  • 101. Data: 2023-11-21 12:36:51
    Temat: Re: Klawiatura "podświetlana"
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 19.11.2023 o 05:24, ptoki (ptoki) pisze:
> [...]
    zeby popstrykac bez finezji to jest ok. Ale nie jest solidna klawira.
    dobrych ale nie maja bajerow i zazwyczaj nie sa mechaniczne.
    jablkami to zazwyczaj nie szukam w nim nic super jakosci.
    > Skadze. Ale jak kupuje to patrze czy produkt spelnia _moje_ wymagania.
    > A zamiast "gadzeciarz przez ciebie przemawia" w praktyce jest "spazylem sie nie raz
    i nauczylem sie jak wyglada rynek"
    > A co do tematu, wybor towaru latwy nie jest. Kiedys bylo trudniej. Ale i dzis
    trzeba byc uwaznym.

    Ja uważam że kiedyś było łatwiej. Kupowało się "firmowy" towar to miało
    się gwarancję jakości, generalnie tego samego można było oczekiwać po
    produktach japońskich, niekoniecznie ich uznanych firm.
    Dzisiaj TV Sharp to dziadostwo w którym nawet nie dodali odtwarzacza
    wideo, mimo że ma 2 gniazda USB.. Oczywiście ten bubel idzie kupić za
    cenę kilku pełnosprawnych telewizorów bez markowych.

    co chinszczyzna to niestety to nie prawda.

    jest w 100% wyznacznikiem jakosci.

    dziala latami, jest metalowy i nie ma dziwnych awarii.
    wystarczajaco a tansze niz markowe.

    > To bylo u schylku boscha. Jakies 2008 czy cos.
    > Ale widzisz, o tym ze bosch to tandeta juz wiesz. A udajesz ze klawiry "musza" byc
    odpowiednio opisane.

    Bosch od zawsze kojarzył mi się z dobrą jakością, teraz niestety - z
    tandeciarstwem. Nic nie udaję, dla mnie podświetlanie klawiatury to
    funkcjonalność a nie jakaś ozdóbka.

    > No widzisz, a w temacie klawiatur i podswietlenia sie zdziwiles.
    > Taki urok, trza byc uwaznym co sie kupuje.

    I już? A gdzie uczciwość kupiecka, gdzie kontrole jakości,  gdzie kary
    dla oszustów?

    Okazalo sie ze nigdzie w kontracie nie ma
    supporcie wiec jak sie psulo to bylo wymieniane za free.
    byla wyzsza za wszystkie komponenty nowe.

    idealne to sie kiedys zawiedziesz.
    nie zepsuty, ten sam smak, ta sama jakosc.

    podswietlenie. Wiec podsumowujac:
    przynajmniej trzy klawisze i rolke.
    nie bedzie scieral. Ze laptopy beda wyposazone w baterie dzialajaca minimum 3h przy
    otwartym wordzie i przegladarce.

    zeby sie nie jebac z pierdoletami w rodzaju startej farby z klawiatury czy myszki w
    ktorej nie ma scrolla i userzy narzekaja.
    > To nieistotne co ci sie wydaje. Rynek jak karawana jedzie dalej niezaleznie czy ja
    czy ty sobie szczekamy.
    > To ze ty czy ja uwazamy ze nieprzezroczyste klawisze sa gupie a klawiatura ktora
    tylko teczowo mruga i nie daje sobie klawiszy ustawic tak
    > aby swiecily uzytecznie nie wplywa na producentow jesli ty czy ja kupujemy
    klawiatury raz na 5-8 lat a dzieci ktore lubia choinki dobijaja klawire w rok czy
    dwa.

    > Moj dzieciok ubil mikrostyki omrona w myszce po jakims roku. A omron pisze ze
    milion pstrykniec maja wytrzymac.
    > Taki urok. To dzieci ten rynek ksztaltuja i trzeba wybrac produkt po doroslemu aby
    sie nie naciac.

    > Z kartami graficznymi czy monitorami jest podobnie.
    > Monitory okragle - pamietasz te czasy gdzie producenci sie przescigali w plaskosci
    kineskopu? I jak testy geometrii monitorow wreszczie mogly napisac 100% bo monitor
    byl LCD?
    > Dzis dzieci kupuja krzywe bo im to lepiej wyglada w grach. No krzywosc jest w druga
    strone ale nadal, idealy sie zmienily bo dzieci ksztaltuja rynek.

    > Podobnie generacja obrazu. Kiedys wyscig wiernosci obrazu a dzis AI generuje
    sztuczne klatki i tworzy artefakty. A dzieci to lubia.
    > Wiec producenci to cisna.

    No, jeżeli Ty postrzegasz rzetelną recenzję jako szczekanie na kogoś i
    oczekiwanie na towar zgodny z hasłem reklamowym za coś niepoważnego to
    ja już nie mam więcej pytań.

    odlazlo - zluszczyla sie nieco.
    wyroslem z az takiego dlubania.
    > Łżą jak bure suki.

    A tak w ogóle to są jakieś klawiatury extra odporne na wycieranie klawiszy?

    > Nie ma. Ale te "biurowe" z logitecha, della czy hp albo nawet microsoftu (drozsze
    sa) sa dobrym wyborem i farba nie jest farna na tych klawiszach tylko plastikiem.
    > Ale na obrazku w sklepie ani nawet przy pomacaniu tego sie nie da ocenic.

