  • Data: 2014-11-22 01:54:52
    Temat: Re: Konkurs na największe ścierwo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 20 Nov 2014, Budzik wrote:

    > Ale zaciekawiło mnie pytane o sytuacje materialną - brak odpowiedzi to
    > wykroczenie?

    IMO sprawa jest postawiona na głowie, kiedyś już pisałem,
    ale chyba na .prawo.

    Jest tak:

    - wg KW, osoba uprawniona do legitymowania ma prawo pytać
    o miejsce zamieszkania, zawód i miejsce pracy (tudzież obywatelstwo),
    odmowa odpowiedzi na *TE* pytania (lub wprowadzenie w błąd) owszem,
    jest wykroczeniem
    Zdaje się że zapodali ustnie przepis - art.65 KW:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,238,,201
    40725,ustawa-z-dnia-20051971-r-kodeks-wykroczen.html

    - policja ma obowiązek podać sądowi m.in. "sytuację materialną".
    Rzeczywiście gdzieś jest taki przepis, pewnie w "postępowaniu".
    Namiaru nie pamiętam.

    I teraz hint.
    Policja *swój* obowiązek naciąga, twierdząc, że to obwiniony
    ma (obowiązek) podać te dane.
    Komentuję i objaśniam - jeśli ktoś chce *sądowi* podać dane
    podane przez obwinionego jako dane *policji*, to niech również
    sądowi przedstawi zarzut postawiony przez obwinionego.
    Jako zarzut policji oczywiście.
    Brzmi on przeważnie tak: "nic nie zrobiłem" :P

    Policja po to ma prawo do "miejsca pracy i zawodu", aby dla
    sądu zebrać WIARYGODNE dane o "sytuacji materialnej", a nie
    kit, który obwiniony zechce wcisnąć, "pracuję u brata,
    brat pracy szuka, a majątek pożyczony" :>

    Tłumacząc na polski: "jak pan nam poda dobrowolnie swoje
    zarobki, to sprawdzimy albo nie, jak pan nie poda to będziemy
    musieli pisać do panskiego zakładu i do skarbówki; czy pan
    podaje?" IMO byłoby zgodną z prawem i prawdą "propozycją".

    pzdr, Gotfryd