  • 1. Data: 2009-03-08 17:19:51
    Temat: Kieszenie WIFI
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Czy istnieje na rynku jakas kieszen na dyski twarde WIFI nie bazująca na
    linuksie? Chodzi mi o mozliwosc czytania i zapisywania partycji NTFS czyli
    pracę w Windowsie. Poki co wszystkie jakie znalazlem bazują na linuksie i
    obsluguja jedynie partycje linuksowe i FAT32 przez co odpadają w
    przedbiegach.

    Pozdr,V.

  • 2. Data: 2009-03-08 17:34:45
    Temat: Re: Kieszenie WIFI
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "ViRuS"

    http://rtfm.bsdzine.org/#cel

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Najprostsza droga jest zawsze zaminowana
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 3. Data: 2009-03-08 18:43:13
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości

    > http://rtfm.bsdzine.org/#cel

    O co chodzi z tym linkiem? Cel myślę jasno wyraziłem - kieszeń powinna
    obsługiwać partycje NTFS. Nie zamierzam zmieniać systemu. A partycje NTFS są
    mi potrzebne choćby do zapisywania dużych plików. Dysk byłby od czasu do
    czasu bezpośrednio podpinany do kompa z Windowsem, więc jakieś linuksowe
    partycje odpadają bo Windows ich nie odczyta. Przykladem kieszeni, która nie
    spełnia tego wymagania choć jest blisko ideału jest np. Ovislink 6500 (można
    znaleźć na allegro). Szukam zatem takiej kieszeni WIFI (najlepiej n) która
    by spełniała mój warunek, ale w cholere tego na rynku i trudno się połapać.

    --
    Pozdr,V.

  • 4. Data: 2009-03-08 18:49:01
    Od: kamilk <k...@w...to_wseip.edu.pl>

    A nie taniej Ci wyjdzie Ci pozostać przy obsłudze partycji ext przez
    windowsa niż szukać z lupą sprzętu obsługującego ntfs?
    (zakładam, że to dyski tylko z danymi a nie całym systemem operacyjnym).

    Np. poprzez ten driver:
    http://sourceforge.net/projects/ext2fsd

  • 5. Data: 2009-03-08 19:00:57
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "ViRuS"
    >O co chodzi z tym linkiem? Cel myślę jasno wyraziłem

    Nie.
    Nie napisałeś, przede wszystkim, po co ci ta kieszeń i co z nią
    zamierzasz robić.

> [...]
    >czasu bezpośrednio podpinany do kompa z Windowsem, więc jakieś linuksowe
    >partycje odpadają bo Windows ich nie odczyta.

    Przy czym oczywiście wcale niekoniecznie, bo istotne jest co system
    dostaje, a nie co jest wewnętrznie w urządzeniu.
    (BTW, po diabła podpinać to bezpośrednio do komputera?)
    (BTW2 - Linux już od pewnego czasu dość sprawnie obsługuje NTFS)
    (BTW3 - Czytać z ext2/3 Windows też już od dość dawna potrafi)

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Borg virus detected. (A)assimilate? (Y/y)
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 6. Data: 2009-03-08 19:07:18
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Użytkownik "kamilk" <k...@w...to_wseip.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:gp142g$ldf$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > windowsa niż szukać z lupą sprzętu obsługującego ntfs?
    > (zakładam, że to dyski tylko z danymi a nie całym systemem operacyjnym).

    O to już jest jakiś pomysł. A jak jest z naprawialnością takich partycji
    spod Windowsa w przypadku awarii? Istnieją jakieś dobre narzędzia naprawcze
    do tego typu partycji dla WIndowsa? Do tej pory miałem do czynienia z
    odzyskiwaniem danych z partycji Windowsowych przy pomocy narzędzi
    windowsowych i zawsze udawało mi się odzyskać niemal wszystko. Obawiam się,
    że w przypadku awarii partycji ext musiałbym szukać kompa z linuksem i
    operatorem, bo sam nigdy z tego systemu nie korzystałem ;)

    --
    Pozdr,V.

