  • 21. Data: 2014-01-10 15:27:10
    Temat: Re: Koniec komuny
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "RadoslawF" wrote in message news:laousa$t6p$1@node2.news.atman.pl...

    Dnia 2014-01-10 13:49, Użytkownik masti napisał:

    > Ten dobrobyt i otwartość gospodarcza polega na pozwoleniu
    > na przesyłanie waluty na Kubę. A przesyłają oczywiście ci
    > co to wedle propagandy i wierzących jej idiotów nigdy z tego
    > raju nie uciekli. Co druga rodzina ma kogoś za granicą (głownie
    > w USA) kto wysyła paczki i gotówkę.

    Którą to gotówką trzeba się "sprawiedliwie" podzielić z rządem, żeby resztę
    rodzina dostała...

    --
    Axel

  • 22. Data: 2014-01-10 15:28:34
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-10 13:49, masti pisze:

    > jasne bo ucieczki do stanów łódeczkami to wymysły propagandy są

    Do USA uciekają w znacznie większym z Haiti i tych krajów które
    wymieniłem, ale propaganda nagłaśnia tylko wyjazdy Kubańczyków.

  • 23. Data: 2014-01-10 15:31:00
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-10 15:08, RadoslawF pisze:

> [...]
    > co to wedle propagandy i wierzących jej idiotów nigdy z tego
    > raju nie uciekli. Co druga rodzina ma kogoś za granicą (głownie

    Dobrobyt, jak dobrobyt, ale w stosunku do swoich kapitalistycznych
    sąsiadów życie na Kubie jest rajem.

  • 24. Data: 2014-01-10 16:05:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    ale rozmawiamy o Kubie nie o Haiti

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 25. Data: 2014-01-10 16:06:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 10 Jan 2014 15:31:00 +0100 osobnik zwany Trybun
    napisał:

    > Dobrobyt, jak dobrobyt, ale w stosunku do swoich kapitalistycznych
    > sąsiadów życie na Kubie jest rajem.

    a mur w Berlinie służył temu, żeby niemcy z NRF nie zabili się uciekając
    do NRD

  • 26. Data: 2014-01-10 16:37:34
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-10 16:06, masti pisze:

    > a mur w Berlinie służył temu, żeby niemcy z NRF nie zabili się uciekając
    > do NRD

    Zupełnie inne czasy, okoliczności i realia. Wiesz że w Anglii przez
    calą II WŚ nie było kartek na żywność, wprowadzono je dopiero po wojnie,
    wiesz dlaczego zaraz po wojnie można tam było kupić auto tylko z
    aluminiową karoserią, no bo musieli wyżywić Niemców, a stal szła na
    odbudowę tego państwa. Cały "zachód" budował potęgę RFN, natomiast NRD
    płacił odszkodowania wojenne sowietowi.
    Druga sprawa - dotycząca zamykania granic - W kapitalizmie fachowcy i
    ich wolność wyboru jest taka - kształcenie na swój koszt i wolność,
    mozna robić co sie chce, albo na koszt społeczny i zobowiązanie wobec
    tego społeczeństwa. Jednym słowem - państwa socjalistyczne z swoją
    darmową edukacją nie mogły dopuścić do jakiegoś exodusu swoich
    fachowców wykształconych na koszt spoleczny. A nie ulega najmniejszej
    wątpliwości że ci dywersanci z zachodu chcieliby w ten sposób zburzyć
    stabilizację w krajach sprawiedliwości społecznej.
    I wiesz co, czasem warto się zastanowić nad tym w czym się próbuje
    zajmować zdanie.

  • 27. Data: 2014-01-10 16:38:04
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-10 16:05, masti pisze:

    > ale rozmawiamy o Kubie nie o Haiti

    A dlaczego nie o sąsiednim kraju gdzie panuje raj spowodowany panowaniem
    jedynego słusznego (Twoim zdaniem) systemu politycznego? Żeby mieć do
    czegoś odnośnik to można porównywać to tylko z jego najbliższym
    otoczeniem/sąsiedztwem.

  • 28. Data: 2014-01-10 16:50:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 10 Jan 2014 16:38:04 +0100 osobnik zwany Trybun
    napisał:

    > A dlaczego nie o sąsiednim kraju

    bo watek jest o Kubie a nie o "a u was biją murzynów!"

  • 29. Data: 2014-01-10 16:51:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 10 Jan 2014 16:37:34 +0100 osobnik zwany Trybun
    napisał:

> [...]
    > zachodu chcieliby w ten sposób zburzyć stabilizację w krajach
    > sprawiedliwości społecznej. I wiesz co, czasem warto się zastanowić nad

    a wiesz teoretyku, zę ja te czasy przeżyłem sam a nie przeczytałem w
    książkach? A wiesz, zę moglismy byc objeci planem Marshalla jak NRF ale
    go odrzucilismy itd?

  • 30. Data: 2014-01-10 17:38:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-10 15:27, Użytkownik Axel napisał:

    > Którą to gotówką trzeba się "sprawiedliwie" podzielić z rządem, żeby
    > resztę rodzina dostała...

    U nas też tak było, dolary idące oficjalnie zamieniano
    na złotówki po śmiesznym ale oficjalnym kursie.
    W ramach odwilży zamiast złotówek dawano bony do wydania
    w pewexach i baltonach.