  • 1. Data: 2023-11-08 17:36:20
    Temat: Klawiatura "podświetlana"
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    kupiłem "podświetlaną" klawiaturę. Problem w tym że ona nie ma
    podświetlanych klawiszy a tylko miedzyklawiaturowe przestrzenie,
    pożytku, poza wielce dyskusyjnym wyglądem - żadnego. Czy to możliwe żeby
    producenci wypuszczali na rynek takie buble pod nazwą "klawiatura
    podświetlana", czy tylko trafiłem na jakiś wybrakowany egzemplarz?
    Jednym słowem, są powody aby reklamować czy nie ma?

  • 2. Data: 2023-11-09 06:50:54
    Temat: Re: Klawiatura "podświetlana"
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, November 8, 2023 at 9:27:50 p.m. UTC-6, Trybun wrote:
> [...]
    > podświetlana", czy tylko trafiłem na jakiś wybrakowany egzemplarz?
    > Jednym słowem, są powody aby reklamować czy nie ma?

    1. Glosuj portfelem. Rob risercz przed zaplata
    2. Nie wiem czemu pytasz o to tutaj. Jak niezgodne z pudelkiem to reklamuj. Ja bym
    zwrocil i kupil dobre.
    3. Jak cie oleja i nie dadza zwrocic a same klawisze ci pasuja to se kup klawisze i
    wymien te co masz na takie co sa przezroczyste. No ale to bedzie inwestycja niestety.

  • 3. Data: 2023-11-09 06:56:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-08, Trybun <M...@j...cb> wrote:
> [...]
    > podświetlana", czy tylko trafiłem na jakiś wybrakowany egzemplarz?
    > Jednym słowem, są powody aby reklamować czy nie ma?

    Powody są bo w typowym rozumieniu nie jest to żadna klawiatura
    podswietlana. Tównie dobrze mogliby sprzedać zwykłą z przyklejoną
    latarką.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2023-11-09 08:08:52
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    No nie, "podświetlana" tym się różni od niepodświetlanej, że z "podświetlanej" po
    dwóch miesiącach złazi farba z klawiszy ;-)
    Trenowane na dwóch budżetowych klawiaturach (zewnętrznych podpinanych przez usb,
    oryginalna w notebooku HP nie ściera się,
    aczkolwiek oprócz świecących literek także świeci w przestrzeniach
    międzyklawiszowych, podobnie w znajomych Dellach).
    Co do oświetlających latarek były takie patenty w laptopach.

    -----

  • 5. Data: 2023-11-09 09:01:57
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Powody są bo w typowym rozumieniu nie jest to żadna klawiatura
    > podswietlana. Tównie dobrze mogliby sprzedać zwykłą z przyklejoną
    > latarką.

    Jak dla mnie też, to jest w sumie trzecia moja "podświetlana",
    wcześniejsze miały podświetlane klawisze, tak więc widząc opis
    "klawiatura podświetlana" brałem w ciemno nie sadząc że ktoś może pod
    taką nazwą sprzedawać zabawkę rozświetlaną kolorowymi diodkami.

  • 6. Data: 2023-11-09 09:06:01
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.11.2023 o 06:50, ptoki (ptoki) pisze:
> [...]
    wymien te co masz na takie co sa przezroczyste. No ale to bedzie inwestycja niestety.

    Jakby nie patrzeć to grupa o sprzęcie komputerowym..
    Właśnie tu chciałem zasięgnąć języka, brak podświetlania klawiszy jest
    zgodny z terminem "klawiatura podświetlana" czy nie..
    Klawisze luzem są droższe od samej klawiatury

  • 7. Data: 2023-11-09 09:31:52
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.11.2023 o 08:08, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > przez usb, oryginalna w notebooku HP nie ściera się, aczkolwiek oprócz
    > świecących literek także świeci w przestrzeniach międzyklawiszowych,

    Nie da się jakoś tych klawiszy zabezpieczyć, np spryskać lakierem
    bezbarwnym?

  • 8. Data: 2023-11-09 10:22:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-09, Trybun <M...@j...cb> wrote:
> [...]
    > "klawiatura podświetlana" brałem w ciemno nie sadząc że ktoś może pod
    > taką nazwą sprzedawać zabawkę rozświetlaną kolorowymi diodkami.

    Zdecydowanie podświetlana dotyczy znaków na klawiszach a nie przestrzeni
    pomiędzy klawiszami. To jest prawidłowe rozumienie. Jeśli jakiś produkt
    podświetla inaczej powinno być to wyraźnie zaznaczone, by nie wprowadzać
    ludzi w błąd. Daj linka do tego badziewia. Zawsze lepiej wiedzieć niż nie
    wiedzieć.

    Nb. właśnie kupiłem podświetlaną bezprzewodową w bardzo przystępnej
    cenie (ekwiwalent 80 zł) i świeci jak należy. Mała, ale to do obsługi
    mediów, nie normalnego użytku. Tu widzę w dość podobnej cenie:
    https://allegro.pl/oferta/klawiatura-bezprzewodowa-t
    ouchpad-rii-rt518s-14507805670

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2023-11-09 13:31:03
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 09.11.2023 o 09:06, Trybun pisze:

    > Jakby nie patrzeć to grupa o sprzęcie komputerowym..
    > Właśnie tu chciałem zasięgnąć języka, brak podświetlania klawiszy jest
    > zgodny z terminem "klawiatura podświetlana" czy nie..

    Zgodny, wszak podświetlenie faktycznie jest.
    A że nie sprawdziłeś przed zakupem na ile będzie przydatne to masz problem.

    > Klawisze luzem są droższe od samej klawiatury

    Jak kupujesz tanie klawiatury to faktycznie klawisze luzem mogą być droższe.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2023-11-09 14:59:05
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > cenie (ekwiwalent 80 zł) i świeci jak należy. Mała, ale to do obsługi
    > mediów, nie normalnego użytku. Tu widzę w dość podobnej cenie:

    Ano, powinna podświetlać. Przecie dla tego podświetlania klawiszy taką
    klawiaturę się na ogół kupuje.
    https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/klawi
    atury-komputerowe/klawiatury/klawiatura-havit-kb878l
    -rgb
    Moja wcześniejsza, (Dragon coś tam) miała podświetlane klawisze, ale
    mimo tego że kosztowała prawie 80zł to mimo niezbyt intensywnego
    użytkowania w ciągu kilku miesięcy z kilku klawiszy zeszła farba.
    Reklamacji nie chcą przyjąć, twierdzą że to nie wada sprzętu a
    "kosmetyka" s to nie podlega gwarancji..