  • 1. Data: 2020-09-15 08:15:07
    Temat: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-samoch
    ody-elektryczne/samochodyelektryczne/news-kolejne-wi
    elkie-oszustwo-chodzi-o-hybrydy-plug-in,nId,4730875

    Najjaskrawszym przykładem jest tu Mercedes GLE 350e 4Matic, który - wg producenta -
    emituje średnio 28 gramów CO2/km. Z badań drogowych przeprowadzonych przez niemiecki
    Auto Bild wynika jednak, że rzeczywista emisja to - uwaga - 221 gramów na km. To
    oznacza, że realna emisja przekracza katalogową o 689 proc! Podobnymi wynikami
    "pochwalić" się mogą np.: Volvo V60 Recharge T8 Polestar Engineered (rzeczywista
    emisja 271 gramów/km zamiast deklarowanej 36 gramów/km) czy Peugeot 508 SW Hybrid 225
    (rzeczywista emisja 196 gramów/km zamiast deklarowanej 30 gramów/km).

    "Rezygnuje się z ochrony klimatu na rzecz krótkoterminowych zysków w przemyśle
    samochodowym. Domagamy się od pani Merkel niezależnych decyzji politycznych na rzecz
    dobra wspólnego" - wyjaśnia Barbara Metz - zastępca dyrektora zarządzającego DUH.

    Organizacja zwraca też uwagę, że - w jej opinii - większość nabywców zupełnie
    lekceważy potencjał hybryd plug-in, a ich elektryczny napęd traktowany jest przez
    nich wyłącznie jako forma poprawy osiągów oraz oszczędność pieniędzy - w wielu
    krajach hybrydy plug-in objęte są preferencjami podatkowymi. Tymczasem większe i
    cięższe auta palą średnio więcej, niż ich odpowiedniki napędzane wyłącznie silnikami
    spalinowymi, co wprost przekłada się na emisję CO2.

  • 2. Data: 2020-09-15 10:01:19
    Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-09-2020 o 08:15, Przemek Jedrzejczak pisze:

> [...]
    nich wyłącznie jako forma poprawy osiągów oraz oszczędność pieniędzy

    Dlatego od zawsze mówię, że hybrydy to ściema, a jak ktoś naprawdę jest
    zainteresowany poprawą klimatu, to nie kupi hybrydy, tylko szarpnie się
    na dobrego bev.
    Zwłaszcza że taka hybryda plug-in często jest droższa niż nowa Tesla,
    więc argument finansowy odpada.

  • 3. Data: 2020-09-15 10:24:19
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/09/2020 07:15, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    cięższe auta palą średnio więcej, niż ich odpowiedniki napędzane wyłącznie silnikami
    spalinowymi, co wprost przekłada się na emisję CO2.

    Od afery z VW wiadomo, ze Mercedes jest drugim najwiekszym oszustem w
    tej kwestii. Urzednicy ustalili normy, ktorych nie da sie spelnic, a
    producenci naginaja rzeczywistosc. Ale nadchodzi nowe, ograniczenia
    predkosci w walce ze smogiem.

  • 4. Data: 2020-09-15 10:42:53
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, September 15, 2020 at 10:24:22 AM UTC+2, K wrote:

> [...]
    > tej kwestii. Urzednicy ustalili normy, ktorych nie da sie spelnic, a
    > producenci naginaja rzeczywistosc. Ale nadchodzi nowe, ograniczenia

    Ale zdaje sie te normy dokladnie opisuja przebieg testu, wiec to, co wychodzi nie ma
    szans byc zgodne z rzeczywistoscia ;)
    Przy CO2 jest raczej dosc prosto: googiel podpowiada, ze z litra benzyny powstaje
    2.35kg CO2, czyli jak pali 10 litrow na 100km to wychodzi 235g /km, zeby bylo 28g to
    musialby spalac troche ponad litr ;)

    Podobnie jest z podawaniem spalania, tzn. nie udaje sie usiagnac katalogowego ;)
    bo producent osiagnal je jadac z gorki max dozwolonym nachyleniu, samochodem
    oproznionym ze wszystkiego (waga) i pewnie jeszcze min. wymagana norma ilosc paliwa w
    baku ;)

  • 5. Data: 2020-09-15 10:49:25
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-09-15 o 08:15, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > Tymczasem większe i cięższe auta palą średnio więcej, niż ich odpowiedniki
    napędzane wyłącznie silnikami spalinowymi, co wprost przekłada się na emisję CO2.

