  • 1. Data: 2009-02-14 13:41:42
    Temat: Komputer z drugiej ręki - czy warto?
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Witam!

    Jestem mocno uwsteczniony jesli chodzi o komputery.
    Chciałbym kupic jakiegos kompa do pracy (troche grafika, Ms Office, obróbka
    dzwieku ale nie profesjonalnie, jakies prostrze gry, internet). Wiem, ze sa
    juz kompy z procesorami wielordzeniowymi, ale drogie raczej i mysle, ze i
    tak bym ich nie wykorzystywal w pełni?
    Chodzi jeszcze o to, zeby współczesne programy operacyjne chodzily na nim
    dobrze, a jak wiadomo sa coraz bardziej kobylaste i skomplikowane (wymagaja
    od kompa coraz więcej).

    Sa firmy, ktore handluja używanymi kompami przywiezionymi z zagranicy
    perwnie tam wycofywanymi z biur albo wczesciej lisingowanymi? I własnie o
    czyms takim myslalem.

    Czy wybór czegos takiego jak poniżej czyli kompa z procesorem Procesor
    Intel Celeron D 2800 MHz bylby dobrym wyborem na kilka najblizszych lat?

    Mozna kupic komputery z drugiej reki w cenach od 200 do 500 zł ( w
    zaleznosci od konfiguracji i sprzedajacego) oparte o procesor Intel 4.
    Pytanie czy to dobry wybór czy raczej juz "obekt muzealny"?

    Nie zamierzam na tym grac w najnowsze gry, ale chodzi o płynnosc pracy na
    takim kompie i mozliwosc zalozenia w nim niedalekiej przyszlosci jakiegos
    systemu operacyjnego jaki powstanie.
    Doradzcie cos madrego w tym względzie!

    Ponizej przykladowa konfiguracja kompa za okolo 450 zł. Czy warto dac tyle
    za tego kompa?

    ------
    Fujitsu Siemens P320
    Procesor Intel Celeron D 2800 MHz
    Chipset Intel 915
    Pamięć Operacyjna 1024MB DDR
    Dysk Twardy 80GB SATA
    Karta graficzna zintegrowana

    WOLNY PORT PCI-E Standardowy rozmiar karty graficznej !!
    Karta dzwiękowa zintegrowana AC'97
    Karta sieciowa zintegrowana intel 10/100
    CD-Rom JEST CD (ale nie napisali jaki?)

    Złącza tylnego panelu

    1 x PS/2 Klawiatura
    1 x PS/2 Myszka
    1 x port IEEE 1294 (LPT)
    1 x port RS 232 (COM)
    1 x D-Sub
    4 x USB 2.0 / 1.1 + 2xUSB z przodu obudowy
    1 x RJ 45
    1 x Line In mini-jack
    1 x Line Out mini-jack
    1 x Microphone port mini-jack (panel)
    UWAGI

    REWELACYJNY STAN TECHNICZNY

    -----

    pozdrawiam - Janusz

  • 2. Data: 2009-02-14 13:59:02
    Temat: Re: Komputer z drugiej ręki - czy warto?
    Od: ant <a...@n...tld>

    sofu wrote:
    > Czy wybór czegos takiego jak poniżej czyli kompa z procesorem Procesor
    > Intel Celeron D 2800 MHz bylby dobrym wyborem na kilka najblizszych lat?

    To zależy od tego, co chcesz robić i jak cierpliwy jesteś.
    Ten komputer już ma kilka lat, sam pomyśl.

    > Mozna kupic komputery z drugiej reki w cenach od 200 do 500 zł ( w
    > zaleznosci od konfiguracji i sprzedajacego) oparte o procesor Intel 4.
    > Pytanie czy to dobry wybór czy raczej juz "obekt muzealny"?

    Trochę muzeum, ale to zależy od tego co chcesz na tym kompie robić.
    Wydaje mi się, że Twoje wymagania (obróbka dźwięku itp) są roch wygórowane.
    Owszem - da radę, ale będziesz czekał i czekał na wykonanie pewnych zadań.

    > Nie zamierzam na tym grac w najnowsze gry, ale chodzi o płynnosc pracy na
    > takim kompie i mozliwosc zalozenia w nim niedalekiej przyszlosci jakiegos
    > systemu operacyjnego jaki powstanie.