    No i to powinno być ujęte w reklamie, np - "klawisze w naszej
    klawiaturze nie są pokrywane farbą tylko wytłaczane z różnego koloru
    plastiku". Inni niech się schowają z tymi sloganami o nieścieralnej
    farbie..

    kontaktronowych ale byly relatywnie dobre.

    logitecha. Potem zobacz ile kosztuje mechaniczna tych firm.

    popstrykaj na tym co tam maja na wystawie. Jak lubisz kupic raz a dobrze to trzymaj
    sie firm wymienionych powyzej (plus pare innych ale nie jestem na bierzaco to nie
    bede doradzal).

    traktuje z rezerwa bo trudno odroznic uczciwa
    > Nie przejmuj sie. 80pln to nie tragedia. Poszukaj lepszej i se kup na swieta. Kup
    tak aby moc zwrocic albo potestuj przed zakupem. Powodzenia!

    Na razie wystarczy ta ostatnio kupiona. Na biurku zamocowałem ledową
    lampkę i jakoś daje się wytrzymać. Tym bardziej że niespodziewanie ta
    klawiatura ma oczekiwany mały skok klawiszy, no może nie oczekiwany, ale
    znacznie mniejszy niż te których używałem przed nią. Dzięki.

  • 102. Data: 2023-11-21 19:00:49
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, November 21, 2023 at 5:36:54 a.m. UTC-6, Trybun wrote:

> [...]

    > się gwarancję jakości, generalnie tego samego można było oczekiwać po
    > produktach japońskich, niekoniecznie ich uznanych firm.

    Roznie z tym bylo. Sony mialo swoje wtopy. Juz nie wspominam o tym ze forowali
    memorysticki zeby klienta dymac.
    Nie bylo tak rozowo jak pamietasz. Sporo chlamu bylo chlamem.
    Dzis juz wiesz na co patrzec i korzystasz z gratow dluzej. Temat jest skomplikowany i
    generalizowac nie warto.

    Moim zdaniem dzis rynek jest calkiem ok. Ale trzeba wiedziec co sie chce i jak
    rozpoznac czy towar jest dobry.

    Pomaga uswiadomienie sobie ile powinna wynosic inflacja i nie zakladac ze wszystko
    jest jak komputery. W sensie ze nie drozeja a robia sie szybsze.

> [...]
    >
    > Bosch od zawsze kojarzył mi się z dobrą jakością, teraz niestety - z
    > tandeciarstwem. Nic nie udaję, dla mnie podświetlanie klawiatury to

    Dziwnie interpretujesz temat. Tak czy siak, ani kiedys nie bylo latwo kupic dobrze
    ale tanio tak i dzis trudno kupic dobrze i tanio.
    Jak juz mialbym generalizowac to kiedys nie dalo sie kupic dobrze i tanio. Dobrze
    kosztowalo.
    Dzis jak sie poszpera to sie da kupic dobrze i tanio. Ale trza poszperac bo duzo
    wiecej tanich gratow nie jest dobrych.

    > I już? A gdzie uczciwość kupiecka, gdzie kontrole jakości, gdzie kary
    > dla oszustów?

    Nie ma. Nigdy nie bylo. Nie wiem skad ci sie wzielo ze jakis PIH czy inny rzecznik
    klienta karze sprzedawce.
    Jak bardzo chcesz to czasem sad przyklepie i dostaniesz zwrot kasy. Ale to trzeba
    czasu. I dla 100pln nie warto sie meczyc.
    Prosciej dobrze wybrac.

> [...]
    >
    > No, jeżeli Ty postrzegasz rzetelną recenzję jako szczekanie na kogoś i
    > oczekiwanie na towar zgodny z hasłem reklamowym za coś niepoważnego to

    Widzisz, czytasz a nie rozumiesz. Zobacz, wypisalismy tu wiecej tekstu niz na pismie
    procesowym. Ile z tego zmienilo rzeczywistosc sprzedawcy co ci taka klawire sprzedal?
    Nic. Czyli szczekamy a karawana jedzie. W ten tydzien ten sklep sprzedal kolejne
    tysiac klawiatur. Myslisz ze ktorys ich klient przeczytal to co tu piszemy i
    zmadrzal? Ja nie sadze.
    Takie sa realia. Czy ci sie podoba czy nie. Ale fakt ze podyskutowalismy moze
    sprawic ze bedziesz uwazniejszy w przyszlosci. I to jest konkretna zmiana.
    I przypominam, czepiasz sie ze sprzedawca zle oznaczyl ci produkt ale sam foty dobrze
    nie obejrzales. Bo na niej literki sa nieprzezroczyste.

    odlazlo - zluszczyla sie nieco.
    wyroslem z az takiego dlubania.

    > A tak w ogóle to są jakieś klawiatury extra odporne na wycieranie klawiszy?

    Te co pisalem - korporacyjne, sa dobre. Wiele laptopowych jest calkiem ok. Ale znowu,
    nie konsumenckie serie. Tylko korporacyjne.
    Ale ja bym sie tym nie kierowal. Klawire dobra mozna kupic za 100-200pln, starczy na
    3-5 lat. To rzecz eksploatacyjna. Nie warto ani przeplacac ani oszczedzac.
    Warto kupowac osobiscie albo miec mozliwosc pomacac cudza i kupic taka sama.

> [...]
    > klawiaturze nie są pokrywane farbą tylko wytłaczane z różnego koloru
    > plastiku". Inni niech się schowają z tymi sloganami o nieścieralnej

    Czasem pisza ze maja jakas technologie. Warto poczytac. Ale to tylko duze firmy.
    Jakies hawkixy takich info nie podaja.