    Odkrycie ameryki.

    Jeździłem ostatnio 20-letnim Tico w prawie ;-) kolekcjonerskim stanie.
    To jest dopiero przejaw dbałości o ekologię.
    Takie auta powinny mieć dotacje preferencje podatkowe i darmowe miejsca
    parkingowe.

  • 6. Data: 2020-09-15 11:03:26
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/09/2020 09:42, WS wrote:

> [...]
    oproznionym ze wszystkiego (waga) i pewnie jeszcze min. wymagana norma ilosc paliwa w

    Dlatego dolozmy, EGR, dpf, adblue i 50 innych filtrow/dopalaczy, aprzed
    samym testem dolejmy do paliwa i oleju jakiegos uszlachetniacza z tesko
    aby nagiac rzeczywistosc i przejsc test. Caly system jest do dupy.
    Oderwany od rzeczywistosci urzednik ustala normy, a producent nie
    protestuje tylko zaczyna kombinacje.

  • 7. Data: 2020-09-15 11:16:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, September 15, 2020 at 11:03:30 AM UTC+2, K wrote:

    > Caly system jest do dupy.
    > Oderwany od rzeczywistosci urzednik ustala normy, a producent nie
    > protestuje tylko zaczyna kombinacje.

    E, normy raczej wymyslaja fachowcy i dobrze wiedza co i jak...
    Z duzym prawdopodobienstwem "w zmowie" z urzednikami. Producenci nie protestowali, bo
    to im nakrecalo sprzedaz, np. zakazy wjazdu do wiekszych miast pojazdami nie
    spelniajacymi Euro iles tam. Z jaednej strony zaostrzali normy, z drugiej doplacali
    do wymiany pojazdow i wszystko sie krecilo, az mleko sie rozlalo ;)

  • 8. Data: 2020-09-15 18:11:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]

    >(rzeczywista emisja 271 gramów/km zamiast deklarowanej 36 gramów/km)
    >czy Peugeot 508 SW Hybrid 225 (rzeczywista emisja 196 gramów/km

    No ale zaraz - jak rozumiem to Daimler zaklada, ze auto dużą czesc
    przejedzie na pradzie z gniazdka, a AutoBild ... w ogole naładował ?

    Pewnie to jakąs normą okreslone ... wiec dlaczego wałek ?

> [...]
    >decyzji politycznych na rzecz dobra wspólnego" - wyjaśnia Barbara
    >Metz - zastępca dyrektora zarządzającego DUH.

    Gniazdka z darmowym pradem na parkingach zainstalowac :-P

> [...]
    >średnio więcej, niż ich odpowiedniki napędzane wyłącznie silnikami
    >spalinowymi, co wprost przekłada się na emisję CO2.

    I co proponuja - edukacje, czy znizki podatkowe tylko dla tych, ktorzy
    maja gniazdko do ladowania ? :-)

    J.

  • 9. Data: 2020-09-15 22:36:17
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-15 o 10:24, K pisze:

> [...]
    > tej kwestii. Urzednicy ustalili normy, ktorych nie da sie spelnic, a
    > producenci naginaja rzeczywistosc. Ale nadchodzi nowe, ograniczenia

    Normy nie tylko da się spełnić, ale trzeba je spełnić, żeby nasze dzieci
    nie przeżyły osobiście końca świata. Ale grubi faceci z branży
    motoryzacyjnej są zainteresowani pomnażaniem posiadanych pieniędzy,
    których już mają więcej, niż są w stanie wydać, ale apetyt rośnie w
    miarę jedzenia. Wielokrotnie w historii świata powtarzana sytuacja -
    wąska grupka, żeby sobie dodać cyferek na rachunkach w bankach, jest
    chętna utopić wszystkich.

  • 10. Data: 2020-09-15 22:38:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-15 o 10:42, WS pisze:

> [...]
    2.35kg CO2, czyli jak pali 10 litrow na 100km to wychodzi 235g /km, zeby bylo 28g to

    Nikt nie zmusza do spalania czegokolwiek.

> [...]
    oproznionym ze wszystkiego (waga) i pewnie jeszcze min. wymagana norma ilosc paliwa w

    A mi wychodzi poniżej katalogowego i to jadąc w 4 osoby z bagażem.
    Wystarczy trochę mniej dociskać pedały gaz-hamulec.