  • 71. Data: 2023-11-14 18:38:08
    Temat: Re: Klawiatura "podświetlana"
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 14.11.2023 o 09:42, Trybun pisze:

    > Po co komuś poważnemu podświetlana klawiatura skoro ona nie ma
    > podświetlanych klawiszy dzięki któremu można jej używać przy braku
    > innego światła?

    To pytanie zadaj producentom. A jest ich sporo bo sporo takich
    klawiatur choinkowych widziałem.
    Inna sprawa to brak światła, skoro masz prąd do kompa to i
    jakąś lampkę zasilisz. No chyba że tylko próbujesz uzasadnić
    swoją opinie.

    > Ty mi tu każesz robić jakieś podchody bo generalnie w klawiaturach
    > podświetlanych chodzi nie o funkcjonalność tylko nadaniu im
    > odpowiedniego wizualnego wyglądu? Bo i takie opinie czytałem - "po
    > zmroku ta klawiatura wygląda bosko"..

    Jak patrzę na opisy dyskotekowych klawiatur to chodzi tylko
    o wygląd.

    > Wracając do sprawy to od razu zauważyłem że jak na podświetlana ta
    > klawiatura ma niespotykaną wielka czcionkę na klawiszach, ale nigdy bym
    > nie pomyslał że moga one nie mieś podświetlania..

    A wystarczyło porównać fotkę z włączonym podświetlaniem i z wyłączonym.
    Jakieś siedemdziesiąt procent "podświetlanych klawiatur" jakie
    oglądałem z bliska robiło choinkę czy dyskotekę zamiast podświetlać
    oznaczenie klawiszy.
    W związku z tym nigdy bym nie pomyślał że trafi się ktoś na tyle
    naiwny że kupi bez sprawdzenia co naprawdę klawiatura oferuje.

    Pozdrawiam

  • 72. Data: 2023-11-14 19:30:45
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, November 14, 2023 at 4:36:26 a.m. UTC-6, Trybun wrote:
> [...]
    atury-komputerowe/klawiatury/klawiatura-havit-kb878l
    -rgb

    produkty sa czesto baaaaardzo bieda wersjami tego co mozna znalezc gdzie indziej.
    Ale to czesto jest tak ze i jakosc i funkcje sa biedne i to nawet jak produkt jest
    znosnej firmy.

    (dawne czasy) 1GB ram. U nich za 600 byly tylko modele z 380MB ram. O innych
    ficzerach jak pasciata kamera juz nie wspominam.

    sklepach i niby ta sama firma (whirlpool) ale jakims cudem juz w sklepie farba zlazi
    i z kurkow i z oznaczen a sama blacha jakas taka licha ze sie pod palcem gnie. I
    palniki jakies inne niz w mendamarkcie w kuchence tej samej firmy.

    gdzies gdzie asortyment jest lepszy.

    jaki jest rynek i co za ile mozna dostac.

    popstrykac bez finezji to jest ok. Ale nie jest solidna klawira.
    dobrych ale nie maja bajerow i zazwyczaj nie sa mechaniczne.
    jablkami to zazwyczaj nie szukam w nim nic super jakosci.
    > Źle, zgniłe jabłka nie nadają się do niczego, ty kupujesz ten sam
    > gatunek jabłek tylko w innej wielkości, wychodząc z założenia że
    > większe/mniejsze muszą być lepsze od tych kilkukrotnie od nich tańszych.

    Malo w zyciu widziales.
    Moze kiedys wrzuce fote z "cywilizowanego sklepu" i zrozumiesz co mam na mysli.

    jest ok, expert do bani. Jak kto lubi.
    > Żeby to raz, właściwie to co transakcja to jakieś problemy z Allegro.
    > Niestety było to w czasach gdy dla Allegro nie było alternatywy.

    tanie beda relatywnie dobre ale bez lampek.
    Zazwyczaj dostaja jedna na wejsciu i jak sie zwalniaja to nikt tych klawiatur nie
    czysci anie nie

    byle kase wziac i miec cie z glowy
    > Doświadczenie uczy że tzw firmowe to tylko można rozpoznać po cenie,
    > wyższej cenie.

