  • 21. Data: 2010-08-30 14:02:26
    Temat: Re: Kalkulator kilometra;-)
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> wrote in message
    news:i5dluj$hfo$1@news.dialog.net.pl...

    > Poraz kolejny to napiszę, tym razem pod twoim adresem: pieprzysz jak
    > potłuczony. A jak uważasz, że jest inaczej, to spróbuj na pieniądze
    > przeliczyć czyjeś zamiłowanie do czegoś. W tym przypadku do jazdy.

    Zamilowanie do jazdy mozna kultywowac na torze. Ty mowisz o sterczeniu w
    korkach przez 45 minut.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 22. Data: 2010-08-30 14:11:02
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > To jest dopiero bez sensu inwestycja.
    > Nie posiadanie nie dość że nie wymaga kupowania niczego alternatywnego, to
    > jeszcze zostawia kupę czasu żeby więcej zarobić.

    No patrz - nie mam od lat. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 23. Data: 2010-08-30 15:15:10
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 03:35:29 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):

    > Generalnie liczyc trzeba umiec ale decyzja zawsze nalezy do
    > zainteresowanego.

    I to jest słuszna koncepcja.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 24. Data: 2010-08-30 19:53:09
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 29 Sie, 16:16, AL <a...@s...tam> wrote:

    > 1. auto nie jest i nigdy nie bylo inwestycja
    >
    > Inwestycja bedzie jak kupisz jakies zabytkowe, ktore za 10 lat warte
    > bedzie np. 10razy co obecnie

    A tu się nie zgodzę. Auto to inwestycja i wydaje się, że tylko tak
    można je rozpatrywać. Albo jest to inwestycja pod kątem szybkości i
    niezawodności przemieszczania się (ja tak je używam, dzięki temu
    oszczędzam czas i pieniądze) - czyli przynosi nam to wymierne korzyści
    - lub też jako inwestycja we własne zdrowie psychiczne czyli tzw.
    fun :)

    W moim przypadku to przy ~2,5kkm miesięcznie przy 2zł za km taxi
    to ... mhh 5kzł :) + mniej czasu. Miesięczny na komunikację ok. pod
    warunkiem, że trasa jest w miarę stała i ma się trochę więcej czasu.

    > 2. taksowka nie wszedzie i w kazdej chwili dojedziesz
    Raczej, czasami można dojechać taxi tam gdzie samochodem się nie da :)
    - np. zamknięte dla ruchu centra niektórych miast. Taksówki są
    niezastąpione jak się jedzie na imprezę :)

    > 3. auto daje ci niezaleznosc, oszczednosc czasu - a tego sie nie da
    > przeliczyc na pieniadze

    Fakt.

  • 25. Data: 2010-08-30 20:17:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Aug 2010 07:27:17 +0200, Przemysław Bernat wrote:

    >Już nawet w Kartuzach parkowanie jest płatne. To znakomicie ułatwia
    >znalezienie miejsca do zaparkowania.

    W Kartuzach moze i ulatwia :-)

    J.

  • 26. Data: 2010-08-30 22:27:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 29 Aug 2010 15:05:21 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    >Poraz kolejny to napiszę, tym razem pod twoim adresem: pieprzysz jak
    >potłuczony. A jak uważasz, że jest inaczej, to spróbuj na pieniądze
    >przeliczyć czyjeś zamiłowanie do czegoś. W tym przypadku do jazdy.

    No, za 300 zl to sobie mozna niezle poszalec na gokarcie :-)

    Tylko jak bez auta dojechac na Bielany ? :-)

    J.

  • 27. Data: 2010-08-31 14:38:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ptoki" <s...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Zreszta po przemysleniu mozna auto pozyczyc od sasiada albo z
    > wypozyczalni. Ceny sa juz od 300zl za 3 dni.
    > Zalezy oczywiscie ile sie jezdzi.
    > Ale jak wyklarowalem Krzysztofowi 45 cena paliwa i oplat to z grubsza
    > dopiero polowa...

    Pewnie Ci się to nie mieści w głowie, ale nie dla wszystkich
    jedynym wyznacznikiem przy podejmowaniu decyzji są pieniądze.
    Nawet jeśli własne auto wychodzi ciut drożej to wygoda z jego
    posiadania i poruszania się nim w porównaniu do łapania "taryfy"
    kilka razy dziennie czy czekania na autobus wynagradza tą nadwyżkę.

  • 28. Data: 2010-08-31 16:20:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-30 19:53, jacek2v pisze:

> [...]
    > oszczędzam czas i pieniądze) - czyli przynosi nam to wymierne korzyści
    > - lub też jako inwestycja we własne zdrowie psychiczne czyli tzw.

    W takim ujęciu to każdy zakup jest inwestycją - w coś tam.
    Tylko po co wtedy słowo "inwestycja", skoro wystarczy "zakup"? :)

  • 29. Data: 2010-08-31 16:35:24
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-30 01:13, Krzysztof 45 pisze:
    > Misiu trzeźwy, to jestem ciekaw twoich wyliczeń z terminem "jak nigdzie nie jeździ"
    > tylko do pracy.
    > Bo mi wyszło z moim kombi 2,5 DTI tylko do pracy ze wszystkimi innymi kosztami
    290.58 zl/miesiąc.

    Z włączoną "advanced" :) opcją gdzie się liczy utratę wartości?
    Mógłbyś podesłać linka do wyliczenia?

  • 30. Data: 2010-08-31 18:03:26
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 31 Sie, 14:38, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> [...]
    > posiadania i poruszania się nim w porównaniu do łapania "taryfy"
    > kilka razy dziennie czy czekania na autobus wynagradza tą nadwyżkę.

    Twoj "pewnik" niestety cie zawiodl. Ja bardzo dobrze wiem jakie
    kryteria ludzie biora pod uwage przy decydowaniu o swoich
    poczynaniach.
    Ale niestety wiem rowniez ze wiekszosc z nich udaje ze bierze pod
    uwage wszystko (albo przynajmniej duzo) przy decydowaniu a to niestety
    nie prawda.
    I napisalem rowniez jakie sa zalozenia mojej tezy. Przeczytaj uwaznie,
    zrozumiesz.

    I krzysztofowi tez napisalem ze decyzja nalezy do danej osoby ja tylko
    dywaguje nad tym czy jest ona podejmowana na podstawie rzetelnych
    przeslanek. I zazwyczaj nie jest.

    --
    Lukasz Sczygiel