  • 1. Data: 2009-02-19 20:30:18
    Temat: Komputer z drugiej ręki jaki warto kupić?
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Witam!
    Zamierzam kupic jakis komputer w miejsce wysluzonego staruszka PII 350,
    ktorego mam z 10 lat.
    Ostatnio zadalem pytanie o komputer z drugiej reki koncentrujac sie na
    Pentium 4. Wydawalo mi sie, ze to bedzie dobry wybor. Stosunkowo niedrogi
    komputer, ale w miare szybki itd.
    Uwaznie przeczytalem to co napisali szanowni grupowicze i dochodze do
    wniosku, ze P4 to juz tez jest staruszek. W zwiazku z tym chcialbym
    zmodyfikowac pytanie.
    Jaki komputer warto kupic, aby posłuzył pare lat dla niezbyt wymagajacego
    wapniaka, ktory calkiem dobrze pracowal dotad na PII 350 MHz? Dodam ze
    zamierzam przejsc na inny system (jeszcze nie wiem jaki) bo Windows 98 SE
    choc dobrze mi sluzy niestety nie osluguje wielu nowych programow.
    Oczywiscie ktos zada pytanie do jakiej sumy mialby to byc komputer. Nie
    potrafie odpowiedziec na to pytanie.
    Moge tylko powiedziec, ze chodzi o komp do Internetu, Ms Office, nagrywania
    płyt, ogladania filmow, konwersji plikow muzycznych. Własciwie do programow
    ktore chodza i na PII choc pewnie beda to nowsze juz wersje?
    Czy kupowac koniecznie komp oparty o jakis procesor Intela czy moze cos
    innej firmy bedzie mialo lepszy stosunek ceny do jakosci? Mowic krótko
    chodzi mi o jakis komp do pracy i rozrywki ale raczej nie do najnowszych
    gier. Zreszta prawie nie gram w zadne gry bo i w co mozna grac na P2? Mozna
    powiedziec ze sie odzwyczaiłem czy raczej komp mnie juz dawno odzwyczail.
    Czy celowac w Pentium D czy moze Core 2 Duo? A moze koniecznie w Core 2
    Quad? Oczywiscie nie moze byc mowy o gornej połce kompów ze wzgledu na to,
    ze nie mam tyle kasy do wydania.
    Chodzi o jakis przyzwioty komp do wspołczesnej pracy w miare tani. Co on
    dzis powinien miec?

    pozdrawiam - Janusz

  • 2. Data: 2009-02-19 21:02:51
    Temat: Re: Komputer z drugiej ręki jaki warto kupić?
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    sofu pisze:
    > Oczywiscie ktos zada pytanie do jakiej sumy mialby to byc komputer. Nie
    > potrafie odpowiedziec na to pytanie.

    I to jest odpowiedź na Twoje pytanie - idź do sklepu, kup nowy, z
    gwarancją i systemem operacyjnym.

    --
    Mar

  • 3. Data: 2009-02-19 22:07:35
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Zamierzam kupic jakis komputer w miejsce wysluzonego staruszka PII 350,
    > ktorego mam z 10 lat.

    Podzielę się własnymi wrażeniami.

    Do niedawna Duron 1000.
    Zastosowanie - internet, Office, DVD, Filmy DivX. muzyka. Z rzadka Pinnacle
    Studio czyli filmy.
    Generalnie było OK, przy konwersji do DVD trwało ponad 2 godziny. Włączałem
    i szedłem spać.
    Sysyem XP, beż żadnych śmieci, gier, ozdobników, wygaszaczy i pierdolasów.

    Teraz: Core 2 Duo 7200 2,5 GHz, 2 GB RAM, 512GB HDD (256+256 Raid0).
    Jeszcze nie obrabiałem filmów. Różnica szczerze mówiąc - niewielka.

    Na Twoim miejscu spróbowałbym określić, co Cię wkurza w dotychczasowym.
    Z drugiej strony określił górny limit kasy.
    Wiadomo, że sprzęt schodzący ze sceny jest tańszy, ale czasem zamyka drogę
    modernizacji.
    Odradzam podstawkę inną niż s775 i pamięci inne niż DDR2.
    Ale Core Duo jest niewiele słabszy niż Core2Duo. Wydajność systemu nie tkwi
    jedynie w procu
    ale też w wydajnym dysku i pamięci. Jeśli zakupisz VISTĘ (odradzam) to bez 2
    GB RAM
    nie poszalejesz. Natomiast XP z taką pamięcią jest OK.