    Nie jestem pewien czy dobrze cie rozumiem. Jesli sugerujesz ze markowe to to samo co
    chinszczyzna to niestety to nie prawda.
    Tak, chinszczyzna moze byc dobra. Ale w praktyce masz 4-5 kubelkow:
    -wypasne markowe
    -dobre markowe
    -takie se markowe
    -ok chinszczyzna
    -dziadowska chinszczyzna

    To powyzej tyczy sie jakosci. Cena jest jakos tam skorelowana z jakoscia ale nie jest
    w 100% wyznacznikiem jakosci.

    Mam do czynienia z markowymi sprzetami (elektronika biurowa) oraz ich konsumenckimi
    odpowiednikami.
    Biurowy laptop della kosztuje podobnie co gamingowy majac 1/3 mozliwosci. Ale dziala
    latami, jest metalowy i nie ma dziwnych awarii.
    Podobnie lenovo (choc im jakosc w ostatnim roku poleciala na pysk).
    Pol markowa chinszczyzna taka jak jakis a4tech czy podobne sa zazwyczaj dobre
    wystarczajaco a tansze niz markowe.
    Choc markowe nie zawsze musza byc drogie.

    Ale jest duza masa chinszczyzny ktora jest tania lub niedroga ale jest kiepskim
    chlamem.
    Musisz sie nauczyc jej unikac.

    > Pamiętasz choćby chińskie koszulki i ich jakość z dawnych czasów? To tzw
    > zachód zepsuł chinolom renomę zlecając produkcje swoich wyrobów jak
    > najmniejszym kosztem. Druga sprawa jest taka że w Polsce kwitnie handel
    > chińskimi odrzutami z produkcji. Jakiś czas temu chciałem kupić na
    > giełdzie wiertarkę, oczywiście zażądałem włączenia do gniazdka i 4
    > sztuki pod rząd spaliły się po samym włączeniu. Handlarz miał pół
    > bagażnika tych fabrycznie nowych wiertarek. I założę się że z czasem
    > upchnie wszystkie, a u klientów coraz większa niechęć do chińszczyzny,.

    Nie potwierdzam obserwacji. Moze po prostu unikam kupowania rzeczy na targu albo mam
    swoj zestaw polmarek ktorych sie trzymam
    albo kupuje w marketach gdzie spalenie po wlaczeniu sie nie zdarza.
    Moge od siebie dodac ze zielony bosh made in hungary nie powiercil mi dziur na kolki
    do styro - umarl mu udar po jakichs 20 dziurach a
    einchell wywiercil ich chyba z 150 i nadal dzialal a byl polowe tanszy i byl z chin.
    A fakt ze "kiedys buty byly trwalsze" moze sie wiazac z faktem ze kiedys opiniodawca
    wazyl 45kg i byl wesolym nastolatkiem a dzis wazy 105kg
    i buty mu sie zuzywaja bardziej bo wazy duzo i chodzi wiecej...

    Tak ze uogulnienia i generalizacje moga sporo utrudnic oglad sytuacji.

    > To może odpowiesz jak brzmi definicja " klawiatury podświetlanej", w tym
    > konkretnym wypadku nieświadomie kupiłem bubla ponieważ on dla mnie nie
    > jest żadna podświetlaną klawiaturą.

    Juz pisalem. Podswietlana oznacza ze ma lampki pod klawiszami. Moze ci sie to wydac
    glupie ale
    w terminie podswietlana nie ma wzmianki ze literki beda swiecace. Wiem, mnie to tez
    denerwuje ale
    tak juz jest.
    Cwaniacy sa wszedzie i trza sie pilnowac. W poprzedniej firmie negocjowany byl
    kontrakt ramowy na sprzet it.
    Cena byla swietna, firma wywiazywala sie z roboty dobrze. W czym byl problem? Okazalo
    sie ze nigdzie w kontracie nie ma
    wzmianki ze wymieniane komponenty maja byc nowe. I nie byly.
    W praktyce duzej roznicy dla nas nie bylo bo wszystko bylo na gwarancji i supporcie
    wiec jak sie psulo to bylo wymieniane za free.
    Ale jednak wyszlo ze nasza firma nie chce uzywek. Zrenegocjowano kontrakt i cena byla
    wyzsza za wszystkie komponenty nowe.