> [...]
    > klawiatura ma oczekiwany mały skok klawiszy, no może nie oczekiwany, ale
    > znacznie mniejszy niż te których używałem przed nią. Dzięki.

    Spoko, Na zdrowie!

  • 103. Data: 2023-11-22 03:22:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-18, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:

    > Jego pinionc, jego czas, jego decyzja, jego ryzyko. Tak ryzyko.

    Ale to nie jest organiczny, zwierzęcy kapitalizm. Bardziej już socjalizm
    z nadmierną miejscami troską o konsumenta. I trudno tego ostatniego
    winić, że nie robi analizy rynku i produktów skoro UE przyjmuje, że
    konsument to profan, a sprzedawca to profesjonalista, który nie dość, że
    ma się znać to jeszcze wykazywac się dbałością, a już jak ognia unikac
    wprowadzania konsumenta w błąd.

    > Nie zebym walil tu w OP-a ale mogl na obrazek zajrzec, mogl w sklepie
    > poprosic o otwarcie i sprawdzenie, mogl w domu sprawdzic zanim pudelko
    > wywalil mogl, mogl, mogl, ale nie zrobil. I zamiast teraz pokiwac
    > glowa i skonstatowac ze niestety takie sytuacje sie trafiaja i trzeba
    > stosowac odpowiednie podejscie to dyskutujemy czy literki maja byc
    > przezroczyste. No maja, Do kogo uderzymy zeby byly? Prokurator
    > generalny? PIH? Rzecznik konsumenta?
    >
    > Chyba rozumiesz do czego pije.

    Akurat do kogo uderzyć to doskonale wiadomo i meldowałem Trybunowi na
    samym poczatku co ma zrobic, ale mu się nie chce pierniczyc, a może jest
    i niesmiały, bo chciał się posiłkowac rzecznikiem konsumentów. Ale ja go
    rozumiem, bo by mi się też nie chciało pieprzyć i łazić do sklepu i
    użerac ze sprzedawca za 40-50zł. Dla takiej kwoty, jak mam dalej
    marnowac swój czas to zwykle głosuję kieszenią, ewentualnie napisze coś
    na stronie firmy na FB - polecam, z umiarem i wyważeniem rzecz jasna,
    przy dużej firmie taki wpis potrafi dokonać cudów.

    Ale też prawdą jest, że przy małych kwotach, tak jak napisałeś, działa
    się na zasadzie ryzyka, bo własnie może się nie chcieć.

    > Nie we wszystkim siedze. Ale nie trzeba wiele aby doszusowac do
    > mainstreamu i sie doedukowac. na jutubie rewiewsow jest masa, w samych
    > sklepach tez wybor i foty sa. Nawet allegro mozna potraktowac jako
    > zrodlo wiedzy nawet jak sie go nie lubi i nie chce tam kupowac. Mam
    > wrazenie ze kiedys sie ludzie bardziej przykladali przy wydawaniu
    > pieniedzy. Dzis jak cos kosztuje 50-100pln to panuje w umyslach
    > kupujacych swoista schizofrenia. 100pln- ech tam, nie majatek,
    > doktoryzowac sie nie warto. 100pln- ee no chlam kupilem, olaboga
    > niedobrze ratunku...

    Z tym się spokojnie mogę zgodzić.
    Sam praktycznie wszystko kupuję wysyłkowo.

    > Dzis nie ma wielu zakatkow rynku gdzie tanie rzeczy sa trudne w ocenie.

    No ta schizofrenia to tez przecież cała masa drobniejszych wydatków
    gdzie rzeczywiście nie warto się doktoryzować.

    > Ja uwazam ze to nie wprowadzenie w blad. Moim zdaniem ta fraza oznacza
    > dzialanie celowe lub przynajmniej nacechowane zlymi intencjami. Tu
    > tych intencji mysle ze nie bylo. To jest chinszczyzna. Nie sadze aby w
    > lancuszku dostaw i kontrahentow byla choc jedna osoba ktora pomyslala:
    > "klawiatura z lampkami, nazwijmy ze jest podswietlana, zlapiemy
    > jakiegos gupiego leszcza" Raczej tam mysli zadnej nie bylo albo byla w
    > postaci "kolejna linijka w excelu".

    Tu MZ do głosu dochodzi ten czynnik, że sprzedawca jako profesjonalista
    powinien wykazać się odpowiednią starannością i opisać tak towar, aby
    nie było wątpliwości -> sprzedawca powinien, wiedzieć, że taka nazwa
    może wprowadzać w błąd. Na jego niekorzyść przemawia równiez to, że
    funkcjonalność o takiej nazwie, ale z podświetlanymi klawiszami, jest
    zwykle czymś bardziej porządany, więc może przewazyć w decyzji zakupu.

    > Obstawiam ze ta klawiatura u tego sprzedawcy nie byla ani razu macana
    > ani oceniana przez jakis zespol czy nawet jednego czlowieka ktory
    > mialby decydowac o tym czy ja na rynek wypuscic czy nie i czy naciagac
    > opis aby pare wiecej sprzedac.

    Całkiem mozliwe, ale na sprzedawcy nadal ciązy obowiązek prawidłowego
    opisania towaru.