    Ja kupiłem Vistę Busines, wtedy jest legalny downgrade do XP Proffesional. I
    moje 2 GB RAM
    wystarczają z nawiązką.
    Jeśli znajdziesz tanio Dual Core ponad 2 GHz z dyskiem SATA to powinno być
    wystarczająco nowoczesne.

    Feromon

  • 4. Data: 2009-02-19 22:40:34
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiscie ktos zada pytanie do jakiej sumy mialby to byc komputer. Nie
    > potrafie odpowiedziec na to pytanie.

    Idź do wróżki !

    Jak sobie wyobrażasz odpowiedź na twoje pytanie skoro nie potrafisz określić
    nawet tego ?

    Wejdź na allegro przejrzyj ofertę poleasingowych Delli (już taką propozycje
    o ile pamietam dostałeś z grubsza) - wybierz coś powyżej 350 zeta za
    komputer z licencją a potem się zacznij zastanawiać czego ci w nim brakuje
    może RAMu, może nagrywarka DVD etc - jesli chcesz zmienić komputer to chyba
    wiesz czego ci w nim brakuje ?

    potem wybierz model który będzie dla ciebie kompletny i kup

  • 5. Data: 2009-02-20 06:14:32
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Uwaznie przeczytalem to co napisali szanowni grupowicze i dochodze do
    > wniosku, ze P4 to juz tez jest staruszek. W zwiazku z tym chcialbym
    > zmodyfikowac pytanie.

    No popatrz. Mój p4 udźwignął crysis na średnich detalach.

    > Oczywiscie ktos zada pytanie do jakiej sumy mialby to byc komputer. Nie
    > potrafie odpowiedziec na to pytanie.

    Szukałbym z AMD z niskim poborem energii.
    Osobiście szukałbym z Athlon 64 x2

  • 6. Data: 2009-02-20 09:55:45
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Pinnacle
    > Studio czyli filmy.
    > Generalnie było OK, przy konwersji do DVD trwało ponad 2 godziny.
    Włšczałem
> [...]
    > Ale Core Duo jest niewiele słabszy niż Core2Duo. Wydajnoœć systemu nie
    tkwi
    > jedynie w procu
    > ale też w wydajnym dysku i pamięci. Jeœli zakupisz VISTĘ (odradzam) to bez
    2
    > GB RAM
    > nie poszalejesz. Natomiast XP z takš pamięciš jest OK.
    >
    > Ja kupiłem Vistę Busines, wtedy jest legalny downgrade do XP Proffesional.
    > moje 2 GB RAM
    > wystarczajš z nawišzkš.
    > Jeœli znajdziesz tanio Dual Core ponad 2 GHz z dyskiem SATA to powinno być

    ==========

    Własnie cos takiego lubie. Rzeczowo i na temat! Ja kiedys (bardzo dawno
    temu) bylem obryty w tym co sie pojawialo na rynku i wiedzialem co warto
    kupic, a z czym dac sobie spokój. Zreszta to wszystko bylo o wiele prostrze.
    Dzis jest jak dla mnie "kolorowy zawrót głowy". Czuje sie bezradny, bo nie
    sledzilem zmian jakie nastepowaly kolejno. To tak jakby kogos rzucic na
    srodek morza i kazac płynac do brzegu. Nawet gdybym chcial kupic cos
    sensownego w sklepie to i tak musze wiedziec co? Moja znajoma kupowala
    ostatnio laptopa. Weszla do sklepu spytala sie sprzedawcy co za okreslona
    forse moze kupic. Pokazal jej pare rzeczy a ona sobie wybrala, bo jej sie
    ..... biala obudowa podobała.
    Kupila sobie chyba akurat nienajgorszy chyba laptop: Sony Vaio vgn-cs11s?
    Ale mogło byc gorzej! Ale moze jest w tym metoda?
    Co do pracy na kompie to poniewaz pewnych rzeczy nie moge nim robic, to sie
    sam ograniczam w zastosowaniach komputera. Ale jak kupie cos szybszego to i
    zastosowanie sie znajdzie.

    pozdrawiam - Janusz

  • 7. Data: 2009-02-20 15:02:38
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 21:30:18 +0100, sofu napisał(a):

    > Oczywiscie ktos zada pytanie do jakiej sumy mialby to byc komputer. Nie
    > potrafie odpowiedziec na to pytanie.