    O co mi chodzi? Ano o to ze jak zakladasz ze zawsze wszystko bedzie piekne i idealne
    to sie kiedys zawiedziesz.
    Dzis idziesz do sklepu i kazdy z 200 sloikow majonezu jest taki sam, zamkniety, nie
    zepsuty, ten sam smak, ta sama jakosc.
    Jak sie jeden felerny trafi to nic strasznego, wymieniasz na inny i jest ok.
    Ale to nie znaczy ze zawsze i wszedzie bedzie tak samo.

    I to podswietlenie co drazysz to taki przypadek.

    Ale tu dyskutowalismy o roznicy w jakosci. Wrociles na to nieszczesne podswietlenie.
    Wiec podsumowujac:
    W pracy zaczelismy wpisywac w kontrakty sprawy oczywiste. Ze myszki beda mialy
    przynajmniej trzy klawisze i rolke.
    Ze beda dzialac poprawnie, plynnie. Ze klawiatury nie beda glosne, ze im sie druk nie
    bedzie scieral. Ze laptopy beda wyposazone w baterie dzialajaca minimum 3h przy
    otwartym wordzie i przegladarce.

    I tak dalej.
    A potem przy odbiorze dokladnie to posprawdzalismy. I nie dla firmy, dla siebie, zeby
    sie nie jebac z pierdoletami w rodzaju startej farby z klawiatury czy myszki w ktorej
    nie ma scrolla i userzy narzekaja.

    > Różnice w jakości można by zaobserwować w poprzedniej mojej klawiaturze
    > podświetlanej,. Wszystko w niej było wporzo, poza tym że klawisze
    > wycierały się błyskawicznym tempie. Koszt coś około 80zł, pytanie gdybym
    > dołożył drugie tyle to mógłbym liczyć na lepszą jakość tych klawiszy,
    > czy tylko byłbym przez krotki czas dumnym posiadaczem firmowej
    > klawiatury? Bo już tu ktoś w tym wątku pisał że nadmierne to norma w
    > klawiaturach podświetlanych bez względu na producenta.

    Nie wiem. moja g512 zyje juz trzeci rok i tylko na jednym shifcie nieco farby odlazlo
    - zluszczyla sie nieco.
    Moze dlatego ze mi cos kaplo jak lutowalem a moze samo.
    Trudno powiedziec.
    Mozesz zapytac kogos kto taka posiada.
    Albo wczytac sie w opis czy producent chwali sie tym ze sie klawisze nie wycieraja.
    Klejenia tasmy nie polecam, lakierowania tez. Nie jest to zly pomysl ale nieco
    wyroslem z az takiego dlubania.

    kontaktronowych ale byly relatywnie dobre.

    Potem zobacz ile kosztuje mechaniczna tych firm.

    popstrykaj na tym co tam maja na wystawie. Jak lubisz kupic raz a dobrze to trzymaj
    sie firm wymienionych powyzej (plus pare innych ale nie jestem na bierzaco to nie
    bede doradzal).

    > Nie będę mierzył jakości klawiatury czyimś użytkowaniem. A poza tym po
    > zakupie pierwszego kompa to ta moja klawiatura była w użyciu nieomal
    > 24/7/365, jakoś to wszystko przetrwała i nadal ma się świetnie.
    > Nadal nie wiem czy kupiłem wybrakowany bubel, czy oświetlana na zasadzie
    > choinki klawiatura to coś co nie powinno mnie zaskoczyć ponownie?