    > Kupilem tego athlona bo ogolna wydajnosc mial jak ten pentium M. Wiec
    > w sumie analogiczna sytuacja. Nawet dzis nikt nie celuje w konkretny
    > cpu bo jak zle kupi to mu program nie zadziala. Zazwyczaj zadziala,
    > tylko wolniej. Albo na tyle wolno ze w praktyce wcale. Ale i wtedy
    > bedziemy dyskutowac czy producent napisal ze trzeba SSE3 czy nie
    > odpowiednio duzymi literkami.

    Ja tak wtopiłem z AMD FX i Ryzenami w kombinacji z gównianym Vegas dla
    ubogich czyli Movie Studio, który teoretycznie działa na wszystkim ale
    na AMD wykrzacza się w 80% przypadków.

    --
    Marcin

  • 104. Data: 2023-11-22 09:02:38
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, November 21, 2023 at 8:22:51 p.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > konsument to profan, a sprzedawca to profesjonalista, który nie dość, że
    > ma się znać to jeszcze wykazywac się dbałością, a już jak ognia unikac

    Troche uskuteczniasz swoisty bambinizm. Ochrony klienta ochronami, niby sa ale przy
    towarze za 100pln nikt sie schylac po te unijna ochrone nie bedzie.
    Nawet jak producent ogolnie se bimba to ochrona jest zludna (sol odpadowa, ukrainskie
    zboze, zmowy cenowe producentow okien).

    Rozumiem o co ci chodzi ale praktyka jest taka ze te ochrony sa zludne. A w tym
    przypadku fota byla i sprzedawca moze zapytac gdzie jest definicja podswietlenia (od
    czego tez zaczalem).

    Wczesniej wspominalem o zamowieniach publicznych (siwz-y, kontrakty itp) i fakcie ze
    trzeba wpisac ze auto ma miec klamke albo ze komputer ma byc nowy.

    I to jest realna rzeczywistosc.

    Niektore sklepy przyjma zwrot jak sie grzecznie powie ze sie zle kupilo (castorama
    czy inne takie) ale przyniesie towar w stanie nadajacym sie do odsprzedazy.
    I wtedy nie trzeba mowic ze gwint niedobry albo uchwyt lichy.

    Nawet w tym przypadku mysle ze jakby pudelko bylo to by sie dalo zwrocic bez
    obwiniania sklepu.
    Wiec nie jest tak zle. ALE! to nie zwalnia kupujacego z myslenia.
    Albo jeszcze inaczej: Sklep ma 1000 produktow i 95% z nich jest dobrze opisana,
    ofocona, opakowana, przetransportowana itp.
    Sklep sie staral. A klient foty nie obejrzal.

    Albo jeszcze inaczej. Jak sklep mial te klawire opisac?
    Niepodswietlana? Z diodami swiecacymi? Jaki opis pasuje do podswietlanej bez
    przezroczystych klawiszy?

> [...]
    > rozumiem, bo by mi się też nie chciało pieprzyć i łazić do sklepu i
    > użerac ze sprzedawca za 40-50zł. Dla takiej kwoty, jak mam dalej

    Tu akurat nawet nie ma uzerania, obstawiam ze jakby pudelko bylo to by przyjeli
    spowrotem. I by tematu nie bylo.
    Zobacz. W calym watku napieprzamy na sklep ze wredny bo zle opisal. No ok. Swojego
    obowiazku nie dopelnil.
    Ale klient swojego tez nie dopelnil. Pudelko wywalil i teraz chcac swoja wine
    "skasowac" pyta o rade czy mozna dowalic sie do zlego opisu.

> [...]
    >
    > Ale też prawdą jest, że przy małych kwotach, tak jak napisałeś, działa
    > się na zasadzie ryzyka, bo własnie może się nie chcieć.

    Nawet nie tyle nie chciec co nie ma to sensu. To standardowy przyklad "schylania sie
    po opornik". Elektronik ma placone 50pln/h. Opornik kosztuje 3grosze. Ile czasu moze
    sie ten elektronik schylac zeby opornik podniesc jesli nowy wyjmie w 3 sekundy?

    Ale to nawet nie chodzi o to. Swiat jest skomplikowany i mimo wszelkich ochron i
    standardow przemyslowych (kazda z klawiatur jakie kupisz bedzie dzialac. I to
    relatywnie dobrze.) nalezy byc uwaznym
    i wiedziec jak postepowac. Nie wywalic pudelka, trzymac paragon, przy rozpakowaniu
    niczego nie zniszczyc, uwazac na opis, unikac opisow kiepskich, wiedziec czego sie
    szuka, wybadac rynek aby kupic dobrze...

    Jesli ktos oczekuje ze zawsze i wszedzie bedzie tak prosto jak przy kupowaniu wody
    mineralnej to niestety, nie ma tak dobrze i nie bedzie.

    > Z tym się spokojnie mogę zgodzić.
    > Sam praktycznie wszystko kupuję wysyłkowo.

    > No ta schizofrenia to tez przecież cała masa drobniejszych wydatków
    > gdzie rzeczywiście nie warto się doktoryzować.

    Oczywiscie. Ale sedno mojego stanowiska jest takie ze to nie jest domyslna i przez
    boga nadana rzeczywistosc.
    Tu sie chyba roznimy w pogladzie bo ja uwazam ze nawet przy kupowaniu tego samego
    masla jak codzien nalezy
    swiadomie sobie to maslo ocenic. Niekoniecznie za kazdym razem i niekoniecznie
    doglebnie jakby to egzystencjonalny
    zakup byl ale zajrzec na pudelko czy nie uszkodzone, zajrzec na date waznosci.
    Sprawdzic wage, cene. Z ciekawosci zobaczyc na ilosc tluszczu.

