  • 21. Data: 2022-02-25 16:03:28
    Temat: Re: Kolejki na stacjach
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.02.2022 o 14:53, K pisze:

    > predzej cie zaboli koniec ulgi na paliwa, ktora Ci zafundowali Mati z
    > Danielem w ramach nowego wala czy innego plusa niz podwyzka cen ropy.

    Jakiej ropy? Ja benzynę tankuję. Moje paliwo zdrożało od wczoraj o 30gr.
    Będziemy śledzić jak będzie.

    Na razie media donoszą o miejscami wysokich cenach. Możliwość
    komentowania została zablokwoana. Stacje będzie kontrolował UOKiK.
    Obajtek już umowy zerwał ze stacjami które wystawiły paliwo po cenie za
    jaką klienci kupowali a nie tą jaką jaśnie wielmożny by chciał. Nowe
    zwyczaje.

  • 22. Data: 2022-02-25 16:17:15
    Od: K <n...@e...com>

    On 25/02/2022 15:03, ii wrote:

    > Jakiej ropy? Ja benzynę tankuję. Moje paliwo zdrożało od wczoraj o 30gr.
    > Będziemy śledzić jak będzie.

    A benzyne sie robi z czego? Chyba, ze Daniel benzyne wydobywa
    bezposrednio z ziemii.

  • 23. Data: 2022-02-25 17:49:41
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.02.2022 o 16:17, K pisze:

    > A benzyne sie robi z czego? Chyba, ze Daniel benzyne wydobywa
    > bezposrednio z ziemii.

    Ale ropę mamy z różnych źródeł. Notorycznie kiedy spada cena na rynkach
    światowych to w Polsce utrzymuje się. Nie podąża za ceną ropy. Złoty
    sobie skacze jak chce. Łatwiej podnieść cenę jak jest powód niż ją potem
    obniżyć. Itp itd.

  • 24. Data: 2022-02-25 17:54:45
    Od: K <n...@e...com>

    On 25/02/2022 16:49, ii wrote:

> [...]
    > światowych to w Polsce utrzymuje się. Nie podąża za ceną ropy. Złoty
    > sobie skacze jak chce. Łatwiej podnieść cenę jak jest powód niż ją potem

    Myslisz, ze tylko w PL tak jest?

  • 25. Data: 2022-02-25 18:24:25
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 25.02.2022 07:38, JDX wrote:
    > A u mnie, jakieś 50 km w linii prostej od Białorusi, kolejek nie ma ani
    > na stacjach ani w sklepach. Ale na ,,mojej" przymarketowej stacji pod
    > Kauflandem paliwo wczoraj podrożało  2 razy - przed 8 Pb95 była po 5,39,
    > a w okolicach 16 już po 5,49. Przed chwilą tamtędy przejeżdżałem i jest
    > już po 5,69!
    No i po mniej więcej 12 godzinach jest już po 5,92!

    W każdym razie Daniel twardo stara się przychylić nieba suwerenowi. :-)
    Na jego stacji, oddalonej o 200 m, jest po 5,74. W normalnych warunkach
    tam jest zawsze drożej.

  • 26. Data: 2022-02-25 19:13:32
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.02.2022 o 17:54, K pisze:

    > Myslisz, ze tylko w PL tak jest?

    Nie tylko. Tak czy siak, skutek będzie właśnie taki, że jak wzrośnie to
    się tak to będzie utrzymywało.

  • 27. Data: 2022-02-25 19:32:38
    Od: K <n...@e...com>

    On 25/02/2022 17:24, JDX wrote:
> [...]
    >
    > W każdym razie Daniel twardo stara się przychylić nieba suwerenowi. :-)
    > Na jego stacji, oddalonej o 200 m, jest po 5,74. W normalnych warunkach

    Daniel cos sie dzisiaj odgrazal, ze beda reglamentowac i beda
    rozwiazywali umowy z tymi, ktorzy podnosza sztucznie ceny. Z drugiej
    strony ludzie nie rozumieja prostej zasady, wiekszy/gwaltowny popoyt
    zawsze rowna sie podwyzka.

  • 28. Data: 2022-02-25 20:09:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Feb 2022 11:20:28 +0100, JDX

    > Coś mnie podkusiło i w kwietniu ubiegłego roku kupiłem węgla na 3
    > sezony. Najwyraźniej z pieniędzmi nie miałem co robić. ;-) Teraz jestem
    > zarobiony na tonie z jakieś 50-60% w skali roku uwzględniając 10% inflacji.

    Ja zamontowałem w starym domu pompę ciepła
    i grzeje taniej niż wunglem przed podwyżkami.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2022-02-25 20:55:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2022 o 11:51 K <n...@e...com> pisze:

    > Inflacja jest teraz wszedzie w Europie i poza nia moze nie taka jak w PL
    > ale ceny wszedzie i wszystkiego ida do gory. Nie ma co panikowac.

    ON na południu Hiszpanii dzisiaj 1,38 EUR, 3 lata temu na tej samej stacji
    1.28 EUR

    TG

  • 30. Data: 2022-02-25 21:02:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-02-25 o 19:13, ii pisze:

    > Nie tylko. Tak czy siak, skutek będzie właśnie taki, że jak wzrośnie to
    > się tak to będzie utrzymywało.

    Obecna cena paliwa jest żałośnie niska i to jest spowodowane m. in
    chęcią Daniela i jego mocodawców przypodobania się suwerenowi. Pamiętam,
    że w 2008 roku 1l benzyny w lecie kosztował i momentami przebijał 6zł.
    Teraz jest 2022 rok, trzynaście i pół roku później i cena jest
    nominalnie ta sama, a nawet niższa. Tylko że w 2008 roku zarobki
    nominalnie były ze 3-4 razy niższe niż obecnie.