  • 7. Data: 2009-03-08 19:20:16
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

> [...]
    > (BTW2 - Linux już od pewnego czasu dość sprawnie obsługuje NTFS)
    > (BTW3 - Czytać z ext2/3 Windows też już od dość dawna potrafi)

    BTW1 - celem przesyłu dużych ilości danych - przesłanie 1000GB danych przez
    WIFI-g trwałoby chyba z tydzień :)
    Inny cel to potencjalna łatwość naprawy/odzyskania danych w przypadku
    uszkodzenia.
    BTW3 Pomysł ciekawy żeby jednak zrezygnować z NTFS na rzecz EXT, aczkolwiek
    tak jak pisałem juz do "kamilk" nie jestem pewien czy pod Windowsa są
    odpowiednie narzędzia do odzyskiwania danych i naprawy partycji linuksowych,
    a z linuksa nie korzystam, żeby to naprawiać bezpośrednio pod nim i to
    mógłby być pewien problem. A ja już tak mam po kilku przygodach, że dmucham
    na zimne, bezpieczenstwo przede wszystkim :)
    Ale dzięki za wskazówkę, pogoogluję w możliwościach linuksowych partycji pod
    Windami.

    --
    Pozdr,V.

  • 8. Data: 2009-03-08 19:53:36
    Od: kamilk <k...@w...to_wseip.edu.pl>

    ViRuS wrote:

    > O to już jest jakiś pomysł. A jak jest z naprawialnością takich partycji
    > spod Windowsa w przypadku awarii?

    windowsowy sterownik obsługuje kronikowanie dla ext3

    ot, chociażby takie:
    http://ontrack-easy-recovery-ext3.qarchive.org/
    http://www.diskinternals.com/linux-recovery/

    reszta:
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=ext2+partition+r
    ecovery+windows&btnG=Szukaj&lr=

  • 9. Data: 2009-03-08 20:16:05
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

> [...]
    > kieszeni WIFI (najlepiej n) która by spełniała mój warunek, ale w
    > cholere tego na rynku i trudno się połapać.

    kieszeń bedzie widziana jako komputer który costam udostępnia? wiec nie
    będziesz miał informacji jaki jest filesystem na dysku.
    jeśli tam rzeczywiście jest linuks, to ext3 jest napewno niegorszy od
    NTFS. Jak padnie ( z braku zasilania) to sie szybko wyleczy. W praktyce
    nie wystąpi problem defragmentacji (chociaż można stworzyc takie warunki
    zeby wystąpił) Co do odzysku danych w przypadku fizycznej awarii - tu
    cieżko wyczuć. popytaj profesjonalistów. Z moich bardzo skromnych
    doświadczeń wynika ze najwiecej udaje sie odzyskać z fat32, z ntfs
    troche mniej, a ext3 nigdy nie robiłem. jednak "odzysk" robiłęm pare
    razy wiec zapytaj prawdziwych fachowców.

    Z windowsa bezpośrednio mozesz mieć dostęp do plików na ext3 za pomocą
    np wtyczki do total commandera. z drugiej strony, Linuks od dawna radzi
    sobie z ntfs( przynajmniej 3 lata), jednak jest to funkcjonalność
    "eksperymentalna" chyba dlatego zeby nie drażnić microsoftu
    Porblemy mogą wystąpić (w bezpośrednim podłączeniu) z polskimi znakami w
    nazwach, ale nie muszą.

    ToMasz

    PS. nie bedziesz musiał szukać kompa z linuksem. sciagniesz dystrybucje
    Rescue CD 180mb (samostartujacą dystrybucje) i masz wszystko czego
    potrzebujesz.

  • 10. Data: 2009-03-08 20:18:46
    Od: mt <m...@m...pl>

    ViRuS pisze:

> [...]
    > Ale dzięki za wskazówkę, pogoogluję w możliwościach linuksowych partycji

    Dziecioku z poziomu usera nie ma znaczenia w jakim systemie plikow
    zapisane sa zasoby sieciowe SMB.