    Juz chyba gdzies pisalem. Aktualnie wiekszosc klawiatur podswietlanych to wlasnie
    choinki dla dzieci.
    Zeby znalezc taka dla doroslego trzeba sie nieco naprzebierac.
    Moze znajdziesz tania i dobra ale jak mowilem, trzeba przebierac w koszyku ze
    zgnilkami jak chcesz tanio.

    A co do opierania sie na opiniach innych, to dodatkowe zrodlo informacji. Ja traktuje
    z rezerwa bo trudno odroznic uczciwa
    opinie od fanboizmu czy czczego pitolenia kogos kto ma ale nie uzywa i jemu dziala.

  • 73. Data: 2023-11-14 19:39:43
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, November 14, 2023 at 4:56:11 a.m. UTC-6, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Spokojnie -- jam abstynent. ;) Wg mnie każda jest
    > mechaniczna -- z wyjątkiem ekranowych itp., dlatego zapytałem...
    > Wg mnie mikrostykowe są rzadkością -- niemal ich nie ma.
    > Może jednak nie mam racji. Membranowe włączniki są trwałe
    > w zestawieniu z mikrowłącznikami -- i tanie!!!

    Pogugluj. One wcale rzadkie nie sa.

    > Wg mnie stabilna klawiatura może opierać się o kontaktrony
    > itp. (magneto-optyczne) rozwiązania, ale nie o mikrowłączniki.
    > Wg mnie -- zdecydowana większość.

    > Niestety wg mnie mikrostykowa wytrzymuje mniej uderzeń/włączeń niż
    > membranowa itp...

    To zalezy. Nigdy nie uwazalem ze mikrostykowa jest trwalsza.
    Ale istnieje nieco inna korelacja.
    Membranowa bylekto zrobi i jak moze przyciac na koszcie 2pln to to zrobi bo to
    rzutuje na jego zysk mocniej niz 2pln przy drozszej klawiaturze.
    Wiec przy tanich latwiej o niedorobki bo producent zaklada ze male niedogodnosci beda
    do przelkniecia a jak klawira starczy na 3 lata to klient nie zauwazy ze inna
    starczyla by na 5.

    Generalnie samych membranowych jest pare rodzajow i istnieje pewna rozpietosc
    jakosciowa.

    Moim zdaniem najwazniejsze aby klawiatura jaka by nie byla byla wygodna i dzialala
    pod reka tak aby uzytkownik jej wogole nie zauwazal.
    A to czy jest tania czy droga, na mikrostykach, zlotych czy membranie gumowej jest
    drugorzedne.

    Dlatego klawiatury kupuje zawsze lokalnie i macam dokladnie zanim kupie. Szczegolnie
    jak jest droga.
    Jak tania to kupie, potestuje i jak nie pasuje to idzie do uzycia gdzies gdzie nie
    korzystam duzo. A na glowny komputer kupuje kolejna.

    Ale mam te moja i jest ok wiec na razie mam spokoj.

  • 74. Data: 2023-11-14 19:46:56
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, November 14, 2023 at 5:04:21 a.m. UTC-6, Trybun wrote:

    atury-komputerowe/klawiatury/klawiatura-havit-kb878l
    -rgb

    nabralem bo nie zadalem sobie oczywistego pytania w stylu "czy ten samochod ma
    klamke" i sie potem zdziwilem.
    jaka rozdzielczosc ma sensor. Reszty sie mozna domyslic.

    Nawet nie wiem czy ona ma jakis soft pozwalajacy na ustawienie koloru kazdego
    klawisza.

    pojedynzce dostwiadczenie na caly swiat.

    dzieci im bardziej mruga tym lepiej. Tak lubia i tak producenci to robia.
    zeby po ciemku bylo widac co sie pstryka.
    nie bedzie atrakcyjna. Dlatego wiekszosc klawiatur ma te durne przeswity i swieci po
    oczach tecza spod klawiszy.

    ma te szparowe swiatlo relatywnie slabe. W praktyce tak jak widze konstrukcjie
    guzikow i diod pod nimi to nie da sie tego zrobic dobrze tak aby te wycieki swiatla
    byly nieistniejace.