    Raz na miesiac to obejrzec. Raz na 10 zakupow. Ale miec nawyk sprawdzania. Miec nawyk
    krytycyzmu. Weryfikowac stan rzeczywistosci.

    Dokladnie tak jak podczas jazdy autem. Nie zakladac ze ten zakret zawsze sie dalo
    szybko pokonac. itp.

    Rozumiem ze wasza opinia jest nieco odwrotna. Domyslnie swiat jest taki jak
    oczekujemy i jak odstepuje od naszego wyobrazenia to
    "ktos" powinien cos z tym zrobic bez naszej ingerencji. Polatac dziury w drodze,
    pilnowac czy daty waznosci sa dobre na tym masle albo czy to maslo nie bylo otwarte
    przez innego
    klienta, polizane i odlozone na polke.
    Fajnie jakby tak bylo ale tak nigdy nie bedzie w 100%.

    Moim zdaniem aktualnie mamy sytuiacje bliska temu idealowi ale to nie zwalnia nas od
    bycia czujnym.

> [...]
    > funkcjonalność o takiej nazwie, ale z podświetlanymi klawiszami, jest
    > zwykle czymś bardziej porządany, więc może przewazyć w decyzji zakupu.

    Ponawiam pytanie. Jak tu mialo byc opisane? Na focie widac ze literki nie
    przezroczyste.
    I ponawiam pytanie, w sadzie jak sie powolasz na definicje?
    Tu lezy pies pgogrzebany a dyskutujemy wokolo kiedy to ten aspekt kladzie cala
    narracje na plecy.

    Podswietlona? Tak, swieci od spodu. Nigdzie nie bylo obiecane ze wodac literki w
    nocy. Na focie widac ze sa biale tam gdzie swiatlo jest
    czerwone, wysoki sadzie.

    https://sjp.pwn.pl/sjp/;2502885

    Pozamiatane.

    > Całkiem mozliwe, ale na sprzedawcy nadal ciązy obowiązek prawidłowego
    > opisania towaru.

    Opisal. Fote dal.
    Zobacz, od sprzedawcy wymagasz aby wymyslil co sie klientowi w glowie ulozylo. A
    klient ma byc gupi i dostac co chce nawet jak nie wie co chce.

    Zone masz? Mam nadzieje ze ona tak ci nie robi...

    I nawiasem, mam czasem wrazenie ze swiat sie robi gorszy bo uglaskujemy glupcow. Cale
    to literkowo teczowe towarzystwo - ludzie z zaburzeniami psychicznymi
    kreca calym swiatem. GUI w komputerach robi sie prymitywne bo debil nie ogarnia
    skomplikowanego gui w rodzaju win98 czy xp.
    Placimy ubezpieczenia bo debile jezdza jak debile (choc tam ten fakt jest jakos
    adresowany). I co? I ludzie domagaja sie aby jeszcze bardziej za nich robic
    i jednoczesnie uwazaja jacy sa zajebisci.
    Mlode pokolenie:
    "TWOJA instrukcja NIE DZIALA!"
    A przeczytales?
    TAK!,
    To pokaz jak robisz,
    O! tak!
    Tu masz napisane, zrobiles?
    Nie.
    Zrob.
    O! dziala!

    I hujek mysli ze jest warty dobrych pieniedzy, mysli ze jest wart ciekawszej pracy
    jednoczesnie oczekujac ze ta ciekawsza praca bedzie tak latwa jak robienie instrucji
    ktorej zrobic dobrze nie umial.

    Troche nie na temat ale mysle ze widzisz przekaz.

    I zeby nie bylo. Ja cie rozumiem i popieram. Zycie sie robi bardziej skomplikowane i
    MUSIMY te komplikacje pakowac w klocki ktore sa proste w uzyciu.
    TAK!
    ALE!
    Nie wszystko sie da zrobic za kogos. Nie wszystko zostanie zrobione za nas. A pomimo
    tego ze duzo za nas jest robione to znajdzie sie ktos kto swojej roboty nie zrobi i
    obwini drugiego ze tak wyszlo jak wyszlo.

    > Ja tak wtopiłem z AMD FX i Ryzenami w kombinacji z gównianym Vegas dla
    > ubogich czyli Movie Studio, który teoretycznie działa na wszystkim ale
    > na AMD wykrzacza się w 80% przypadków.

    Takie zycie. Nie warto sie tym przejmowac.

    Jak to mowia, nie dramatyzuj nad czyms co za 2 lata nie bedzie mialo dla ciebie
    zadnego znaczenia.

  • 105. Data: 2023-11-23 05:42:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-22, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > ochrone nie bedzie. Nawet jak producent ogolnie se bimba to ochrona
    > jest zludna (sol odpadowa, ukrainskie zboze, zmowy cenowe producentow

    Ja się nie będę, Ty się nie będziesz. Pytanie czy jesteśmy tu
    reprezentatywni.

    > Rozumiem o co ci chodzi ale praktyka jest taka ze te ochrony sa
    > zludne. A w tym przypadku fota byla i sprzedawca moze zapytac gdzie
    > jest definicja podswietlenia (od czego tez zaczalem).

    Na to bym nie liczył. MZ spore szanse na zwrot, tyle że przy tej cenie
    to będzie pyrusowe zwycięstwo. Mozna się zastanawiać nad aspektem
    wychowawczym.