    No tak, myślenie przyszłościowe, ale za 450zł. Zapomnij.
    Będzie może i działać coś nowego, ale czy warto tracić tyle czasu
    aż komputer łaskawie zrobi to o co go prosiliśmy?

    > Doradzcie cos madrego w tym względzie!
    > Ponizej przykladowa konfiguracja kompa za okolo 450 zł. Czy warto dac tyle
    > za tego kompa?

    Warto. Problem w tym, że jednego nie rozumiem. Chcesz kupić komputer
    za 450zł, a do niego chcesz sobie dokupić MS Office za wielokrotność
    tej sumy? Lepiej dorzuć do kompa kasiory i używaj OpenOffice.

  • 3. Data: 2009-02-14 14:38:10
    Od: btn <w...@b...pl>

    sofu pisze:

    > Sa firmy, ktore handluja używanymi kompami przywiezionymi z zagranicy
    > perwnie tam wycofywanymi z biur albo wczesciej lisingowanymi? I własnie o
    > czyms takim myslalem.

    Kupno używanego komputera to na szczęście nie jest tak skomplikowane jak
    kupno używanego samochodu. Ryzyko zakupu szrota mniejsze. Ja bym jednak
    polecał odkupić komputer od osoby prywatnej a nie od handlarza. Owszem
    firmówki może i mają renome ale wg mnie kupując coś takiego przepłacasz
    a i wcale nie masz pewności że to podziała długo.

> [...]
    > zaleznosci od konfiguracji i sprzedajacego) oparte o procesor Intel 4.
    > Pytanie czy to dobry wybór czy raczej juz "obekt muzealny"?

    W to bym się nie ładował. Jest to dośc leciwy procesor i mało wydajny.

> [...]
    > 1 x port RS 232 (COM)
    > 1 x D-Sub
    > 4 x USB 2.0 / 1.1 + 2xUSB z przodu obudowy

    Wg mnie ok ale ramów to i tak musisz dołożyć prędzej czy później bo 1GB
    to jest w tej chwili minimum.

  • 4. Data: 2009-02-14 14:40:51
    Od: "PesTYcyD" <p...@w...pl>

    Zależy jaka konfiguracja, ale moim zdaniem używki do 500zł nawet dają radę.
    Kupiłem 2 do biura i naprawdę działają świetnie (Corel, program do plotera
    Easy Sign, ms office i Subiekt GT). Zero zwiech i nie myślę w zasadzie o
    kupnie czegoś lepszego. Nie pamiętam już co tam jest za procek, ale właśnie
    jakiś celeron i 1 gb ramu. Do grafiki 2d nie potrzebujesz jakiegoś
    wysublimowanego kompa. Nawet durony 1000 spokojnie wyrabiają z Photoshopem.
    Co do obróbki dźwięku to nie wiem co chcesz robić ale i tak do
    profesjonalnych zadań kupuje się odpowiednie karty dźwiękowe albo
    interfejsy.

  • 5. Data: 2009-02-14 14:53:32
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    ---------

    > Warto. Problem w tym, że jednego nie rozumiem. Chcesz kupić komputer
    > za 450zł, a do niego chcesz sobie dokupić MS Office za wielokrotność
    > tej sumy? Lepiej dorzuć do kompa kasiory i używaj OpenOffice.

    Ja mam licencjonowanego Ms Office 2000 (pod Windows98 SE) i właściwie mi
    wystaczy. Nie musze go juz kupowac! Jedynie jak na razie, to bym musial
    kupic nowszy system operacyjny.
    Teraz pracuje na kompie ....... Intel PII 350 MHz, wiec na co bym sie nie
    przesiadł, to byloby szybsze.
    Ale Windows 98 SE choc go lubie, to juz przezytek. Wiele programow juz na
    nim nie chodzi. Nie moge wgrywac np najnowszych przegladarek, pluginów. itp.
    Jak widzisz skoro ktos calkiem dobrze "znosi" PII 350 MHz to wszystko co
    powstalo później jest dla niego demonem szybkosci. Chodzi tylko o to, że jak
    bym sie przesiadł na nowy system operacyjny, to taki "demon" moze sie
    zamienic w dychawiczna szkape. Z kolei komputery przenosne maja procki 2
    MHz-owe i jakos sobie pracuja.
    Dla tego zadalem pytanie czy taki procek jednordzeniowy około 3 MHz jeszcze
    spelnia w miare dobrze swoje funkcje?
    Pewnie, ze co nowsze to nowsze, ale to wymaga kasy!

    pozdrawiam - Janusz

  • 6. Data: 2009-02-14 15:19:13
    Od: Agaton <gigsa@USUN_wp.pl>

    sofu pisze:

> [...]
    > przesiadł, to byloby szybsze.
    > Ale Windows 98 SE choc go lubie, to juz przezytek.

