    From: "Feromon" <f...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Komputer z drugiej ręki jaki warto kupić?
    Date: Thu, 19 Feb 2009 23:07:35 +0100

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gnkffh$st9$1@node2.news.atman.pl...
    > Witam!
    > Zamierzam kupic jakis komputer w miejsce wysluzonego staruszka PII 350,
    > ktorego mam z 10 lat.

    Podzielę się własnymi wrażeniami.

    Do niedawna Duron 1000.
    Zastosowanie - internet, Office, DVD, Filmy DivX. muzyka. Z rzadka Pinnacle
    Studio czyli filmy.
    Generalnie było OK, przy konwersji do DVD trwało ponad 2 godziny. Włączałem
    i szedłem spać.
    Sysyem XP, beż żadnych śmieci, gier, ozdobników, wygaszaczy i pierdolasów.

    Teraz: Core 2 Duo 7200 2,5 GHz, 2 GB RAM, 512GB HDD (256+256 Raid0).
    Jeszcze nie obrabiałem filmów. Różnica szczerze mówiąc - niewielka.

    Na Twoim miejscu spróbowałbym określić, co Cię wkurza w dotychczasowym.
    Z drugiej strony określił górny limit kasy.
    Wiadomo, że sprzęt schodzący ze sceny jest tańszy, ale czasem zamyka drogę
    modernizacji.
    Odradzam podstawkę inną niż s775 i pamięci inne niż DDR2.
    Ale Core Duo jest niewiele słabszy niż Core2Duo. Wydajność systemu nie tkwi
    jedynie w procu
    ale też w wydajnym dysku i pamięci. Jeśli zakupisz VISTĘ (odradzam) to bez 2
    GB RAM
    nie poszalejesz. Natomiast XP z taką pamięcią jest OK.

    Ja kupiłem Vistę Busines, wtedy jest legalny downgrade do XP Proffesional. I
    moje 2 GB RAM
    wystarczają z nawiązką.
    Jeśli znajdziesz tanio Dual Core ponad 2 GHz z dyskiem SATA to powinno być
    wystarczająco nowoczesne.

    Feromon