> [...]
    > kupilo (castorama czy inne takie) ale przyniesie towar w stanie
    > nadajacym sie do odsprzedazy. I wtedy nie trzeba mowic ze gwint

    No zgadza się. Generalnie prawie nigdy przy małych kwotach nie ma co iść
    na udry, dlatego generalnie kupuję tam gdzie mogę zwrócić bez większego
    pierniczenia się.

> [...]
    > produktow i 95% z nich jest dobrze opisana, ofocona, opakowana,
    > przetransportowana itp. Sklep sie staral. A klient foty nie obejrzal.

    To co tu potroszę wypisuje to jest jezyk sadowych orzeczeń i rzeczników
    konsumenckich. Nie wymyśliłem tego sobie.

    > Albo jeszcze inaczej. Jak sklep mial te klawire opisac?
    > Niepodswietlana? Z diodami swiecacymi? Jaki opis pasuje do
    > podswietlanej bez przezroczystych klawiszy?

    "[..]bez podświetlanych klawiszy" złatwia sprawę.

> [...]
    > nie dopelnil. Ale klient swojego tez nie dopelnil. Pudelko wywalil i
    > teraz chcac swoja wine "skasowac" pyta o rade czy mozna dowalic sie do

    No jak wywalił pudełko to pozamiatane. Ale tak na przyszłość.

> [...]
    > rozpakowaniu niczego nie zniszczyc, uwazac na opis, unikac opisow
    > kiepskich, wiedziec czego sie szuka, wybadac rynek aby kupic dobrze...

    Co do tej części czego nie wywalać to jasne, ale nadal uważam, że jest
    duża grupa osób, które z różnych względów nie zrobią tu reserczu, a
    Ustawodawca uznał, że dochowanie nalezytej staranności jest jednak
    bardziej po stronie sprzedawcy.

> [...]
    > byl ale zajrzec na pudelko czy nie uszkodzone, zajrzec na date
    > waznosci. Sprawdzic wage, cene. Z ciekawosci zobaczyc na ilosc

    A mi się dla odmiany wydaje, że zbyt mocno przyjmujesz, iż kazdy ma
    Twoje zdolności oceny czegokolwiek. Z jednej rozumiem, ze jest ten cały
    zdrowy rozsądek, który nam podpowiada, żeby upewnić się, ale też wiem,
    że innym moze nie być wcale tak łatwo. To są osoby starsze, to są
    ludzie, którzy maja z komputerami niewiele do czynienia. Dla nich
    problemem może być nawet zrozumienie, że są rózne opcje.

> [...]
    > maslo nie bylo otwarte przez innego klienta, polizane i odlozone na
    > polke. Fajnie jakby tak bylo ale tak nigdy nie bedzie w 100%.

    Ee. Po prostu ludzie są rózni, a system jest skonstruowany pod
    słabszych. W granicach pewnego, umownego pragmatyzmu. Ja wcale nie
    zakładam, że jest idealnie. Ja to w ogóle jestem paranoik, więc się
    zwykle zabezpieczam przy kupnie na parę sposobów i nawet dla 50zł
    profiluję sprzedawce. Ale to ja i nie wymagam tego od innych i tez mam
    właśnie przekonanie, że nie mozna tego od wszystkich wymagać.

    > Moim zdaniem aktualnie mamy sytuiacje bliska temu idealowi ale to nie
    > zwalnia nas od bycia czujnym.

    W takiej błachej sprawie to sami jesteśmy sobie sędzią. Zarządzanie
    ryzykiem na poziomie, czy jak wtopię na 50zł to wkurzę się na tyle, że
    będę żałował, że nie przeanalizowałem sytuacji lepiej. Bo jak te 50zł mi
    dynda to też szkoda czasu na analizy. To jest pokrewny dylemat do
    przebierania w 200 ofertach przez godzinę bo gdzieś może być taniej lub
    odobinę lepiej, sprzedawca bardziej rokuje itp. Czas też w wchodzi do
    tej układanki.

> [...]
    >
    > Podswietlona? Tak, swieci od spodu. Nigdzie nie bylo obiecane ze wodac literki w
    nocy. Na focie widac ze sa biale tam gdzie swiatlo jest

    Sąd się będzie jedynie wtedy posiłkował definicją słownikową jesli
    będzie onna dokładnie opisywała tą konkretną funkcjonalność. Wiadomo, ze
    termin "podświetlane" ma szerokie znaczenie, więc definicja słownikowa
    nie przesądza w żaden sposób. Co sąd będzie badał, to jakie jest typowe
    rozumienie sformułowania "podświetlana klawiatura" i nie mam tu cienia
    wątpliwości, że wyjdzie mu, że to taka gdzie podświetlane są klawisze,
    tak, że widać symbol na tym klawiszu.

    > Opisal. Fote dal.
    > Zobacz, od sprzedawcy wymagasz aby wymyslil co sie klientowi w glowie
    > ulozylo. A klient ma byc gupi i dostac co chce nawet jak nie wie co
    > chce.

    Sprzdawca tego typu akcesorii powienien wiedzieć, że są co najmniej dwa
    typy takiej klawiaturu. Powinnen zaznaczyć, jaki to typ dla towaru,
    który oferuje.

    > Zone masz? Mam nadzieje ze ona tak ci nie robi...