    wychodzi mieszanka brazu, pomaranczy i czerwieni na moje oko) w wiekszosci plus
    czerwone kursory, enter i backspace plus zielone home i end i niebieski pgup i
    pgdown. Reszte zgasilem

    > W moim przypadku jest tylko potrzeba widoczności znaków klawiszy po
    > ciemku. Wszystko inne jest na dalszym planie, aczkolwiek mały
    > potencjometr regulujący natężenia owego podświetlania też by się
    > przydał, ale niekoniecznie.

    Nie widzialem takich co maja takie sciemnianie. Zazwyczaj do tego jest dodatkowy
    program ktory steruje sie przez kombinacje klawiszy.
    Obejrz co ma logitech. Obejrz jakies recenzje na jutubie. Nie zebym przekonywal ale
    bedziesz wiedzial co i jak sie nazywa i czego szukac a czego unikac.

    pomacasz, kazesz im podlaczyc, dowiesz sie czy mozna klawisze ustawic tak jak lubisz.

    prawie 300. Ale ma mechniczne klawisze, dobre wsparcie do softu ktory pozwala
    definiowac kolory klawiszy i ma huba usb - korzystam relatywnie czesto. Ale wiem ze
    to nieco drogo. Ja kupilem bo uzywam duzo a chcialem prezent na urodziny.
    > Nie da się tego zrobić na wsi z której do najbliższego miasta z dużym
    > wyborem sprzętu offline jest około 100km.

    Na to ci nie poradze.

    > To już zdecydowanie odpada, nie w sytuacji gdy klawiaturę idzie dostać
    > za 8zł
    > No i co z tego że ma mechaniczne?

    Mechaniczne zazwyczaj wymagaja nieco wiecej wysilku w produkcji wiec producent nie
    bedzie scinal kosztow bezsensu.
    Taka korelacja. Nie mowie ze lepsze, mowie ze mechaniczne zazwyczaj sa lepiej
    zaprojektowane, przemyslane i celowane do klientow ktorzy chca dobrej
    klawiatury a nie pierdoletow.

    Dla mnie mechaniczna jest lepsza bo pozwala wyczuc czy klawisz byl wcisniety i
    zadzialal czy nie.
    Nawet dobrej jakosci membranowe mnie czasem zawodza bo nie wiem czy zalapal klawisz
    czy nie. A nie zawsze widac ze cos co sie nacisnelo zadzialalo - np. copy.

  • 75. Data: 2023-11-14 19:57:25
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, November 14, 2023 at 5:13:36 a.m. UTC-6, Trybun wrote:
    Ja bym zwrocil i kupil dobre.
    klawisze i wymien te co masz na takie co sa przezroczyste. No ale to bedzie
    inwestycja niestety.

    literki nie sa przezroczyste to juz inna sprawa.
    zalezy czy ci kase oddadza. I narzekanie tutaj ci wiele nie pomoze bo nikt ci nie
    podyktuje pisma z reklamacja...

    dokupic klawisze i to bedzie dobry dil jak klawiatura dobra.

    jak oplacisz przesylke. Tracisz kase na przesylke przynajmniej raz a potencjalnie dwa
    razy.

    w uzeraniu sie. Nasza opinia sklepowi do sumienia nie dotrze.

    temat. To ty przyszedles po porade a teraz zaczynasz ewangelizowac bo ci sie nie
    podoba to co dostales.

    literki nie przeswituja, nie pytasz przed zakupem, wyrzucasz pudelko).

    punktu widzenia. Nie. Ja moj poglad mam i o nowy nie prosilem.

    sie nowa lepsza klawira. To moja rada.

    kupisz. A i tak czasem wtopisz bo dzis rynek taki ze trudno sie ustrzec.

    niedobra i ze oszukali bo literki nieprzezroczyste. Jak ci pomoze to w negocjacjach
    to spoko. A jak nie to patrz punkt o wyjebaniu i zakupie nowej.

