  • 61. Data: 2023-11-14 11:52:42
    Temat: Re: Klawiatura "podświetlana"
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Być może -- nierzadko bywałeś w trybie writeonly.

    > Ty także teraz nie egzekwujesz gwarancji.

    Nie mam opakowania.

    > Nie czytałeś czy nie widziałeś?
    > Monster:
    >    - miał uszkodzony ekran/wyświetlacz
    >    - miał znacznie mniej pamięci niż obiecywał specyfikacją.
    >
    > Może nie widziałeś, może nie czytałeś, ale dyskutowałeś... ;)
    > U Ciebie (proszę -- wybacz lub nie; możesz ;) naraz wybaczyć
    > i nie wybaczyć) to częsta praktyka

    O problemach oczywiście słyszałem, ale nie o egzekwowaniu gwarancji.

> [...]
    >

    > BTW -- Bogu niech będą dzięki za Whirlpoola!!!!!!!
    > Oby nie zepsuła się!!! [zbyt szybko!!]
    >
    > Gdy szukałem pralki -- sprzedawca w Euro AGD powiedział, że zamiast
    > płytkiej pralko-suszarki mogę pokusić się o samą pralkę... Gdy go
    > poprosiłem o konkretne propozycję, wskazał na ten model Whirlpoola,
    > który teraz mam i powiedział coś na kształt -- >>choćby tę<<... Po
    > kilku miesiącach (przeprawach z ME, wyczerpujących poszukiwaniach,
    > masie pytań zadanych przedstawicielom producentów, lekturze opinii)
    > świadomie kupiłem Whirlpoola, czego na razie nie żałuję...

    Niestety, ale moja wiedza na temat sprzętu AGD jest jeszcze mniejsza niż
    w wypadku osprzętu komputerowego. Niedawno kupiłem innego bubla,
    przenośna kuchenkę elektryczną, niby 1600W a nie nie da rady usmażyć
    jajecznicy. W ogóle jest teraz jakaś moda na płytki grzewcze korę
    jednocześnie pełnią role bufora czyli finalnie jest to ograniczenie
    możliwości kuchenki. Albo czajnik, którego główna cecha jest to że tak
    hałasuje w trakcie grzania że w kuchni poza nim nic nie słychać.

    > Nieco wyżej zauważasz o ME:
    >    T> A jak dla mnie jest to jedyny w miarę normalny sklep w okolicy

    ME ma średnio licząc 10x więcej towaru w ofercie, i jest ogólnie rzecz
    biorąc tańszy.. Choć wyjatkoweo akurat kompa stacjonarnego kupiłem
    akurat w Avansie.

    > Dlaczego często? Rzadko mam takie problemy.

    Nie mam pojęcia jak jest z tym u Ciebie, ale u mnie jest tak jak
    napisane powyżej.

  • 62. Data: 2023-11-14 11:55:38
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 13 lis 2023 o 21:57, ptoki (ptoki) pisze:

    > W nomenklaturze kawirowej sa rowniez membranowe.

    > W praktyce chyba tylko jakies piezoelektryczne
    > lub laserowe sa nie mechaniczne jesli do tego pijesz.

    Spokojnie -- jam abstynent. ;) Wg mnie każda jest
    mechaniczna -- z wyjątkiem ekranowych itp., dlatego zapytałem...

    > W terminologii klawiaturowej mechaniczna to taka co ma mikrostyki.
    > Pogugluj w temacie cherry mx blue albo geil mx blue.

    Wg mnie mikrostykowe są rzadkością -- niemal ich nie ma.
    Może jednak nie mam racji. Membranowe włączniki są trwałe
    w zestawieniu z mikrowłącznikami -- i tanie!!!

    Wg mnie stabilna klawiatura może opierać się o kontaktrony
    itp. (magneto-optyczne) rozwiązania, ale nie o mikrowłączniki.

    > Wiekszosc tanich i srednio tanich klawiatur to dzis membranowe.

    Wg mnie -- zdecydowana większość.

    > Czasem kopulkowe tak jak w starszych kalkulatorach
    > a czasem gumowe tak jak w nowszych lub w pilotach.
    > Oczywiscie wierzch klawisza nie jest gumowy.

