-
Data: 2009-10-24 14:26:43
Temat: Re: Klient to był kiedyś pan.... ( felieton )
Od: Tomaszek <t...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Pete pisze:
> Kompletnie się z Tobą nie zgadzam.
> Po pierwsze: nic mnie nie obchodzą normy, jakie sobie ustalają
> producenci paneli LCD. Ja mam mieć sprawny panel. Podczas zakupu nie
> podpisujesz chyba umowy na ilość martwych pikseli? Skoro nie, to jeden
> zepsuty subpiksel oznacza niesprawny wyświetlacz.
Ale czy Ci się podoba czy nie, normy Cię obowiązują. Może Ci się to nie
podobać ( i masz rację! ) ale taka jest norma
> Po drugie: To klient wybiera, kto odpowiada za sprawne działanie sprzętu
> - sprzedawca czy producent. I tylko klient o tym decyduje do kogo zwraca
> się z reklamacją.
To nieprawda. Gwaranta masz z góry określonego. Jest nim albo producent
telefonu, albo operator. Przy czym operator jedyne co robi to pokrywa
koszty transportu do serwisu producenta, więc tak naprawdę serwisantem
jest zawsze producent.
> W przypadku sprzedawcy, jeśli wada wystąpiła w ciągu 6 miesięcy od daty
> zakupu, domniemywa się, że wada istniała w dniu zakupu.
Wtedy można się powołać na niezgodność towaru z umową, tylko że tyelefon
nie jest przedmiotem umowy. Przynajmniej z umowy tak nie wynika
> Oczywiście sprzedawca może się nie zgodzić z tą opinią, ale na własny
> koszt musi zapłacić za ekspertyzę która wykaże czy usterka powstała z
> winy konsumenta.
No właśnie jest odwrotnie. Ty musisz ekspertyzą tę wadę udowodnić.
Przerabiałem to kiedyś z nagrywarką DVD. UOKIK skierował mnie na
ekspertyzę, za którą ja musiałbym zapłacić i w przypadku gdyby okazała
się pomyślna dla mnie, wtedy dopiero producent musiałby zwrócić mi
koszty ekspertyzy.
> Konia z rzędem temu, kto przy braku mechanicznych uszkodzeń
> wyświetlacza, udowodni, że martwy piksel powstał z winy konsumenta.
Ponadnormatywne wykorzystanie ekranu ( np. wyświetlanie cały czas
nieruchomego obrazka ) Taka bzdura istnieje:(
> Jedyne z czym się zgadzam, to to, że nie ma obowiązku wymiany od ręki
> (telefon może zostać naprawiony).
Telefon może x razy wracać z serwisu z adnotacją: nie stwierdzono
usterki. Jeszcze przysolą opłatę na testowanie.
> Ty chyba jednak stoisz po stronie sprzedawców, bo tak chciałbyś
> traktować klientów, jak to powyżej napisałeś.
Nie, to nieprawda. Ale niektórzy klienci naprawdę są poniżej krytyki.
Tylko nie wiem czy to większość czy mniejszość. Pewnie jakbym pracował w
takim salonie to miałbym przekrój społeczeństwa.
> Tyle, że wśród sprzedawców trafiają się takie same buraki i bydło. które
> ma nadzieję, że klient machnie ręką i odpuści reklamowanie towaru, bo mu
> szkoda czasów, nerwów i pieniędzy...
Oczywiście że tak, nawet nie wiem czy poziom buractwa nie jest taki sam
lub podobny u każdej ze stron. W końcu pan/pani sprzedający w salonie
operatora gdzie indziej też jest klientem i może na takiego samego
buraka jak on trafić.
> Nie denerwuj się tak, bo ci żyłka pęknie.
> To, że niektórzy znają prawa konsumentów, nie znaczy, że osoba która ich
> jest nieświadoma, może obrzucać ich błotem i wyzywać od najgorszych.
Prawa konsumentów nie są księgą tajemną, dostępną dla nielicznych. Z
tymi wyzwiskami to chyba jednak trochę przesadzasz. Na usenecie toczą
się bardziej ostre dyskusje. Ja po prostu dosadnie się wypowiedziałem w
temacie.
> Niestety, ale słoma ci z butów wychodzi...
Przez cały swój post przytaczałeś sensowne argumenty, a na końcu posta
troll z Ciebie wylazł. Dlaczego?
--
_____________________________| TOMASZEK |____________________________
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
| Nie należę do żadnej partii politycznej |
\----------| e-mail: d...@g...com |----------/
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.09 14:29 Tomaszek
- 24.10.09 14:30 Michal Jankowski
- 24.10.09 15:19 Grzegorz Jablonski
- 24.10.09 15:37 Tomaszek
- 24.10.09 15:40 Liwiusz
- 24.10.09 16:25 Waldek Godel
- 24.10.09 16:53 Tomaszek
- 24.10.09 16:56 Liwiusz
- 24.10.09 17:42 Maciej Bebenek (news.onet.pl)
- 24.10.09 18:09 ToMasz
- 24.10.09 18:18 Pete
- 24.10.09 18:31 Ra
- 24.10.09 18:32 Waldek Godel
- 24.10.09 18:35 Tomaszek
- 24.10.09 18:33 Pete
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kolejny prezent
- Fwd: Kontrola nad prądem - sprawdź jak działa [apka - przyp. JMJ] eLicznik
- która kurwa pierwsza
- Re: Mein Kampf
- Magic Earth
- logowanie do wifi
- Gemini w ma[g]linach...
- Wymiana systemu operacyjnego w komórze
- konfigurowanie androida a sklep play
- Jak przywrócić motyw?
- miesiąc z 5G i wifi calling
- Nieszczelność serwisu SuperGrosz
- wifi calling
- SMS Backup
- Autorotacja aplikacji Telefon
Najnowsze wątki
- 2025-12-11 To już efekt Żurka czy coś jeszcze GORSZEGO?
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(
- 2025-12-10 Czy "hipoteka przymusowa" podpada (powinna podpadać) pod ochronę immunitetem poselskim? [Ziobro]
- 2025-12-10 Żurek po raz kolejny wykazał jaki poziom reprezentuje
- 2025-12-10 Gdańsk => Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Service & Suppor
- 2025-12-10 Rzeszów => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-12-10 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-12-10 Chiny => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu <
- 2025-12-10 Przekroczenie uprawnien
- 2025-12-10 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-12-10 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność