eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH › Re: Kolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH
    Date: Thu, 29 Feb 2024 23:06:37 +0100

    Atlantis napisał:

    > Tylko to nie wygląda na efekt statystycznej akumulacji losowych błędów.
    > Połączenie SSH zawsze failuje w ten sam sposób, w dokładnie tym samym
    > punkcie.
    >
    > No i do tego jeszcze dochodzi ta kwestia, że inne usługi sieciowe
    > działają poprawnie. Nie ma zgubionych pingów

    Wszystkich? Co wykaże taki na przykład test:

    #!/bin/sh
    H=1.1.1.1 # lub co tam jest dostępne
    for m in `seq 500 1500` ; do
    ping -c1 -w 1 $H -s $m >/dev/null && echo -ne "+" || echo -e "\n-" $m
    done

    > byłem w stanie pobierać i instalować pakiety przez opkg, serwer www
    > też działa.

    Problem jest szeroki, ale też znany i uciążliwy, występuje w sieciach
    operatorskich. Wychodzą tam z założenia, że skoro "fejzbuk działa",
    to już niczego konfigurować nie trzeba.

    --
    Jarek