    > Duzo taniej jest zrobic literalnie dwie lub trzy plachty plastiku
    > ze sciezkami plus jakies gumowe klawisze lub nawet plytke pcb
    > z sciezkami i kopulki naklejone na kawalek plastiku niz pierdolic
    > sie z 110 stykami ktore trzeba najpierw zrobic (tam jest pare blaszek,
    > sprezynujacych, plasticzek ktory je styka i obudowa) a potem przylutowac.
    > Roznica w cenie ejst wtedy taka ze byle membranowa jest za 50pln a tania
> [...]

    Niestety wg mnie mikrostykowa wytrzymuje mniej uderzeń/włączeń niż
    membranowa itp...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 63. Data: 2023-11-14 12:04:00
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 13.11.2023 o 21:48, ptoki (ptoki) pisze:
> [...]
    atury-komputerowe/klawiatury/klawiatura-havit-kb878l
    -rgb

    nabralem bo nie zadalem sobie oczywistego pytania w stylu "czy ten samochod ma
    klamke" i sie potem zdziwilem.
    jaka rozdzielczosc ma sensor. Reszty sie mozna domyslic.

    Nawet nie wiem czy ona ma jakis soft pozwalajacy na ustawienie koloru kazdego
    klawisza.

    > Ech. Tak to dziala w wiekszosci tych klawiatur co sa na rynku.

    > Ja nie wiem co ty tam miales ale mam wrazenie ze rzutujesz jakies swoje pojedynzce
    dostwiadczenie na caly swiat.

    > Podsumuje to tak:
    > Dzieciom, tak DZIECIOM sie kupuje komponenty RGB do komputera. DZIECIOM. Dla dzieci
    im bardziej mruga tym lepiej. Tak lubia i tak producenci to robia.
    > Dorosli maja inny cel, podejrzewam ze taki jak ty masz - ma podswietlac literke
    zeby po ciemku bylo widac co sie pstryka.
    > I teraz:
    > Klawiatura ktora by miala samo podswietlenie klawisza a a nie obok to dla dzieci
    nie bedzie atrakcyjna. Dlatego wiekszosc klawiatur ma te durne przeswity i swieci po
    oczach tecza spod klawiszy.
    > A zeby nie robic klawiatury 3x drozszej to sie te sama diode uzywa do oswietlenia
    samej literki na klawiszu.

    > I teraz:
    > Jako dorosly chcesz aby literka sie swiecila i zeby szpary byly ciemne. Moja g512
    ma te szparowe swiatlo relatywnie slabe. W praktyce tak jak widze konstrukcjie
    guzikow i diod pod nimi to nie da sie tego zrobic dobrze tak aby te wycieki swiatla
    byly nieistniejace.
    > W takim przypadku ustawiasz wszystkie diody na slabe biale i masz co chcesz.
    >
    > Ja sobie ustawilem bursztynowe (te diody nie umiom uczciwego bursztynu wiec
    wychodzi mieszanka brazu, pomaranczy i czerwieni na moje oko) w wiekszosci plus
    czerwone kursory, enter i backspace plus zielone home i end i niebieski pgup i
    pgdown. Reszte zgasilem

    > Nie jara po oczach, widze co trzeba itp.

    W moim przypadku jest tylko potrzeba widoczności znaków klawiszy po
    ciemku. Wszystko inne jest na dalszym planie, aczkolwiek mały
    potencjometr regulujący natężenia owego podświetlania też by się
    przydał, ale niekoniecznie.

    > Radze abys sie wybral do sklepu co ma wiekszy wybor fizycznie lokalnie. Tam se
    pomacasz, kazesz im podlaczyc, dowiesz sie czy mozna klawisze ustawic tak jak lubisz.
    > Czesto male sklepy maja fizycznie nieco towaru rowniez z lepszej polki. Wiec nie
    jestes skazany na sam chlam.
    > Ale zazwyczaj maja drozej.
    > No i licz sie ze sensowna klawira to dzis okolice 200pln. Ta moja kosztowala prawie
    300. Ale ma mechniczne klawisze, dobre wsparcie do softu ktory pozwala definiowac
    kolory klawiszy i ma huba usb - korzystam relatywnie czesto. Ale wiem ze to nieco
    drogo. Ja kupilem bo uzywam duzo a chcialem prezent na urodziny.