    > Chyba nie zauważasz jakie to są odpowiedzi, Wszyscy jak jeden piszecie
    > "owszem, mam klawiaturę podświetlana, ale w niej klawisze są
    > podświetlane", i zaraz uwaga że jak kupie coś taniego to to ma prawo nie
    > mieć tej funkcji. Tylko że to już jest niczym nie poparta spekulacja, a
    > ja pytam o doświadczenia własne. Bo nadal do diabła nie wiem czy
    > wszedłem w posiadanie bubla w którym coś nie gra czy najnormalniejszego
    > wyrobu robiącego pozory.

    Bo ludzie tutaj kupili i wiedzieli ze trzeba sprawdzic. I nie kupili za 50pln.
    To sa czynniki ktore sprawiaja ze nie musieli sprawdzac oczywistosci.

    Nie wiem czemu nadal drazysz temat. Klawiatura podswietlana ma lampki. Ale to nie
    znaczy ze lampki beda swiecic gdzie ty tego oczekujesz.
    Obstawiam ze znajdziesz klawiature ktora nie bedzie miala klawiszy podswietlonych
    tylko jakis pasek wokolo obudowy i tez bedzie nazwana podswietlana.
    Jak sklep dal fote i napisal co jest podswietlone ale ty nie sprawdziles co sie
    swieci i jak to oni beda twierdzic ze wina jest Twoja bo nie patrzysz co kupujesz.

    Moze jak takich klientow bedzie duzo to przestana tak opisywac towar ale najpierw
    musi byc duzo takich co sie nacieli i skutecznie z sklepem powalczyli o zwrot.
    Ale nie sadze aby tak sie stalo.

    Ergo: Nie ma sensu drazyc, nauczyles sie byc uwazny, wiesz o co pytac i mam nadzieje
    ze nieco zdrowej paranoi sie w Tobie zrobilo ktora to pozwoli ci uniknac wpadek w
    przyszlosci.

    I nawiasem:
    W IT trzeba miec taka paranoje rozwinieta bo cos co dla jednego jest oczywiste dla
    drugiego jest opcjonalne a dla trzeciego wogole niepojete. Duzo czasu i wysilku
    schodzi na wyjasnianie takich drobnych aspektow.
    To czasem pojawia sie tez w innych tematach.
    Np. brak mozliwosci wylaczenia systemu start stop. Albo fakt ze jak sie w samochodzi
    zamknie dzwi kierowcy kiedy dzwi pasazera sa nie zamkniete to te pasazerskie zostaja
    otwarte mimo ze kierowcy sa zablokowane. I idziesz sobie w sina dal a auto otwarte...

  • 76. Data: 2023-11-14 20:00:00
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, November 14, 2023 at 5:36:32 a.m. UTC-6, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Tyle razy byłem a dyskotekach -- byli tam dorośli, nie dzieci... ;)

    Oj Panie, ja sam jestem sroka i lubie kolorowe rzeczy.
    A to czerwony rower - sa najszybsze, a to holograficzna folie blyszczaca sie tecza
    jak parada literkowych a to bursztynowy kolor literek w terminalu.

    Ale te scrollujace tecze rgb w domyslnych trybach to nawet mnie odrzucaja...

  • 77. Data: 2023-11-15 01:53:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-14, RadosławF <r...@o...pl> wrote:
    > A wystarczyło porównać fotkę z włączonym podświetlaniem i z wyłączonym.

    Czasami nie wystarczy. Podświetlenie klawiszy bywa dyskretne co nadal
    jest ok. Podswietlenie w okół klawiszy zwykle też widać najbardziej pod
    innym, niz uzytkowym, kątem. Bywa, że trudno ocenić, szczególnie jeśli
    klawisze są podświetlane na biało.

> [...]
    > W związku z tym nigdy bym nie pomyślał że trafi się ktoś na tyle
    > naiwny że kupi bez sprawdzenia co naprawdę klawiatura oferuje.