    Humanistka. Jakbym ją wysłał po taką klawiaturę bez dodatkowego
    komentarza, to pewnie by wróciła z tą trybunową. Nigdy w życiu nie
    widziała klawiatury podświetlanej bez świecacych symboli na klawiszach,
    więc by jej nie przyszło do łba, aby weryfikować, czy są inne.

> [...]
    > tak latwa jak robienie instrucji ktorej zrobic dobrze nie umial.
    >
    > Troche nie na temat ale mysle ze widzisz przekaz.

    Mam zupełnie podbne dylematy, ale to niewiele zmienia bo nikt już takich
    od dawna nie słucha. To po pierwsze. Po drugie, masa róznych chujków
    pracuje i zarabia zupełnie niezłe pieniadzę, bo swoją uwagę i czas
    zainwestowali w miejsce bardziej wspólcześnie odpowiednie do osiągnięcia
    celów, które sobie wyznaczyli. My jesteśmy jeszcze z pokolenia, które za
    cnotę ma obycie techniczne, pewną staranności, brak roszczeniowości, i
    osobiste radzenie sobie z technicznymi aspektami rzeczywistości. Młodsze
    pokolenia już niekoniecznie. I nawet trudno się do tego przyczepic, bo
    rzeczywistość tez się zmieniła a oni się chcą wpasować w obeną, nie
    przeszła, naszą.

    --
    Marcin

  • 106. Data: 2023-11-24 09:02:14
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, November 22, 2023 at 10:43:00 p.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:

    > Ja się nie będę, Ty się nie będziesz. Pytanie czy jesteśmy tu
    > reprezentatywni.

    Statystyka nie klamie. WYjatki zawsze beda ale jak jazda do sklepu kosztuje 20pln a
    klawira 100 to nie warto sie ceregielic, no chyba ze przy okazji.
    Ale do sadu juz przy okazji sie nie chadza.
    No, jak ktos chce to i o ten 2groszowy opornik powalczy.

    > Na to bym nie liczył. MZ spore szanse na zwrot, tyle że przy tej cenie
    > to będzie pyrusowe zwycięstwo. Mozna się zastanawiać nad aspektem
    > wychowawczym.

    Ta. Tu sie zgodze. W praktyce widze ze sklepikarze maja to wliczone w koszta i
    klientowi dadza co chce nawet jak na tym straca.
    ALE! Widze ze i na "zachodzie" to oblaskawianie klienta sie konczy.
    Sa wyprzedaze gdzie "sale is final" i nie ma zwrotu wogole. Albo odmawia sie
    klientowi zwrotu bo ewidentnie towar zniszczony.

> [...]
    > To co tu potroszę wypisuje to jest jezyk sadowych orzeczeń i rzeczników
    > konsumenckich. Nie wymyśliłem tego sobie.

    Najpierw do tego sadu trzeba isc. Papiery wypisac. A sklep moze miec lepszego
    bajkopisarza.
    Albo wrecz oplaconego ryczałtem. I on bedzie ciagnal temat.
    Tak czy siak, nasza opinia tutaj dla sadu niepotrzebna. Wazne co sie we wniosku
    wypisze i jakie dowody da.

    > "[..]bez podświetlanych klawiszy" złatwia sprawę.

    Noooo nie. One sa podswietlane. PWN temat zalatwia. Swici dioda od spodu w klawisz?
    Swieci. Podswietlone.
    Myk mlotkiem, zalatwione.

    Musi byc napisane ze klawiszowa literka nieprzezroczysta albo przezroczysta.

    Podswietlona rejestracja nie jest przezroczysta. Podswietlony numer domu nie musi byc
    przezroczysty.

    Dobra, tu sie nie zgadzamy i nie ma sensu dalej ciagnac. Ja wiem o co Tobie i OPowi
    chodzi. Wy wiecie o co mi chodzi.
    W skrocie wg mnie: Nie ma twardej definicji ze podswietlone = poprawiona
    czytelnosc/przezroczystosc.

    > No jak wywalił pudełko to pozamiatane. Ale tak na przyszłość.

    Tu przewrotnie bym powiedzial ze sklep moze by przyjal spowrotem. Jakby przyjsc i
    pogadac...
    Ale z zasady bym tego nie oczekiwal.

> [...]
    > duża grupa osób, które z różnych względów nie zrobią tu reserczu, a
    > Ustawodawca uznał, że dochowanie nalezytej staranności jest jednak

    Tu znowu zwroce uwage ze wychowujemy ignorantow. To ile roboty ma wsadzic sprzedawca
    zeby klient nie polegl?
    Producent nawigacji gps ma dbac zeby kierowca nie wjechal w jezioro?

    Niech ludzie dbaja o siebie i swoja kieszen to wszyscy beda zadowoleni. Wiekszosc
    dba, risercz robia. A ci co nie to w 95% przypadkow nie ucierpia. A te 5% z 10% (tych
    nie riserczujacych) to niech cierpi.

    Mial bym inne zdanie gdyby rynek byl gorszy i z natury oszukanczy. Ale nie jest. Wiec
    takie mam zdanie jak wyzej.

> [...]
    > ludzie, którzy maja z komputerami niewiele do czynienia. Dla nich
    > problemem może być nawet zrozumienie, że są rózne opcje.