    Nie da się tego zrobić na wsi z której do najbliższego miasta z dużym
    wyborem sprzętu offline  jest około 100km.
    To już zdecydowanie odpada, nie w sytuacji gdy klawiaturę idzie dostać
    za 8zł
    No i co z tego że ma mechaniczne?

  • 64. Data: 2023-11-14 12:13:15
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 13.11.2023 o 21:18, ptoki (ptoki) pisze:
> [...]
    Ja bym zwrocil i kupil dobre.
    klawisze i wymien te co masz na takie co sa przezroczyste. No ale to bedzie
    inwestycja niestety.

    literki nie sa przezroczyste to juz inna sprawa.
    zalezy czy ci kase oddadza. I narzekanie tutaj ci wiele nie pomoze bo nikt ci nie
    podyktuje pisma z reklamacja...

    dokupic klawisze i to bedzie dobry dil jak klawiatura dobra.

    jak oplacisz przesylke. Tracisz kase na przesylke przynajmniej raz a potencjalnie dwa
    razy.

    uzeraniu sie. Nasza opinia sklepowi do sumienia nie dotrze.

    > Sluchaj, masz juz chyba trzy czy cztery razy napisane co i jak. I nadal drazysz
    temat. To ty przyszedles po porade a teraz zaczynasz ewangelizowac bo ci sie nie
    podoba to co dostales.

    > Robisz bledy konsekwentnie (nie ogladasz obrazka na stronie - tam widac ze literki
    nie przeswituja, nie pytasz przed zakupem, wyrzucasz pudelko).

    > I po otrzymaniu podsumowania sytuacji probujesz mnie przekonywac do swojego punktu
    widzenia. Nie. Ja moj poglad mam i o nowy nie prosilem.

    > Kupiles gniota. Nie mozesz go zwrocic. Wyjeb go fhui. Kup lepsza klawire. Ciesz sie
    nowa lepsza klawira. To moja rada.

    > Za te 80pln masz nauke i nastepnym razem bedziesz ogladal towar z 10 stron zanim
    kupisz. A i tak czasem wtopisz bo dzis rynek taki ze trudno sie ustrzec.

    > A jak sie nie zgadzasz to powiedz sklepowi ze ja powiedzialem ze klawiatura
    niedobra i ze oszukali bo literki nieprzezroczyste. Jak ci pomoze to w negocjacjach
    to spoko. A jak nie to patrz punkt o wyjebaniu i zakupie nowej.

    Chyba nie zauważasz jakie to są odpowiedzi,  Wszyscy jak jeden piszecie
    "owszem, mam klawiaturę podświetlana, ale w niej klawisze są
    podświetlane", i zaraz uwaga że jak kupie coś taniego to to ma prawo nie
    mieć tej funkcji. Tylko że to już jest niczym nie poparta spekulacja, a
    ja pytam o doświadczenia własne. Bo nadal do diabła nie wiem czy
    wszedłem w posiadanie bubla w którym coś nie gra czy najnormalniejszego
    wyrobu robiącego pozory.

  • 65. Data: 2023-11-14 12:14:59
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > W papierniczym? ;)

    Sam szajs.

  • 66. Data: 2023-11-14 12:32:49
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 lis 2023 o 11:52, Trybun pisze:

    > Nie mam opakowania.

    Nie mam helikoptera.

    Co ma brak opakowania do niezgodności z opisem?

    > O problemach oczywiście słyszałem, ale nie o egzekwowaniu gwarancji.

    W wypadku Monstera nie egzekwowałem gwarancji. Tobie (jak niektórym
    biegłym sądowym?) można wielokrotnie bezskutecznie coś oznajmiać...