    Myślę, że zainstalowanie systemu nowszego niż XP może być problemem.
    Problemem mogą być sterowniki a raczej ich brak.

    Pozdrawiam. Agaton

  • 7. Data: 2009-02-14 17:11:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 14 Feb 2009 14:41:42 +0100, sofu napisał(a):

    > Intel Celeron D 2800 MHz bylby dobrym wyborem na kilka najblizszych lat?

    Owszem. Dopóki w technice komputerowej nie powstanie całkiem nowa jakość
    (np. rozumienie komend głosowych) trudno sobie wyobrazić by dlo domowych
    zajęć jak internet, filmy, ogladanie obrazków z imienin, sporadyczna edycja
    plików dźwiękowych czy napisanie podania w Wordzie był potrzebny szybszy
    komp niż jakies 2GHz. Wystarczy taki procek plus 1GB pamięci. Tylko jak już
    kupisz używkę to wymieć kurze z radiatorów i zasiłki. A w ogóle to kupuj z
    kimś kto się zna. Jak się sam dosyć znasz to kup w częściach na Allegro,
    bardziej dopasujesz sobie parametry.
    Sam jadę obecnie na nForce2+Barton 2800+ +2GB RAM +160GB dysk i zapewne
    jeszcze długo tak pojadę.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2009-02-14 17:17:01
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    sofu napisał/a:
> [...]
    >
    > Sa firmy, ktore handluja używanymi kompami przywiezionymi z zagranicy
    > perwnie tam wycofywanymi z biur albo wczesciej lisingowanymi? I własnie o

    Kup sobie wieloprocesorowy komputer z interfejsem ACPI

    Tu mają dobre komputery, poszukaj sobie:
    http://www.sklep.sck.com.pl/index.php/cPath/21_144

    --
    animka

  • 9. Data: 2009-02-14 17:34:04
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    sofu wrote:
    > to taki "demon" moze sie zamienic w dychawiczna szkape. Z kolei
    > komputery przenosne maja procki 2 MHz-owe i jakos sobie pracuja.

    Czestotliwosc to nie wszystko. Kilka lat temu mialem watpliwa przyjemnosc
    pracowac na jakims laptopie F-S z celeronem 2,4GHz. Dzialalo to "cudo" z
    wydajnoscia podobna, co pierwsze Pentium II 300MHz - tragedia. W
    miedzyczasie pracowalem na roznych maszynach, obecnie siedze sobie na
    Pentium M 1,4GHz i... komputer dziala jak burza (WinXP, sprzet uzywany do
    www i poczty oraz podstawowej obrobki zdjec, w tym plikow RAW). Fakt, ze
    Visty na to nie wrzuce, ale w przyszlosci Windows 7... kto wie (fakt, ze z
    graficznych fajerwerkow trzeba bedzie zrezygnowac).

    k,

  • 10. Data: 2009-02-14 17:38:58
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Jacek Maciejewski napisał/a:

> [...]
    > plików dźwiękowych czy napisanie podania w Wordzie był potrzebny szybszy
    > komp niż jakies 2GHz. Wystarczy taki procek plus 1GB pamięci.

    To znaczy, że znasz lepsze programy niż Word, czyli cały Office? Może
    masz na myśli Open Office? Jesli korzystałeś z jeszcze lepszych
    programów, wymagających mocniejszych komputerow, to proszę, wymień je tu.

> [...]
    > bardziej dopasujesz sobie parametry.
    > Sam jadę obecnie na nForce2+Barton 2800+ +2GB RAM +160GB dysk i zapewne

    Jaki Twoim zdaniem jest najlepszy, naj-naj wydajny komputer. Wymeń co to
    za komputer.
    Czyli np. do skonstruowania bomby to już taki jaki kolega sofu wymienił
    nie nadawałby się?
    Do czego w sumie komputery są używane jak nie do grafiki, Worda i internetu?
    (nie mówiąż już o zastosowaniach w medycynie i automatyce, bo to już
    inna dzedzina niż zastosowania biurowo-domowe).

    --
    animka