    95% ludnosci ma tyle umiejetnosci. 30% moze nie chcec lub nie czuc potrzeby ale to w
    ich interesie jest sprawdzic so sie dzieje w ich bezposrednim otoczeniu.
    Skoro im nie zalezy to czemu mi ma zalezec? Jaki moralny czy etyczny aspekt ma
    sprawic ze ja mam sie przejac bardziej czyims losem niz on sam? My tu nie mowimy o
    sprawach trudno ocenialnych. Rozumiem jakbysmy dyskutowali o np. pompie ciepla w
    ktorej uzyty jest jakis zaworek czy sterownik ktory czegos tam nie umozliwia.
    I trzeba sie tego dogrzebac po dowiedzeniu sie jak pompy dzialaja, jaka pasuje do
    danego domu, co jest na rynku, dlaczego taka a nie inna technologia cos umozliwia a
    czegos nie.
    Ale to nie ten rodzaj problemu.

    Zgodze sie co do osob starszych czy dzieci. To inny temat. Ale tu mamy z grubsza
    ogarniete, latwo w sadzie udowodnic ze ktos podpisal cos glupiego bo jest niedolezny
    czy dzieckiem.

    > Ee. Po prostu ludzie są rózni, a system jest skonstruowany pod
    > słabszych. W granicach pewnego, umownego pragmatyzmu. Ja wcale nie

    Nie zgodze sie. Slabsi maja pewne ochrony. Ale dobry system premiuje tych co sa
    sprawni.
    Premiuje ich aby potem oskrobac. Sprawny zarobi 150kpln i odda 40kpln.
    Ulomny zarobi 20k i dostanie drugie 20k w uslugach finansowanych z podatku tego
    sprawnego.

    Gorzej jak sie przesadzi i premiuje ulomnosc. Samotne matki, grubasow z cukrzyca i
    zatkanymi tetnicami itp...
    Ale to offtopic.

> [...]
    > profiluję sprzedawce. Ale to ja i nie wymagam tego od innych i tez mam
    > właśnie przekonanie, że nie mozna tego od wszystkich wymagać.

    Uwazam ze to nie paranoja. Raczej zdrowe podejscie. Poswiecasz 2-3 minuty swojego
    czasu aby nie wtopic 10-20-30pln na przesylke czy wycieczke na poczte zeby zwrocic.

> [...]
    > przebierania w 200 ofertach przez godzinę bo gdzieś może być taniej lub
    > odobinę lepiej, sprzedawca bardziej rokuje itp. Czas też w wchodzi do

    Robienie riserczu i ocena duzej ilosci ofert to wogole gruby temat.
    Ale zrobienie tego nawet pobieznie nie zabiera duzo czasu ani wysilku.

> [...]
    > rozumienie sformułowania "podświetlana klawiatura" i nie mam tu cienia
    > wątpliwości, że wyjdzie mu, że to taka gdzie podświetlane są klawisze,

    A ja nie mam cienia watpliwosci ze dobry papug przekona sad ze nie. Szczegolnie jak
    usiadzie i przejrzy oferty paru sklepow - renomowanych gdzie literki nie
    przezroczyste a opis mowi o podswietleniu.
    A jak pokazalem wczesniej, na alegro sporo tanich klawiatur takie opisy i
    nieprzezroczyste literki ma.

    > Sprzdawca tego typu akcesorii powienien wiedzieć, że są co najmniej dwa
    > typy takiej klawiaturu. Powinnen zaznaczyć, jaki to typ dla towaru,
    > który oferuje.

    Zaznaczyl, dal fote gdzie widac.
    O tym ze klawiatura nie jest prostokatna i moze na biurku do laptopa rowno nie
    przylegac tez ma pisac czy fota starczy?
    A o tym ze kabel wystaje na sztorc tez ma pisac? A o tym ze kabel da sie przemontowac
    w rowku zeby wyszedl z boku tez?
    Sporo klawiatur w instrukcji nie ma tego wspomnianego. A uszka zeby kabel poprowadzic
    sa.

    I skontruje: A klient powinien wiedziec co chce i co bierze do reki i sprawdzic. I
    zobacz, jak nie wywali paragonu i pudelka to UWAGA! moze zwrocic.
    Wiec jak towar niezgodny z opisem to: _nie_mamy_tematu_!

    Wiec sprzedawca musi byc czysty jak lza a klient to moze miec wywalone i wg Ciebie
    trzeba klienta poglaskac...

> [...]
    > widziała klawiatury podświetlanej bez świecacych symboli na klawiszach,
    > więc by jej nie przyszło do łba, aby weryfikować, czy są inne.

    Ja o czym innym. Niektore kobiety nie wiedza co chca dopoki tego nie dostana.
    Idzie do sklepu i nie wie co chce. Lazi, oglada, duma. I dopiero jak zobaczy i
    przemysli to wyjdzie jej ze to chce.
    W sklepie jest latwo. Bo jest co jest, widac i jest czas na ogladanie i myslenie.
    A jak maz ma zrobic mebelki, nacuduje sie, przyniesie probki desek pobejcowane,
    pokaze, omowi i zona "zatwierdzi" to i tak sie moze okazac ze
    po zrobieniu w tym kacie "to one jakies ciemne wyszly" i nie jest zadowolona.

    Troche jak ten klient. Nie wie co chce i jak dostal to mu nie pasuje. Ale nie dolozyl
    wysilku aby wybrac dobrze...

> [...]
    > pokolenia już niekoniecznie. I nawet trudno się do tego przyczepic, bo
    > rzeczywistość tez się zmieniła a oni się chcą wpasować w obeną, nie

    To mlodsze pokolenie odkrywa ze tak jak piszesz to sie daleko pociagnac nie da.
    Ale to inkszy temat.