-29 o 11:12, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    > dekoderem(dekoder starał się dekodować mimo braku części danych
    > wejściowych, uzupełniając luki jak umiał).

    No to jeszcze inaczej. :-)
    Ktoś widział jakiś (negatywny) wpływ kabla HDMI na obraz?
    Poza całkowitym brakiem obrazu.

    Robert

  • 29. Data: 2018-08-29 11:32:01
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Widzę, że jesteście cieniasy i muszę przejść na grupę audio ;-))
    Co do na wejściu idealnie, to podczas podróży kablem może coś zniknąć, coś się dodać
    (zakłócenia zewnętrzne) lub coś przeskoczyć z jednej żyły na drugą (czy z pary na
    parę, nie znam budowy kabla hdmi).
    Gdyby jakość kabli nie miała znaczenia dla sygnału cyfrowego, to po co byłyby te ich
    różne grupy i kategorie?
    Wątek był o tym, jak odróżnić dobre od złych PRZED ZAKUPEM na odległość.

    -----

  • 30. Data: 2018-08-29 11:38:47
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 29 Aug 2018 11:28:30 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5b86673c$0$673$65785112@news.neostrada.pl>
    od Robert Wańkowski <r...@w...pl> :

> [...]
    00/naziemna%2BDVB%2BTV.png

    >No to jeszcze inaczej. :-)
    >Ktoś widział jakiś (negatywny) wpływ kabla HDMI na obraz?

    Nie spotkałem się, obstawiam, że obraz zaniknie całkiem.