    From: ToMasz <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Kieszenie WIFI
    Date: Sun, 08 Mar 2009 21:16:05 +0100

    > O co chodzi z tym linkiem? Cel myślę jasno wyraziłem - kieszeń powinna
    > obsługiwać partycje NTFS. Nie zamierzam zmieniać systemu. A partycje
    > NTFS są mi potrzebne choćby do zapisywania dużych plików. Dysk byłby od
    > czasu do czasu bezpośrednio podpinany do kompa z Windowsem, więc jakieś
    > linuksowe partycje odpadają bo Windows ich nie odczyta. Przykladem
    > kieszeni, która nie spełnia tego wymagania choć jest blisko ideału jest
    > np. Ovislink 6500 (można znaleźć na allegro). Szukam zatem takiej
    > kieszeni WIFI (najlepiej n) która by spełniała mój warunek, ale w
> [...]

    kieszeń bedzie widziana jako komputer który costam udostępnia? wiec nie
    będziesz miał informacji jaki jest filesystem na dysku.
    jeśli tam rzeczywiście jest linuks, to ext3 jest napewno niegorszy od
    NTFS. Jak padnie ( z braku zasilania) to sie szybko wyleczy. W praktyce
    nie wystąpi problem defragmentacji (chociaż można stworzyc takie warunki
    zeby wystąpił) Co do odzysku danych w przypadku fizycznej awarii - tu
    cieżko wyczuć. popytaj profesjonalistów. Z moich bardzo skromnych
    doświadczeń wynika ze najwiecej udaje sie odzyskać z fat32, z ntfs
    troche mniej, a ext3 nigdy nie robiłem. jednak "odzysk" robiłęm pare
    razy wiec zapytaj prawdziwych fachowców.

    Z windowsa bezpośrednio mozesz mieć dostęp do plików na ext3 za pomocą
    np wtyczki do total commandera. z drugiej strony, Linuks od dawna radzi
    sobie z ntfs( przynajmniej 3 lata), jednak jest to funkcjonalność
    "eksperymentalna" chyba dlatego zeby nie drażnić microsoftu
    Porblemy mogą wystąpić (w bezpośrednim podłączeniu) z polskimi znakami w
    nazwach, ale nie muszą.

    ToMasz

    PS. nie bedziesz musiał szukać kompa z linuksem. sciagniesz dystrybucje
    Rescue CD 180mb (samostartujacą dystrybucje) i masz wszystko czego
    potrzebujesz.