    O jakiej gwarancji można myśleć, gdy:
    - ekran/wyświetlacz nowego telefonu jest uszkodzony
    - faktyczna ilość pamięci jest znacznie mniejsza
    niż opisowa/specyfikacyjna

    Aby było jasne (choć nadal nie będzie?) nie dlatego
    te ilości są różne, że:
    - MB=/=MiB i (tym bardziej) GB=/=GiB
    - część pamięci zajmuje telefoniczny soft

    Być może nie czytałeś tych postów, ale odpowiadałeś na nie... ;)

    > ME ma średnio licząc 10x więcej towaru w ofercie, i jest ogólnie rzecz
    > biorąc tańszy.. Choć wyjatkoweo akurat kompa stacjonarnego kupiłem
    > akurat w Avansie.

    Avans czy Media Expert -- to Terg SA. :)

    > Nie mam pojęcia jak jest z tym u Ciebie, ale u mnie jest tak jak
    > napisane powyżej.

    Zazwyczaj wystarczy info z mej strony, czasami sprzedawca domaga się
    dodatkowych wyjaśnień -- rzadko spotykam się ze złym traktowaniem,
    zaś ME jest gorszym sprzedawcą niż bardzo złym...

    -=-

    Z Tobą można długo i namiętnie mielić wodę młynkiem do kawy...
    (choćby Twe uporczywe ,,egzekwowanie gwarancji'')

    -=-

    Opuszczam ten wątek, bo żal mi ,,młynka do kawy''...
    (mielenie wody młynkiem do kawy -- zmieli twarde ostrza/łopatki
    młynka, zaś delikatnej/miękkiej wody nie wzruszy, gdyż nasz
    świat opiera się o rachunek prawdopodobieństwa itp. zasady..
    uderzeniem cepa w zegarek łatwiej uszkodzić zegarek niż cep...)

    Podświetlenie klawiatury wg mnie ułatwia pisanie w ciemności,
    więc zostałeś oszukany... Gwarancja wg mnie nie ma tu zastosowania...
    Brak opakowania czy paragonu wg mnie nie zamyka drogi do odzysku
    pieniędzy z racji ,,niezgodności''... Problem w tym, czy jesteś
    tu Konsumentem itd...

    Allegro? -- powstrzymują mnie koszty transportu, nie obsługa.
    Media Expert? -- jeśli nie oszuka, to choć czas zmarnuje...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 67. Data: 2023-11-14 12:36:29
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 13 lis 2023 o 21:48, ptoki (ptoki) pisze:

    > Dzieciom, tak DZIECIOM sie kupuje komponenty RGB do komputera.

    Tyle razy byłem a dyskotekach -- byli tam dorośli, nie dzieci... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 68. Data: 2023-11-14 12:40:17
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 13 lis 2023 o 21:18, ptoki (ptoki) pisze:

    > literki nieprzezroczyste

    Można naciąć szczelinki... ;)
    [mniej czasu by stracił na nacinanie, niż na pisanie bez czytania...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 69. Data: 2023-11-14 12:51:53
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 lis 2023 o 12:13, Trybun pisze:

    > Chyba nie zauważasz jakie to są odpowiedzi,  Wszyscy jak jeden piszecie
    > "owszem, mam klawiaturę podświetlana, ale w niej klawisze są
    > podświetlane",

    Chyba nikt w tym wątku tak nie pisze.

    Chyba JEDEN pisze coś na kształt:
    masz klawiaturę podświetlana, choć klawisze NIE są podświetlane

    Ogólnie wszyscy Ci radzą powołanie się na stosowaną ustawę...
    (choć nadal nie wiemy, czy jesteś Konsumentem w rozumieniu tejże ustawy)

    Chwalisz ME -- zarazem ukazując łajdactwo tegoż ME...

    -=-

    BTW ww. ustawy... Jako niekonsument zamówiłem masło, ale
    dostałem żyrafę -- mogę skutecznie to reklamować czy nie? ;)

    -=-

    Szukasz problemów -- najwyraźniej nudzisz się...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 70. Data: 2023-11-14 12:55:32
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 lis 2023 o 12:14, Trybun pisze:

    > Sam szajs.

    Być może -- ćwierć wieku temu kupiłem sporo przeźroczystej
    taśmy, która mimo upływu czasu jest nadal doskonała...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s