    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 1 Oct 2020 10:40:05 -0700 (PDT)
    <rjptnk$8qr$1$horizn@news.chmurka.net> <rjr8k1$1ago$1@gioia.aioe.org>
    <0...@g...com>
    <b...@g...com>
    <2877144435$20200925140144@squadack.com>
    <5...@g...com>
    <5f6f176b$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5f6f3f7c$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <5f71f322$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5f7227ed$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <5f75a85c$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 1 października 2020 o 11:58:56 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    > tej ilosci sodu, co jest w jedzeniu, nie rozwinal sie tylko przy
    > kopalniach soli.
    >
    > Dalej, medycyna owczesna raczej nie stala tak wysoko, aby skojarzyc,
    > ze bez soli czlowiek umiera.
    > A nie wyguglales, ze sól to biała smierc, szczególnie dla takich
    > staruchow jak Ty ? :-P
    >
    > Cos w tym jest, ale ... zwierzeta to skad ten sód zdobywają ? Ryja w
    > ziemi az sie pokladow soli dokopia ?
    >
    > P.S. Warszawska kranowka - 100mg Na/litr. Łodzka kranówa - 6mg/l.
    > Ale moze to nie dziwne, biorac pod uwage ile sciekow obecnie doplywa

    Pierwsi ludzie mogli żyć nad morzami a konkretnie nad śródziemnym. Tygrysy tak jak
    ludzie potrzebują sodu ale nie mają sklepów z solą. W łańcuchu pokarmowym tygrysa są
    inne zwierzęta. Z reguły roślinożerne. One przyswajają z roślin sód pod postacią
    chlorku sodu. Skaleczyłeś się kiedyś? Jak polizałeś krew to słona była. Dokładnie
    taka słona jak woda w oceanie. Roślinożerne zjadają ogromne ilości roślin i z nich
    nawet jak stężenie jakiś pierwiastków będzie niskie zgromadzą sobie odpowiednie do
    życia ich stężenia. Proste a Ty na to nie wpadłeś. Poza tym po coś mamy kubki smakowe
    reagujące na smak słony. Jak sądzisz po co?