  • Data: 2009-02-19 13:35:56
    Temat: Re: Komputer z drugiej ręki - czy warto?
    Od: Mark <t...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 13:48:13 +0100, Animka napisał(a):

    > Napisz mi jeszcze co znaczy "Wieloprocesorowy komputer z interfejsem ACPI".

    To znaczy ze system widzi wiecej niz jeden procesor, i komputer pozwala na
    zaawansowane zarzadzanie energia (ACPI)
    Z ta wieloprocesorowoscia to lekko naciagane, bo akurat w P4 jest to HT -
    czyli dwa rocesory logiczne, ale jeden fizyczny. Takie male oszustwo
    systemu:) Dlatego pisalem o Pentium D, ktory juz ma dwa fizyczne rdzenie.
    Dla przeciwwagi - nowy Core i7 ma cztery rdzenie fizyczne i 4 logiczne..
    lacznie 8 procesorow:)

    > System mi wykazuje 2 takie same procesory. Po co są te 2 procesory? czy
    > można jeszcze jakiś dołożyć? :-)

    Po to ze niektore aplikacje, choc wciaz jeszcze nie wszystkie - wykorzystuja
    wielordzeniowosc. Teoretycznie - dwa procesory moga zrobic cos szbciej niz
    jeden..;)

    --
    Mark