    Niestety, ale jakby nie patrzec - to kluczowe pytanie :)

    > Czy celowac w Pentium D czy moze Core 2 Duo?

    Ujme to tak - jesli masz tyle kasy na zbyciu, to jakby nie patrzec Core2Duo
    ZAWSZE bedzie lepszym wyborem niz Pentium D :) To po prostu nastepna
    generacja procesorow, i to - w przeciwienstwie do wczesniejszych -
    rzeczywisty skok technologiczny do przodu.
    Oczywiscie jest roznica w cenie. Wiec jesli kasa to nie problem - to bierz
    Core2Duo. Jesli z kasa nalezy sie liczyc - Pentium D lub AMD X2

    > A moze koniecznie w Core 2Quad?

    Tutaj przy Twoich obecnych zastosowaniach nie ma co szalec. C2D spokojnie
    wystarczy.

    > Chodzi o jakis przyzwioty komp do wspołczesnej pracy w miare tani. Co on
    > dzis powinien miec?

    Powiem Ci czego na pewno NIE powinien miec, jesli nie chcesz sobie zamknac
    drogi nawet niewielkiego upgrade'u.
    -nie moze miec AGP. Celuj w PCI-E
    -nie moze miec DDR. Tylko i wylacznie DDR2. Pamieci DDR sa bardzo drogie.

    Co musi miec?
    Musi miec SATA. Urzadzenia IDE jeszcze sa dostepne, ale np dyski juz sie
    cenowo rozjezdzaja na niekorzysc IDE.

    Pentium D, Pentium Dual Core, AMD X2 jesli chodzi o tansze.

    --
    Mark

  • 8. Data: 2009-02-20 15:12:19
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 23:07:35 +0100, Feromon napisał(a):

> [...]
    > Teraz: Core 2 Duo 7200 2,5 GHz, 2 GB RAM, 512GB HDD (256+256 Raid0).
    > Jeszcze nie obrabiałem filmów. Różnica szczerze mówišc - niewielka.

    Nie wierze. Po prostu to co napisales jest niewiarygodne.
    Wybacz, ale jesli nie jestes w stanie zobaczyc roznicy miecy Duronem 1000 a
    Core2 Duo to cos z Toba nie tak. I nie mowie tu o wydajnosci w grach, czy
    podobnie, ale w zwyklym uzytkowaniu systemu.

    --
    Mark

  • 9. Data: 2009-02-21 16:35:37
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 20 lutego 2009 (10:55:45) napisano:
> [...]
    > ..... biala obudowa podobała.
    > Kupila sobie chyba akurat nienajgorszy chyba laptop: /.../

    A co w tym złego? Dlaczego kierowanie się wyglądem jest złym
    kryterium?

    Samochody są co najmniej o rząd wielkości droższe, a wygląd jest w
    nich jedną z bardziej istotnych cech. Nie wierzysz? Kilka lat temu
    wyszedł na rynek samochód, który był wygodny, praktyczny, mało palił.
    Wieloma bezwzględnymi parametrami przebijał konkurencję, a przy tym
    nie był zbyt drogi... Marzenie każdego?

    Ilu znasz właścicieli Fiata Multipla?

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 10. Data: 2009-02-21 16:44:32
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 19 lutego 2009 (21:30:18) napisano:
    > Chodzi o jakis przyzwioty komp do wspołczesnej pracy w miare tani. Co on
    > dzis powinien miec?

    Powinien mieć:
    - co najmniej 1GB RAM (ze wskazaniem na 2GB)
    - procesor w okolicach 2GHz (mile widziany dwurdzeniowy)
    - Widowsa XP lub Vistę (z lekkim wskazaniem w kierunku XP)

    Wszystkie powyższe wymagania (choć w minimalnym stopniu, ale jednak)
    spełnia Dell GX280, albo porównywalny IBM Thinkcentre, które na Allegro
    znajdziesz za ok. 400zł razem zsystemem. Do zastosowań, jakie
    wymieniłeś w 100% wystarczy.

    Co prawda jest to komputer kompletnie nierozbudowywalny, ale przy
    swojej cenie pozwala na to, żeby za 2 lata wyrzucić całość na
    śmietnik, i kupić kolejny, podobny, tylko o 2 lata młodszy.

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.