    To miałeś strasznego pecha. Wrzuć w google images, allegro, amazon.pl
    klawiatura podświetlana i zobacz ile wychodzi takich, które mają
    podświetlenie klawiszy od spodu bez podświetlenia znaku na klawiszach.
    5%? Pewnie mniej.

    --
    Marcin

  • 78. Data: 2023-11-15 09:22:07
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, November 14, 2023 at 6:53:54 p.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > klawiatura podświetlana i zobacz ile wychodzi takich, które mają
    > podświetlenie klawiszy od spodu bez podświetlenia znaku na klawiszach.

    Az poklikalem. No nie. klikalem dobre 10 minut filtrujac klawiry do 100pln (jak nasz
    OP tu celowal ) i po odrzuceniu smieci takich jak mini klawiry na BT i jakies smiecie
    znalazlem literalnie jedna ktora nie byla jakims totalnym wynalazkiem i miala
    przezroczyste klawisze.
    Sortowalem po cenie w dziale komputery i akcesoria.

    Na allegro (tu kategoryzacja jest fhui lepsza) w zakresie 50-75pln widze ze jest pi*
    oko 50/50

    Te co sa podswietlane w polowie nie maja przezroczystych klawiszy
    https://allegro.pl/kategoria/urzadzenia-wskazujace-k
    lawiatury-4566?string=klawiatura%20pod%C5%9Bwietlana
    &konstrukcja=pod%C5%9Bwietlenie&price_from=50&price_
    to=75

    Przejrzalem ze 20 pierwszych.

    ponizej 50pln nie schodzilem.

    Uwaga tylko taka ze OP to z alegro sie nie lubi. Ale alegro to imho dobra probka
    statystyczna rynku.
    A ze wszelkie menda expierdy to gorzej niz allegro to jest jak jest...

  • 79. Data: 2023-11-15 12:04:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Nov 2023 12:55:32 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Być może -- ćwierć wieku temu kupiłem sporo przeźroczystej
    > taśmy, która mimo upływu czasu jest nadal doskonała...

    Co ma taśma do naklejek na klawiaturę?

    Tutaj jest pytanie o naklejki, a nie zabawę w wycinanie taśmy.
    Trzeba szukać przykładowo na hasło "protective transparent keyboard pc
    stickers".

    Przykład, który mi wskoczył:
    https://www.amazon.com/Transparent-Keyboard-Decals-D
    esktop-Notebook/dp/B003D5ETA6

    Albo kupić podświetlaną klawiaturę, która ma na wskroś przetłaczane białe
    tworzywo zatoppone w czarnym, np. Genesis Thor 300 Blue LED.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 80. Data: 2023-11-15 20:52:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Nov 2023 11:55:38 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    >
    > Wg mnie stabilna klawiatura może opierać się o kontaktrony
    > itp. (magneto-optyczne) rozwiązania, ale nie o mikrowłączniki.

    Przejrzyj na oczy.

    Ole-ole:
    mechakiczne: 274 modele
    membranowe: 113 modeli
    inne: kilkanaście

    MediaExpoert:
    mechaniczne: 528
    membranowe: 271

    Dalej nie patrzę, szkoda czasu.

    > Niestety wg mnie mikrostykowa wytrzymuje mniej uderzeń/włączeń niż
    > membranowa itp...

    Skąd takie założenie?

    Nawet mikroswitche (elektryczne i elektroniczne) rodem z PRL działają
    skutecznie do tej pory.
    Natomiast klawiatury "mechaniczne" są ok. 10 razy wytrzymalsze od
    membranowych.
    Pierwszy-lepszy opis:
    https://www.test-gear.pl/dobor-klawiatury/

    Klawiatur kontaktronowych i podobnych już się nie stosuje.
    Ich zaletą była (jest) praktyczna niezniszczalność.
    Bywają transoptorowe itp - elektrycznie też prawie wieczne. Ale
    mechanicznie do dupy, jak większość tworzyw sztucznych teraz.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam